söndag 6 november 2011

Ja så är man då hemkommen från Dalarna

Har varit borta ett par dagar,har passat på att besöka min son,mina barnbarn och barnbarnens mor,det har 
varit trevligt för jag har aldrig varit i Dalarna ,fast jag hade ju önskat vi hade haft ett bättre väder,vi har haft väldigt disigt och solen tog slut vid Örebro sern bara det bara grått---men det får man väl hoppas att nästa gång så kan man ta lite kort,men Dalarhästen kunde jag inte springa förbi,eller rättare sagt åka förbi...jag hade för mig att den var uppe i Falun,men så stod den i Ludvika,ursäkta skrev fel man ska nog inte gör inlägg när man är trött hahah,så vi passade på att ta kortet då.Nu är man saligt trött efter Nästan 40 mil,och utan dator,kan ni tänka er mig det att jag varit utan så länge*ler*...Hoppas ni haft bra dagar.Kram från "Kaksmulan"/Agath

28 kommentarer:

  1. Godagens!
    Jaha, du har varit ute och rest, därav att du inte synts till.. Men du, hur menar du med Dalahästen?? Du trodde den var i Falun, men så stod den i Rättvik??? Men det står ju Ludvika under på bilden??? Den kanske finns på flera ställen....
    Jag har varit och tävlat i dag och jag tog hem segern som i en liten ask. Jag blev DM mästarinna för 3:dje året i rad. Jag försvarade mitt DM guld igen... Men poängmässigt gick det sämre än förra veckan, men det är segerna som räknas...
    Nu är jag rätt trött för jag gick upp halv 6 i morse och jag blev hämtad 6.40. Det blir ju inte bättre av att det är så mörkt heller. Grått och disigt var det när vi åkte hem..
    Här är allt bara som vanligt annars, var ute och gick en sväng med Bounty igår och det tyckte han var kul. Ska nog ta en sväng med honom en annan dag också. Han kan behöva lite ombyte och göra något nytt än att bara gå mellan hagen och stallet.
    Ha en trevligt fortsätning på söndagen!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att träffa sonen och barnbarnen :-)
    En liten resa, då och då, är kul!
    Ha det gott Agath
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Mysigt för dig att få träffa barn och barnbarn. Synd att inte vädret stod på din sida för det finns en hel del fint att fotografera i Dalarna.
    Jo, nog går det att vara utan datorn allt. ;-)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja jag har varit uppe och hälsat på min son och mina barnbarn,och deras mor,jag har aldrig varit i Dalarna innan så det var ju en misss att vädret inte var med oss.
    Haha ja du fatta nog hur trött jag var när jag skrev så rörigt,men jag ändarade det snabbt,tack kära du att du såg misstagen*ler*

