lördag 7 november 2009

Idag blev allt fel....

...men jag tror jag har rättat till det,nåja så blev det inget receptr i alla fall utan ett vanligt inlägg,minipajen hade jag ju det var jag som tittat fel och skrev bakrecept.Ja idag så är det en tröttsam dag,ser gått och trist ute.Får väl hooppas att dagen blir bättre i morgon när vi ska till sambons mamma.Så just nu upptar vår kylskåp en stor smörgåstårta,som vi ska ha med oss i morgon,tur jag har lite rester annars vet i katten om man hade kunnaty stå emot att glutta lite på locket.Tur vi har en kylväska så vi kan forsla den 8 mil,vi har gjort det förr och det har gått fint.I kväll är det Körslaget igen.Jag tror ju att Pontare vinner,nu försvann ju den lillatjejen Amy förra gången viölket jag tyckte var synd.Kram till den som vill ha...Jag öbskar er en trevlig Lördageftermiddag.//Agath.

15 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Då kommer du säkert att få en trevlig stund och om inte annat så får du en utflykt. Som alltid är roligt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Ja en utflykt blir det ju,och sen en mumsig bit
    på smörgåstårtan.Hoppas bara att vädret är
    bättre i morgon,det är rolighare att åka när
    det är ett behagligt väder.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. He Agath. Jag har just stoppat in en varm smörgåstårta i ugnen. Jag har storstädat sovrummet idag. Det behövdes. Visst är det otroligt vad mycket damm det alstras i ett sovreum?
    Till smörgåstårtan skall jag och maken öppna en flaska champagne, som vi fick när vi gifte oss. Dels för att vi är så nöjda med en massa småfix som blivit gjort idag, lister som har kommit på plats, vardagsrumslampan har kommit upp osv. Dels är det så grått novemberväder. Sen är det som sagt körslaget på TVn. Jag håller på Ola. Hans manskör är ju jättebra=)
    Ha en mmysig lördagskväll. Kram

    SvaraRadera
  4. Goddagens!
    Kommit sent till apparaten, men jag har haft häcken full som vanligt. Först stallet, tidigare än vanligt. Sedan in till staden och afären och handla. Hade lite kul där också som jag bara kan skratta åt. Läs min blogg!! Jag rekomenderar den idag!!! Har kollat ev DVD nu och fikat. Sambon har beställt korvstroganoff nu till mat så jag ska börja med detta. Annars är allt lugnt här.
    Jaha, du ska ut och åka i morgon igen, smörgåstårta som är sååå gott!! Jag blir avis!!
    Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi när vi hörs...

    SvaraRadera
  5. Hej Lia!
    Jag har hört om varm smörgåstårta men aldrig
    smakat det,Vår är en traditionell smörgåstårta med räckor och lax,jag kommer nyss från matbordet så jag ska väl kunna hålla fingrarna från den.

    Ja det är mågot otroligt vad det kan damma av att bädda sängar.Vad skönt att det börjar bli klart en sak i sänder sas.
    Ja så är det ju Körslaget,vi får väl se hur det går i kväll vilka lag som blir kvar,jag tror att det kommer att bli val mellan pontare och Ola
    men att den kommer att vara ganska jämnt men det återstår att se.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Då får vi nöja oss med pajreceptet Fuschia lade in tidigare idag.

    *kram, med hopp om att det blev en extra trevlig lödagsutflykt*

    MissiZippi

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja jag förstod du hade något för dej.
    Ja det ska jag strax titta på jag behöver
    skratt just nu.
    Jag har varit inne och tittat till dej men förstått du haft något viktigare för dej.
    Vi hade rester från igår,så det var bara att
    koka potatis till.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej GingerZippi!
    Men har du inte sett att jag har alla mina recept här?Jag har också pajer om du vill ha.
    Nej lördagsutflykt blir det inte,vi ska i väg
    i morgon.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Ha ha. Ja ibland kan det gå lite för fort =) varm smörgåstårta har jag med i ett inlägg dagen innnan i min blogg. =)

    SvaraRadera
  10. Lia
    Jo jag såg ju det när jag hade postat det andra.
    Jag svarade på bägge såg du inte det.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Godkväll!
    Jag tror inte att den gubben finns med i något annat skyttesammanhang där jag tävlar eller så, risken är nog liten..
    Jag blev så glad att tårarna började spruta av lycka när jag fick se att han blev kvar.. Det ska bli roligt att få föja honom ett år till...
    Nu är maggen full av stroganoff och sambon är nöjd.
    Nu ska jag gå in på King och koppla av ett tag tror jag.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Det jag menade att när du får priser och så
    då kan det ju hända att du kommer i tidningen
    det var mest det jag tänkte han skulle känna
    igen dej på.
    Du måste ha starka nerver som kunde gå till sängs utan att veta vilket,men det var ju skönt
    att du kan vara med så lång tid.

    Ja ibland måste man koppla av.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Nej inte såg jag det. Jag tittade bara i den ena jag =)

    SvaraRadera
  14. Lia!
    Nej det är inte lätt att se allt,
    Var den varma smörgåstårtan god?
    Jag ska ju äta tårta i morgon,men
    den blir inte varm.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej Leena!
    Det var snällt sagt,jag buga och tackar.
    Ja jag hoppas det i alla fall,om du visste
    vad sugen man blir att ta sig ett litet smakprov?

    Javisst får du det.
    Kramar.

    SvaraRadera