lördag 28 november 2009

Med en fabel önskar jag er alla en godnatt.

Bonden och storken
En bonde spände ett nät över en nysådd åker för att fånga tranorna som åt upp hans utsäde. Tranorna fastnade i nätet med sina långa ben och bonden kunde lätt förgöra dem. Bland tranorna hittade bonden en stork som sa: "Slå inte ihjäl mig, jag är inte som de andra, jag äter inte upp ditt utsäde". Bonden sa: "Jag fångade dig tillsammans med de andra tjuvarna så jag kommer att behandla dig likadant som jag behandlar de andra.

"Den som umgås med tjuvar blir misstänkt, även om han är hederlig."

Med denna fabel önskar jag er en god natts sömn."Kaksmulan"//Agath.

6 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas natten varit vilsam för dig och att du får nya krafter idag.

    Snart ska jag iväg till kyrkan och sjunga, och jag vill önska dig en jättefin första advent! Kram!

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Här är det redan fullt ös. Vi väntar folk idag och jag har städat av lite det sambon inte klarar. Måste fort ner till stallet nu också så det blir klart. Vet inte exakt när de kommer.
    Någon har hällt ut massa vispgrädde här,, Ser inte ner till stallet ens. Tjock vispgrädde..
    Vill önska díg en trevlig advent innan jag ilar vidare!

    SvaraRadera
  3. Hej Wolmer!
    Jag har sovit i ettaper,kanske man kan säga
    för bitavis så har jag varit klarvaken,ganska obehagligt.Men sen har jag somnat om.

    Hoppas du är rädd om din röst idag så du inte
    tar ut dej för hårt.
    Jag önskar dej en trevlig 1:a Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Jasså du ska ha främmat i dag,
    Ganska kul inte sant?
    Hoppas du får en bra dag trots
    vispgrädden(tjockan)att inte den
    ska påverka det hela.
    Jag önskar dej en trevlig 1:a Advent.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath! Såg din kommentar hos mig först när jag postat mitt svar till de andra, det blev kanske lite "osynk" där, men tack ska du ha!

    Psalmen jag sjunger på videon är nr 423 i nya psalmboken. En mycket gammal sång och en av mina absoluta advents- och julfavoriter någonsin.

    Det gick bra i kyrkan. Rösten höll och tonerna bar. Alla var glada!

    Ha en fortsatt fin dag nu, så ses vi sen.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Ja så kan det bli jag har själv varit
    ute för det några gånger,det brukar jag
    säga 2 själar och en tanke*ler*

    Nu svamlar jag eller läser inte fördigt jag frågade dej om det du sa,jaja var ska jag skylla på att jag är disträ eller??Men det
    var väldigt vackert.
    Vet du vem jag tyckte var roligast att sjunga
    Hosianna Davids son...man hade sina favoriter.
    Hoppas du inte tog ut dej för hårt för det
    verkar till att vara en svår sång där man inte får tappa det minsta på rösten.
    Ha en fin fortsättning av dagen.
    Kramar.

    SvaraRadera