    Grattis till segern får väl se om du lagt in bilder jag är ju så sen alltid.
    Så vi var rätt trötta både dui och jag i går.
    Jag önskar dig en bra Måndag.
    Själva ska vi strax till affären för det ekar i kylskåpet....
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Ja äntligen blev det av att vi åkte upp till Dalarna,bäst att passa på nui innnan kölden
    slår till.
    Fast jag var ganska trött i ryggen,på mornarna så myste sambon ochn jag med barnbarnen,så att min son och barnens mor fick sova ut.
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. GHej Ninni!
    Oja det var mysigt att träffa dem har ju inte sett dem sen i påskas och det är ett tag sen.
    Synd bara vädret inte var med oss,men bättre lycka nästa gång.
    Men jag blev ju trött i ryggen,men det lear väl till sig.
    Oja det var inte allsa svårt att inte vara vid datorn,tittade bara på ett kort abv en kusinbarn till min mor från Amerika,det var allt annars ägnade vi oss åt barnen mycket.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Godkväll!
    nu har jag hittat hit igen efter en jobbig tisdag och en vanlig onsdag. Ja, du får väl läsa på min blogg om händelserna för det var en del. Fick telefon från min läkare i måndags. Hon hade provsvaret från testet i handen. Det visade att min nerv är i kläm och det bör opereras. Men först vill hon att jag ska ta 3 blodtryck innan hon skriver remiss till ortopeden. Så var blodtycksapparaten ur funktion, så jag fick beställa tid och fick komma på tisdag nästa vecka. Så nu är det på G. Sedan får man väl se hur lång väntetid det är innan det blir av..och var det blir av också...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Så det var en nerv som satt inkläm ändå,jag tror inte det ska ta så lång tid innan de operera dig,jag har varit bra efter min operation som gjordes 1986 och inte haft ont av förträngningen jag hade,visserligen är det en besvärlig rtid den där månaden som du får gå med det i bandage.Sen får du väl vara hjälpreda på skyttet så du ska se tiden går bfort ändå.
    Men skjuta kommer du inte att kunna göra på ett tag,jag hader ett knep för att få kraften tillbaka jag löste korsord att hålla en penna den första tiden var ett litet helsike,men med tiden vänjer man sig.
    Hoppas du haft en bra dag,
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Godkväll!
    Ja, idag har jag gått och huttrat en hel del. Kallt att vara ute och disigt är det också. Bounty har gått här uppe i hagen men han har nog inte haft kul, men det har han inte nere vid stallet heller. Bara några kompisar i hagen brevid. Skulle få hjälp med att lägga in ett program i datorn så min tränare kom vid 11, då hade jag varit nere till stallet och gjort rent i boxen. Var ner med Bounty lite tidigare så han fick komma in och äta och förhoppningsvis inte huttra som jag. Men inte ville det där programmet som vi ville. Nehe! Ska få prova en annan skiva och se ifall det funkar då.
    I dag är nog första riktiga dagen då det är befogat att elda, så nu är spiseln igång och värmen börjar komma lite smått.
    Ska gå ner och ge hästarna kvällsmat sedan.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja det har varit en rå dag idag,vi var på CityGross innan idag bitavis så var det -1 grad
    aå vi börjar närma oss vintern sakteligen,
    Hur upplever djur när det är dimma själv tycker jag bara man blir trött när man inte har ett klart väder.
    Hoppas du får bättre värme i år än du hade i fjol...
    Ha en fin Helg.
    Kramar/Agath

    SvaraRadera
  11. Skönt att resan gick bra och att du fick mysa med de dina !
    Sicken fin dalahäst,just så tycker jag att de ska se ut, inte blåa eller någon annan färg ;-).
    Sköt om dig,kram.

    SvaraRadera
  12. Hej Doris!
    Jo den gick bra synd bara att vädret var så grått,så det enda kort jag tog var på Dalahästen,
    men jag ska upp dit igen till Sommaren när min sons sambo fyller år,det vill jag inte missa för hon fyller 40 år då.
    Ja så ska en Dalahäst se ut,jag har sett de som är blå men de är inte lika vackra.
    Hoppas du haft en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Godkväll!
    Vill bara visa mig men jag är inte riktigt på humör ikväll för att skriva så mycket. Jag vill bara att du ska läsa min blogg i morgon. Då får du en förklaring..
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  14. Hej Recurven!
    Nej jag kan förstå att det känns inte så bra mend handen och allt omkring dig,
    Hoppas du haft det bra ändå.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Denna dagen har varit hemsk..Men allt gick lugnt och stilla. Allt började i tisdagas förra veckan med att han lade sig mera och längre inne. I lördags låg han ner och jag satt hos honom ett tag, då reste han huvudet en bit och gav mig den där blicken- hjälp mig! så lade han sig ner igen. Då pratade vi genom saken och på söndagen hade jag bestämt mig. Pratade med stalläg. och hon skulle ringa och fixa. Själv hade jag ALDRIG lyft luren.. Fick veta i går eftermiddag att det skulle ske idag. Så runt 11.15-11.30 var det över. Det skulle ta ca 2-3 min innan det skulle hända något, men Bounty stöp direkt, det var lite läskigt när han ramlade med veterinären lovade att han var borta då. Sedan satt jag och smekte honom och pratade ett tag innan vi gick därifrån. Jag tror inte Bounty hade stått på benen mera om vi inte hade gjort som vi gjorde. Jag tror han var sämre än vi trott eftersom det tog så fort på honom. Det känns tomt och jag vet inte hur många gånger jag kollat ner till stallet och sett efter att han var i hagen idag. Hans lila täcke är ute på verandan och jag är där och luktar ibland, jag vet att jag är snurrig men det hjälper, Han befinner sig nu på ett bra ställe ihop med sin mamma Gjuta och sin kusin Ronja. Jag sade åt honom att skria på dom när han var framme och att han skulle hälsa till dom att jag saknar dom också.
    Bounty fick något idag som han inte fått på flera år - havre, det tyckte han om och så mängder med morötter förstås.. Jag saknar honom!!! Men är glad att det är över, han har inte ont längre.
    Hadé!

