söndag 1 november 2009

Med en Aisopos Fabler säger jag godnatt.

Ja så har jag tittat på filmen var faktiskt en bra film men så gillar jag Meryl Streeep ochkså,flickan som spelade huvudrollen här,hon har Julia Roberts leende tyckte jag,kan det vara ern dotter eller är hon för gammal för att vara dotter till Jula?Tiden går fort och fortare går det väl i filmindustrin.Nu har jag satt på Videon på 2 timmar så jag har något i morgon.Så nu slutar jag med en Aisopos Fabler,och önskar er alla en godnatt sov så gott.//"Kaksmulan" Agath.

Hunden och köttbenet
En hund hade lyckats få tag på ett stort fint köttben. Han gick med köttbenet över en bro och tittade ner mot vattnet. Där såg han en annan hund, med ett minst lika stort köttben som hans eget. "Det köttbenet vill jag ha oxå" tänkte hunden och öppnade sin mun för att ta köttbenet från spegelbilden i vattnet. Men i samma stund som han öppnade munnen föll hans fina köttben i vattnet och flöt snabbt bort med strömmen.

"Den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket."

20 kommentarer:

  1. Ja så kan det gå. Filmen var bra. det var nästan samma budskap där tycker jag. Så så gott i natt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Sov så gott ska det vara. Sov så gott! Sov så gott! Sov så Gott!
    Kramkram kramkram

    SvaraRadera
  3. Jag hade sett filmen förut,så jag tittade på en annan film på 3:an...den var faktiskt ganska bra den med..Ha det gott kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Agath!

    Jag tycker mycket om Fabler. Heter boken som du hittar dem i: Aisopos Fabler? Vilket bokförlag är det? Vilket tryckår?
    Har tänkt köpa den om den fortfarande finns att få tag i.
    Har du boktips till mig på andra Fabelböcker?

    Måndagskram från
    Kajsa

    SvaraRadera
  5. Agath;
    Den var bra säger mycket om dom som gapar.. hi hi

    Var mejlet tomt??
    Konstigt iofs mejlservicen låg nere dagen innan då försökte jag oxå mejla..
    Tack för att du sat det jag prövar igen..
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Agath; (såg en ny kommentar) :)
    Ja det gjorde jag verkligen ska nog prata med hennes chef för han vet inte hur hon uppför sig ute i butikerna.
    Jag har en blogg till faktiskt men där skriver jag mer debatter osv..men jag tycker denna är den bästa och lättast att hantera.
    Men vi har ju kontakt ändå:P
    Kram

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Här är det grått och blåsigt idag och kallt. Jag är trött till tusen för jag "glömmde" lägga mig i tid igår, kom i säng idag så att säga. Men jag ska jobba hemmifrån idag efter jag varit nere i stallet. Armskydden väntar på att göras om. Så det finns jobb ändå. Protokoll har jag också att ta itu med.
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  8. Hej Starry-eyes!
    Ja jag tyckte också filmen var bra jag
    satt som spikad i soffan*ler*
    Det gör väl inget att du skev fel
    det gör ju jag också.
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Förresten hoppas du också sov gott i natt.
    Kramilikram.

    SvaraRadera
  10. Hej Mary-Louise!
    Jasså har den gått innan?
    Den har jag missat,var det länge sen?
    Vad tittade du på för film?
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Agath, nej det är inte hennes dotter, hon har ju precis fått tvillingar tror jag det var om dom är säkert bara ett par år...

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. Hej Kajsa!
    Jag eller rättare sagt sambon hittade den
    på nätet det var när jag pratade om Solen
    och vinden.Då letade han upp länken åt mej.
    Ja jag tycker också om fabler de säger så
    mycket.Nej jag har bara dessa,men det måste
    gå att få tag på tycker jag.Även nej om jag
    har andra fabler,men det måste ju finnas.
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Mia!
    Ja det säger mycket det kan jag hålla med dej om.
    Ja mejlet var tomt,det stod bara vad jag skrivit
    sen så stod det som svara,,,,helt tomt*suck*
    Du kör väl inte med osynligt bläck,haha *skojar bara*
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Mia igen!
    Ja det är ju inte fel att ta upp
    det med chefen,för man ska ju trivas
    på sitt jobb,och dui fick ju så fina
    vitsord i fjol eller början av detta
    året,så det skulle de väl titta på
    tycker jag.
    Jo jag har sett du har en blogg till,
    men eftersom jag är så dålig på engelska
    så kan jag inte läsa det,jag får väl gå
    en kurs*ler*
    Ja jag har gett dem min länk de jag ville
    skulle veta var jag är.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej Recurven!
    Ja just det middag är det ju...Ja det är
    ju Måndag idag då blir det lite förhalat.
    Du kan inte ana vad det har skvätt på
    fönsterblecket.Så du jobbar hemma idag.
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Hej Cayenne!
    Det var bara jag tyckte hon hade Jukia Roberts leende.Ja där ser du vad jag är med.Så hon
    har fått tvillingar.
    Ja då kan det knappast vara dotter ju.
    Jag önskar dej en skön Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Tittar in o säger hej... Den fabeln säger mycket.
    Här får man hålla sig i ordentligt i dag, annars blåser man nog bort, ;-)))
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  18. Men titta där, bildikonen på Quila o Ronja kom med. Det var nog första gången.....

    Kram igen
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Hej Susanne!
    Ja visst gör den,så du hqar blåst du också här
    bara regnar det.Men det är ju inte så bra.*ler*
    Jag önsklar dej en skön Måndag trots vinden.
    Kramar.

    SvaraRadera
  20. Susanne igen!
    Jag har haft bildikon hela tiden
    det är hos Ann-Sofie du tänker på
    Hon pratade om att någon utnyttjar
    en bilder för porr tror jag hon sa.
    Kramar.

    SvaraRadera