måndag 2 november 2009

Med en Aisopos Fabler säger jag godnatt.

Idag har verkligen varit en slappardag,så nu ska jag ta mej till sängen och sätta mej på hela ryggen.jag önskar er en god natts sömn//"Kaksmulan"Agath.

PS:Denna fabeln gillar jag jättemycket.Ville bara säga det.nattinatti.

Vinden och solen
Vinden och solen diskuterade vem som var starkast. Plötsligt såg de en vandrare på vägen. "Se på honom där nere", sa solen, "den som först kan få honom att ta av sig kappan är den starkaste av oss". Vinden tog i och blåste allt hårdare, men det som hände var att vandraren drog kappan tätare omkring sig. Efter en stund gav vinden upp. Solen började då lysa milt och varmt ner på vandraren. Det dröjde inte länge förrän vandraren tog av sig kappan och solen hade vunnit.

"Man kommer ofta längre med mildhet än med styrka

18 kommentarer:

  1. Så sant som det var sagt...ha det underbart nu "på rygg"...hihihi...

    Nattiskram.

    SvaraRadera
  2. Ja det är så klokt sagt!

    Har införskaffat mig en spikmatta idag.
    Ska testa den medans jag läser en stund innan jag somnar.
    Är ju van vid akupunktur sedan tidigare så den borde väl funka.
    Får se om jag är prickig av hål på tyggen efteråt. ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du fått tillbaka ditt fågelkvitter :)
    Dags för mig att natta.
    Önskar dig en skön tisdag.

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Kloka ord..Haär får du ett till tales sätt..."man fångar fler "flugor med saft än med ättika" ha en fin dag ..jag är ledig nu och ska strax Färga håret...:) kramar!

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Det är kallt ute idag och blåser. Brrr! Jaha du, tiden går väldigt fort ibland. Hela detta året har varit mitt första tävlingsår med långbågen. Ett tävlingsår med stor framgång tycker jag själv. Kul har jag haft också, fast det varit jobbigt många gånger på 3D tävlingarna.
    Idag ska jag alltså prova att skjuta med recurven igen, det ska bli kul att se hur det går. Nu tittar faktiskt den gula fram ett tag, för att i nästa sekund gömma sig igen.
    Ha en trevlig tisdag!

    SvaraRadera
  6. Hej Anne-Sofie!
    Ja det var skönt att sätta sig
    på hela ryggen*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Ninasol!
    Aj då du också,du får tala om hur
    den där spikmatan var sen,hoppas det
    gör den nytta som den är ämnad för
    Ligg bara inte för länge på den så klarar
    du dej nog från prickarna.
    Jag önskar dej en Trevlig Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym!
    Ginger,visst var det du eftersom du skulle gå och lägga dej så gissar jag på det.
    Ja visst är det väl härligt med fågelkvitter.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Mary-Louise!
    Ja det finns många talesätt och de är bra

    Jasså du ska färhga håret...igen,vilken färg denna gången inget hårresand väl*fniss*
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Jag har inte varit ute än och kännt på vädret.
    Men vi ska strax åka så jag hinner inte gå varken hit eller dit förrän jag är hemma igem
    Ses sen
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Agath!
    Ja, för det mesta är det roligt att träffa nya människor. Synd att det inte händer oftare.
    Fast å andra sidan är det svårt att träffa nya riktiga vänner.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Nä..denna gång blir det inte något "hårresande# *skratt* utan mellan brunt..Jo,det blev faktiskt jättebra...(det är ju ett tag sen, jag färgade det,vet du! ha det gott i vintemörkret..Tänd flera ljus, det gör jag varje kväll...mysigt värre. *L* Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Agath!

    Mildheten vinner över styrkan. Så tror jag också att det är.

    Jag har haft en fin höstpromenad i solskenet idag också.

    Jag hör fågelsång här i din blogg nu igen! Visst har du fågelsång här, Agath? För nu har jag inga fåglar därute i min trädgård.

    Vacker är det att lyssna på det. Som i en skog om våren.

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Hej Carina!
    Ja här händer det aldrig.
    detta jag berättade hände när
    jag fortfarande bodde i Småland.
    HJag hade en vän här uppe men hon
    flyttade tillbaka till Norge pga
    bråk på hennes gata.Sen dess har jag
    ingen.man hälsar men mer är det inte.
    Jag önskar dej en fortsatt trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Mary-Louise!
    Hur kan det vara du färgar det så ofta,börjar du som jag bli gråhårig?Hur i så fall döljer du det gråa?För det kortet på dej som du har var du jättesnygg i håret.
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Var håller fröken Kaksmulan hus idag då?

    Hoppas allt är finemang bara.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är väl så,som du säkert sett
    har jag inte varit hemma idag.
    Ingen promenad här utan vi har varit i Överby
    och handlat,jag passade på att äta
    sambon ville inte ha,men varför skulle jag ge vika när det var en av mina favorätter där.
    Javisst hör du fågelsång,ja det är vackert.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Hej Ninasol!
    Jag har varit och handlat på Överby,
    så det blev ingen tid till att lägga in
    ett nytt inlägg.
    Kramarom

    SvaraRadera