    SvaraRadera
  16. Recurven!
    Ja det var ju värre ändå trodde ett tag att Bounty skulle hänga med ett tag till,men var inne som du såg och lämnade en kommentar..
    Vet nu att han slipper ha ont mer,det måste ändå lugna ditt hjärta som just nu är
    tungt.
    Mennu har han funnit sin mamma och sin syster,och jag tänkte ett tag att nu kan jag inte skicka en morot till honom även det bara var en tanke morot,men nu har han det bra den lilla sotisen.Denna häst som jag kommit att älska trots jjag aldrig träffat honom.Ändå sitter jag här och gråter igen.
    Skickar lite styrkekranar till.

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Vaknade i morse, solen lyste och jag hoppade ur sängen för att gå ner till stallet och hämta upp Bounty till hagen...men på toa blev jag påmind att han inte är därnere längre - hagen var tom..Jag har glott dit åtskilliga gånger även idag och tittat i hagen utanför om han står vid björken. Det kommer nog att vara det jobbigaste.. Hans Super Star grimma hänger brevid mig här vid datorn och jag känner hans lukt fortfarande men den mattas av hela tiden...Tårar rinner mellan varven och jag känner mig sysslolös och orolig. Jag har bytt ringsignal i telefonen för den jag hade fick mig att hoppa högt, men den nya säger mig bara att telefonen ringer. Fy 17 säger jag bara, vilken pärs... Jag har ialla fall för länge sedan bestämt mig för att INTE skaffa någon annan häst, Bounty går inte att byta ut.. Min tid med hästar är över, jag har haft häst sedan 1985 så jag vill bli lite friare nu, har ju alla de andra djuren kvar...
    HA det bra! Jag försöker...

    SvaraRadera
  18. Godagens!
    Dagarna går väldigt långsamt, värst är det när det är ljust ute, det lättar lite när mörkret kommer för då ser man inget i mörkret.
    I dag hade jag tänkt åka in till bågskyttet för jag känner mig allt för rastlös att bara sitta här hemma nu.
    Men jag har fortfarande en oroskänsla i magen men den sitter väl så djupt att det tar ett tag innan den försvinner. Det tar väl ett tag för mig att ställa om mig också. Jag har inte varit utanför dörren sedan i tisdagas och definitivt inte varit i stallet, men jag måste få det överstökat också någon dag. Alla mina grejer finns ju kvar och det ska jag hämta upp. Hur jag ska göra sedan får tiden utvisa. Jag orkar inte tänka på det nu.
    Ha det bra så länge..

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Det kommer nog att ta lite tid innan det smälter in tror jag,,,,sen att solen lyste visst var din tanke på din kära Bounty där att han skulle få det gott i solen.Men det är tur du har din hun och katter och kela med när det blir för svårt allt tar sin tid.Mem med tiden mattas det något.Försvinner helt kommer det inte att göra,men se det positiva att han har inte ont längre.
    Ha en så bra dag du kan.
    Skickar styrkekramar för det behöver du.

