söndag 29 november 2009

Har precis skjutit in en kyckling i ugnen....

...får väl se om jag får sitta och äta själv,för jag har varit ensam hemma idag,kanske lite lyxigt att laga en kyckling på 1,2 i ugnen men det var ju meningen sambon skulle iväg igår,sen blev det ändrat tills idag,så jag har varit friherrinna,eller gräsänka vilket man nu kallas när man bara är sambos.Nåja själv har jag varit sen 13,30 ungefär.Håller på att titta på de filmer jag spelat in när man ändå är själv.Fick nyss ett samtal att han är på väg hem,så jag behöver inte äta själv.Tänk för när jag hade en spis där man grillade kycklingen i ugnen för det fanns ett sådant rör som roterade med kycklingen på så man behövde inte vända den,bara ta ut för pensling emellanåt det saknar jag.Jag önskar en en fortsatt trevlig 1:a Advent.//Agath.

11 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Nu lyser granen både på bloggen och på berget. Vårat besök har varit, de hade så bråttom att de inte ens fikade, vi som sparat oss till de kom. Men nu ahr vi en hel STOR Almondy tårta med Dajm kvar själva.. Gott! hihihi..
    Fin julmusik du fått in på bloggen.. De var inte tidigare idag när jag var här..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Godkväll Recurven!
    Så då ska jag får se den lysa också tack.

    Det är väl hemskt när de stressar så,då fick
    du och sambon fika själva då.Ja blev den inte
    för stor för er själva?

    Nej den har Kojiki satt in efter du var här
    sist,visst är hon gullig så säg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Vilken fin advensstake du har fått! Härlig julmusik därtill. Mysigt!
    Ha de gott, Agath.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kyckling är gott men har Du provat Coops färska kycklingfile i järngrytan, den blir jättegod och det brukar bli ännu godare om den räcker till dagen efter. Nu får jag önska Dig en trevlig advent och kanske ett besök på julskyltningen. Det var alldeles fullt ute på byn här hemma. / hampus

    SvaraRadera
  5. Hej Starry-eyes!
    Ja är den inte fin,och musiken är ju
    för hjärlig tycker jag.
    Du får också ha en trevlig 1:a Advent.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Hampus!
    Välkommen till min blogg.
    Nej jag har aldrig gjort det har
    du ett recept eller du smörjer in
    den med margarin/smör soja och kryddor?
    Nej någon julskyltniong blev det inte här,
    om du visste vad jag saknar Älmhults jul-
    skyltningar.
    Jag önskar dej en trevlig 1:a Advent.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!

    Tack för dina goa peppningar! Kul att jag är med bland dina bloggvänner.
    Kanske går jag över till blogspot så småningom, vem vet, vem vet....
    Hoppas du haft en bra söndag och trevlig 1:a advent.

    Söndagskram från
    Kajsa

    SvaraRadera
  8. P.S.
    Nu har jag ändrat din adress bland mina bokmärken till den här adressen.
    D.S.

    SvaraRadera
  9. Hej Kajsa!
    Det var sålite så.Ja du tillhör dem,men det har du säkert förstått ett bra tag.Ja du är så välkommen över till oss.

    Min Söndag har varit ganska lugn,bara
    jag hemma tills en ½ timme innan maten
    då kom min sambo hem.Så jag slapp äta
    kyckling själv.

    Men nog har jag tänt stakar och stjärnor,men
    min stardust har inte kommit in än får väl se
    kanske den inte orkar i år.Och 1 av de fyra ljusen har jag inte bränt än.Först får jag
    leta reda på staken sen blir det att köpa ett
    24 ljus som jag alltid har för att inte bränna
    för mycket på de 4 ljusen.
    Jag önskar dej en fortsatt trevlig 1:a Advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej! Hoppas kycklingen blev god! Du såg händelsevis inte Beck igår på TV va? För i så fall skulle du nog inte vilja äta grillad kyckling idag... Och mer säger jag inte, för det var LÄBBIGT!!!

    Du nämner "Hosianna Davids son" hos mig, och jag håller med dig, det är en av höjdarsångerna. Vi körde den idag i kyrkan med stora orgeln och med trumpetsolo till. Jättepampigt.

    Vi har en tjej i kören som heter Davidsson i efternamn, och hon sitter alldeles intill mig. Så varje gång vi sjunger om "Davids son", så brukar vi fnissa och titta på henne och skoja om att det är henne texten handlar om.

    Nu är jag så trött och snurrig och slut, att jag snart ska krypa till kojs. Önskar dig en fortsatt fin kväll och en god natts sömn.

    Kramen!

    SvaraRadera
  11. Hej Wolmer!
    Ja kycklingen var god,men den var stekt
    inte grillad,nej det programmet såg jag inte.
    Och jag tror inte jag vill veta heller*ler*

    Ja den tyckte jag mycket om att sjunga,och
    några till,förstås....

    Men jag kom och tänka på En Piga som hette Anna
    och hon jobbade på Höjden,så när hon kom in i
    kyrklan så kkönmg de just Hosianna David son,
    så när hon kom hem så sa hon det var så
    fint i kyrkan och alla sjöng för mej...
    Hos Anna i Höjden.*ler*
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera