måndag 16 november 2009

Hej på er govänner,denna gråa Måndag.

Ja det är verkligen grått väder idag,och än har jag inte hunnit längre än hit.Dagens middag är väl i stort sett det ända jag vet vad som blir,som ni kanske minns så var vi i Göteborg i går så vi fick middag där,så jag
får ta gratängen i dag.Men mat sak man ha i vilket fall som helst.Nästa Måndag skall jag iväg och röntga min fot,så får vi väl se vad som händer sen.Igår när vi var på väg mot Göteborg såg jag att de redan har hängt upp för julskyltningen,då när det är den 1:a advent den 29:de så har vi ju julmarknad här de kallar det för gammeldags julmarknad.Men det springer man över på 5 minuter...Och så snåla som köpmännen är här så är inget gratis inte ens glöggen,men det ser man ju på priserna i affären också.Jag blir mest besviken  på deras marknad,och för att inte tala om deras vanliga marknad som de har 1 gång i månaden,vad är skillnaden på det man köper där eller i affären tror ni,inte priset i alla fall utan det är bara mer smutsigt än det är i butikerna,tycker ni jag låter orättvis?Men det är ändå dagens sanning,Föresten glömde tala om att idag kom checken från Boxer,får väl se sen vad jag får betala för nu har ju vi varit fria från störningar här,sen han gav oss den nya Digitalboxen,men det återstår att se.Kram till den som vill ha..Önskar er en trevlig Måndag gör "Kaksmulan"//Agath.

14 kommentarer:

  1. Jul?
    Är det inte närmare till påsk, än till jul?
    :-D

    SvaraRadera
  2. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Haha nu har du rört till det.
    Inte kommer påsken före jul
    nåja det beror nog på vilken
    tid man säger det på.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Nu du, nu stinker det i huset ska du veta! Vitkålen puttrar på spiseln. Snart ska ja steka falukorv och reda av kålen lite så vankas det mat. Nu är det svart ute och jättedimmigt. Jag ser inte om det lyser i stallet eller inte. Jo, den yttre lampan ser jag men inte i fönstren. Mitt dåliga humör är borta nu, men jag känner av lite träningsvärk i ryggen från gårdagens kurs. Börjar bli trött också men vi ska ner till stallet och fodra i kväll.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  4. Sicket jäkla "skit" väder,och det ska bli så hela veckan här brrrr:(...lev väl höres kramar!

    SvaraRadera
  5. Du är ju rolig, alltså :D
    Tydligen sov du gott natten som gick.

    *måndagskram från en sengångare*

    SvaraRadera
  6. Vågar mig in och säger hej. Så fint du har det.

    Vi hade tänkt gå på julmarknad i helgen,men de skulle ha 50:-/person(!). Betala 250:- för att gå in och handla...Nej tack.

    Saknat dina kvällskramar *ler*.

    Kram från mig & Bröderna Bus

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja kål har den benägenheten,man kan tro
    någon är väderspänd*fniss*
    Ja du är väl mätt och belåten vid denna
    tiden,och vi ska också strax sätta oss
    till bords.Här är det bara mörkt.
    Menn jag så¨g när jag var uppe i byn
    att lyserna du hängt upp har de inte
    tänt än,de ville bara vara ute i god tid.
    Usch har ni sådan tjocka det var inte kul,då hjälper inga ficklampor heller.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Ja det har inte varit roligt väder här
    heller idag,och mörk tycker jag den har
    varit hela dagen.
    Hur det ska bli i veckan vet jag inte än.
    Jag lever på hoppet*ler*
    Usch det lät allvarligt.Lev väl som vi inte
    skulle höras mer.Men så menar du väl inte?
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Ginger!
    Haha det har jag inte tänkt på,
    hur sov jag egentligen i natt.
    Jag var uppe först i alla fall så
    tydligen har det v arit bra,bara jag
    fick ner ryggen på madrassen,jag trodde
    jag skulle ha känning av ryggen inatt men tydligen har det gått bra.
    Så du är sengångare idag,hoppas det är bättre
    nu för det hart ju gått en stund sen du skrev
    det.Du få pimpla kaffe så kanske det lättar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Fuschia!
    Välkommen in till mej här.
    Du menar inte att de tar lika mycket
    för barnen som för vuxna,annars brukar
    barn få gratis eller åtminstone till
    hälften.Det gör ju att man tappar sugen
    att gå på Julskyltning/Marknad.
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    Kram till dej och Bröderna Bus.

    SvaraRadera
  11. Hoppas din check täcker det mesta av kostnaden om inte all!
    Ja, du, julen får vänta... först finns det så mycket annat att göra;=)
    Kram och trevlig måndag kväll!

    SvaraRadera
  12. Hej PreddieTigern!
    Nej den täcker bara utkörning och besiktning på
    Digitalboxern.Vi har aldrig haft så fin bild som
    nu,så det har säkert varit fel på den hela tiden.
    Nu blir det så att jag får betala för boxern den kostar 2495:-Men då är det en box med inspelning Så vi får se om vi har denna som vi nu har på prov,lite sänks ju priset om jag tar det på 2 år.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Godkväller!
    Ja, det var gott med stuvadkål och stekt falukorv. Hästarna har också fått sin kvällsmat nu och allt verkar var frid och fröjd just nu. Lugnet före stormen???
    Dimman har lättat något men det är väldigt fuktigt ute, lite tropiskt liksom. Nu kan ja ta det med ro resten av kvällen.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  14. Godkväll Recurven!
    Javisst är det gått med stucvad vitkål även blomkål är gott.Fast jag vill ha rökt till.
    Jag stekte skivor en dag men det tyckte sambon inte varnågon mat,jag blev fakstislkt ledsen för
    det var ju jag som hade stått och gjort maten.Tänk så olika vi kan vara.Vilken
    tur att dimman hade lättat.
    Kramar.

    SvaraRadera