    SvaraRadera
  20. Recurven!
    Oja det förstår jag att de gör de sysslor du hade innan har ryckt ifrån dig,den glädje som du kände när Bounty busade med dig,men i hästhimmels hållar han ett vakande öga på dig,gnäggar lite försiktigt för att inte skrämma dig tror du inte det?
    Det tar nog lite tid innan all oro i magen försvinner.Tur att du har skyttet att läggar din energi på.
    Det tror jag de har överseende med att dinba grejer är kvar,de måste ju förstå att du har det svåårt just nu.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  21. Godkväller!
    Livet på landet går vidare, nu när mörkret lagt sig känns det bättre. På dagarna drar sig blicken till hagen eller stallet hela tiden. Det är grymt tomt och inget Vildmanns skri som låter när man visar sig. Jag har inte varit ner till stallet ännu, men det blir väl så småningom. Några av mina stallkompisar har hört av sig och det känns bra. Jag tycker att det är en lättnad för mig att prata om Bounty, det hjälper mig massor.
    I går var jag till Södertälje på tjejkväll, vi var 8 st som hade jätteroligt och sköt båge. Vi blev bjudna på Rysk mat, det liknade Ravioli till en viss del men jag kommer inte ihåg vad det hette. Jag tyckte tyvärr inte att det var så speciellt gott heller och det var gräsligt mycket vitlök i en tomatsås som var till. Jag som inte tål lök har varit paj i magen idag men det är smällar man får ta.
    Det var skönt att vara hemmifrån och för en gångs skull inte behöva oroas för vad som sker hemma och med Bounty. I morgon ska jag och bågkompisarna till Norrköping på mentalträning så jag blir borta hela dagen, det ska bli spännande..
    Som sagt, livet går vidare och Bounty har nog stenkoll på mig på sin gröna äng ihop med mamma Gjuta och "lillesyrra" Ronja. Så får det förbli i mina tankar i alla fall..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  22. Hej Recurven!
    Skrev en kommentar men det ville sig inte så det är bara att börja om igen.
    Ja livet måste ju gå vidare hur det än är.
    En sak vet du och det är att nu har Bounty inte ont längre om det kan vara till någon tröst.
    KLart du saknar hans vildmannskri inget snack om saken,
    Det var väl bra att du hade några kamrater att gå ut med så dina tankar skingrades lite,Visst kommer du att sakna Bounty men med tiden blir det mindre smärtsamt,men du kommer aldrig att glömma honom och han håller nog ett vakande öga på dig där uppe i djurhimmel med sin syster och mor.
    Jasså så du har också ont av vitlök,jag tycker själv det är så jobbigt när man är ute och äter att man måste fråga om det är vitlök i,om du märkt på de mästa konswrverade soppor och sånt är det vitlök,vad gjorde de förr innan vi hade invandrarna här som talade om att man ska ha vitlök i?Det skulle vara förbjudet att ens ha vit lök i och för det andra lukta de så illa de som ätit vitlök inte sant?
    Ha en så bra dag du kan.
    Styrkekramar./Agath

    SvaraRadera
  23. Hejsan!
    Idag satt jag och hade det långtråkigt här hemma så jag ringde och kollade ifall stallkompisen var i stallet, det var hon. Tog på mig lite kläder och gick ner mot stallet, när jag gick längs stallvägen mot hagen där Bounty brukade gå började tårarna rinna. Det var hemskt!! Ändå mera jobbigt och tungt var det att gå i stallet, då brast allt! Men jag gick till Bountys box och ställde mig och stirrade in i den toma boxen innan jag sprang ut igen. Fy vad jobbigt det var! Men nu är det avklarat, jag måste ju komma över detta för jag bor ju här och alla minnen finns ju alltid kvar. Vi satt sdan och fikad i klubbstugan och då kändes det bättre för vi pratade om tisdagens händelse för kompisen var ju med. Jag fick även Bountys papper med mig och på vägen hem rann tårarna konstant. Det kommer att bli jobbigt detta, men jag måste bita ihop. Jag var inte och kvällsfodrade i kväll och jag vet inte om jag vill fortsätta med det nu när inte Bounty är stallet, tycker inte jag har någon anledning till det heller.
    I morgon är det bågskytte och gymm och denna veckan börjar Korren också. Måste inrikta mig på ett bra resultat.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  24. Godkväll!
    Då har jag sagt upp stallplatsen och även stalltjänsten måndagar och fredagskvällar. Så nu ska jag kanske kunna slappna av och släppa detta med stallet så småningom. Ska bara hämta mina grejer som finns kvar, men det tar vi nästa vecka tror jag. Jag vill kunna åka och tävla på lördag utan att bekymra mig. Det var hemskt jobbigt att vara nere i stallet i måndags, men jag måste... Jag lovade docka stallägarn att jag skulle hjälpa henne ifall hon ska bort eller så, bara det får gå ett tag framåt och det tyckte hon var helt OK! Så det var ju skönt att reda ut det också.
    Annars idag var vi till staden. Var in på djuraffären för att köpa hund och kattmat och ut kommer vi med ett akvarie. Kunde inte mottstå erbjudandet, 499 kr för ett nybörjarkit med alla grejer i utom sand,växter och fiskar som vi får köpa senare. Det ska bli kul att få upp det för det är ju så rogivande på något sätt. Jag har haft akvarie tidigare och då var det ett som var 2 gånger större än detta. Jag som bara tänkt mig en skål med en guldfisk i...
    Ja, så kan det gå...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Hej Recurven!
    Igår när jag skrev till dig så bara försvann allt,
    jag blev så less så jag tänkte jag tar det sen,men tiden bara gick,men ska försöka igen...
    Ja till slurt är du ju tvungen att ta itu med det svåra jag beundrar dig att du redan klarade av att gå till stallet modigt av dig.
    Men du tror du inte med tiden att du kommer att sakna det här med kvällsfodringenmdu får bara ge det lite tid,än så är det så nytt.
    Det är bra att du har skyttet och gymmet,sen har du ju dansen med vad var det det hette?
    Är lite dålig på det när jag själv kommit så långt från det.
    Hoppas ändå att din dag varit ganska hyvsad.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Recurven!
    Det kan ju vara skönt att få koppla av när du är och träna tror du inte?
    Så du ska bli fiskmamma nu då*ler*
    Ja det är rogivande att titta på ett akvarium med fiskar,det fanns
    alltid på lasaretten för i alla fall på barnavdelningen*ler*
    Jag har ingen plats för något akvarium.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Hejsan!
    Jaha, så du åker bort ett tag. Det gör du rätt i. Själv åker jag till Motala och tävlar i morgon lördag. Hoppas komma hem med en Julost..
    Ja, fiskmamma lär jag nog bli så småningom. Fick räkningarna för att ta bort Bounty. Bilen som hämtade Bounty efteråt ska ha 6475 kr och veterinären vill ha 3072 kr. Det var dyrt!! Nästan 10 tusen!!! Men jag får väl ihop det på att inte betala stallhyra sedan + hovslagare osv. Men hur man än vänder på det så är det väldigt tomt utan Bounty och stundtals långtråkigt, men det får jag väl leva med nu.
    Nehe, nu ska jag titta på TV ett tag. På Spåret börjar ju igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  28. Hej Recurven!
    Det blev ingen Älmhultsresa för det skulle storma därnere,så vi sköt på det lite...
    Hoppas allt gick bra för dig...Så du tog hem julosten*ler*
    Kanske blir lite tyst,för de säger ju inte så mycket fiskarna menar jag.
    Det var dyrt men veterinären är dyr det har jag ju hört de som har hundrar att det kostar mycket.
    Men varför skulle de ha så mycket som nästan 6,500 för att hämta Bounty det tycker jag var hutlöst.
    Ja jag såg att det var på spåret igår.
    Ha det nu så fin vännen
    Kramar

    SvaraRadera