onsdag 25 november 2009

Godnatt till er alla...

...nu går jag och lägger mej får hoppas jag känner mej piggare i morgon.Idag har jag inte sutti mycket vid datorn utan jag har tagit det väldigt lugnt,lite frågor har jag ju förståss haft.Nu är det första advent på Söndag så det gäller att titta över lampor i adventstakarna och att man har ljus hemma och att alla sladdar fungerar för de som har stjärnor i fönstret.Många kanske gör sina egna julgrupper med silver och guldfärg det är väldigt snyggt med grankottar som är sprutade med silverfärg,ja låt kreativiteten flöda. Kanske någon i detta ögonblick lägger sista handen på en julklap eller en duk till sitt eget hem.Om inte min son sagt till så sent skulle jag stickat honom en jumper,men det görs ju inte över en natt så jag sa till hopnom att det får han vid ett annat tillfälle i stället.Det är väl 2 år sen jag stickade en tröja till honom sist,men den var inte rolig att sticka för svart är en hemsk färg att sticka i,jag fick göra det i dagsljus annars såg jag inte maskorna.Godnatt och sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Julklappar var vi och köpte idag - konstigt så nära jul vi är. Mvh LW

    SvaraRadera
  2. Kära KAKSMULAN.

    Idag har jag hängt upp en sträjrna av svarta och silvriga pärlor och en ljustake i rumsfönstret samt ett jättestort rött hjärta med ellampor i köksfönstret. Ja, även en stake där.
    Lyser så mysigt.

    Varm kram till dig och ha en fin torsdag.

    SvaraRadera
  3. Ni stressar mig!! ;=)
    Vi har Önslelisteuppläsning första advent. Sedan kan vi börja handla julklappar.
    Det där med att sticka i svart var roligt (och tråkigt för dig förstås) för det skulle jag trott var ett skämt!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej liberum-weto!
    Då ligger du ett steg före mej,
    men förr om åren innan jag kom upp hit
    då var de flesta köpta vid det här laget.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Ninasol!
    Jag har inte ens tittat åt dem än,det enda jag vet är att vi har stearinljus till staken,1 24
    ljus brukar jag ha också,så man bränner dag för dag.Men längre har jag inte kommit.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej PreddieTigern!
    Nej jag stressar dej inte,vad bra ide
    då behöver det inte bli dubbla av sakerna
    som det lätt är hänt,när man är flera som
    köper klappar.
    Nej det är absolut inget skämt,det var något
    hemskt att sticka i,jag som har dåliga ögon
    att sitta vid lampsken när garnet var svart
    skulle det sen vara flätor också ack du,nej jag skämtar inte alls.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Den fula lyser så starkt på min skärm att det bara blir ljust, ser ju inte vad jag skriver. I nästa sekund så regnar det.
    Ska hämta mitt paket i affären idag med mina medeltida pilar. Just nu är det bara som långa blyertspennor utan blyerts i. Långa fjädrar ska det också vara med. Lite nyfiken på dessa faktiskt. 1 lång fjäder ska räcka till 1 pil med tre fjädrar. Man delar allts de långa fjädrarna. Har inte gjort det så det blir spännande. Men massa jobb återstår på dom. Men vintern är lång och det mörknar fortare och fortare och regnandet kommer väl att fortsätta. Sista tävlingen i helgen, så tävlingsledigt nu till nästa år. En tävling är den 9 januari, men vet inte om jag ska med dit. Sedan måste man börja ladda för SM 6-7 mars.
    Nej ner till stallet och fixa och så iväg!
    Ha en trevlig och skön torsdag!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Jasså du hade sol för en stund sen,ja hämta paket ska jagockså göra såg jag,för mina skor har kommit,hoppas de är bättre denna gången.
    Detta verkar vara ett knåpgjöra precis som för
    de som gör sina egna flugor till sina fiskedon.
    En tävling till i år,ja sen får du ladda batterierna.
    Ja men det går fort till Mars.Alldeles för fort.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera