söndag 6 mars 2011

En lite bulletin från mig.Redan Mars tiden bara flyger iväg.

Ja nu är det en vecka sen vi var i Göteborg för att träffa min son och flickvännen,vad roligt att vi träffades men tiden var alldeles för kort bara,vi skulle egentligen träffas på Lördagen men jag vet inte vad som hindrade det var något här hemma i alla fall annars hade vi fått längre tid på oss,synd att det blev så kort..Men vi gjorde det bästa av situationen..Satt på ett fick och såg detta berg med husen på ingen dålig vy när man sitter och dricker kaffe,egentligen skulle vi äta middag ihop men det var för tidigt för oss att äta,men de skulle ju resa till Småland samma dag så de behövde lite stadigt innanför västen.Nåja vi körde dem tillbaka när vi hade fikat till hotellet där de låg,och de hade checkat ut så det var bara och sätta sig i bilen och köra i väg,de skulle ta vägen om Ullared och se om de kunde hitta något de gillade.Men jag får väl trösta mig att vi snart ska till Småland och stanna några dagar hoppas jag,då får jag väl prata med min son lite mer och skulle hemskt gärna vilja hälsa på några väninnor jag har där..Men man ska väl inte ropa hej förrän vi är där annars blir det väl bara pannkaka.Som ni ser finns jag här men har inte varit så aktiv,får se när värken släpper behövs väl ett par gånger till hos sjukgymnasten,fast nu reser hon söderut så jag ska inte dit förrän den 23 Mars.Ja jisses vad tiden flyger i väg redan mars,tycker det ser lite fylligt ut redan i en del träd,eller är det fel på mina ögon.Ja detta var en natta hälsning från er egen "Kaksmula".Godnatt sov så gott till er alla.Kram till den som vill ha./Agath

52 kommentarer:

  1. Hej Agath,
    Fin bild med hus på bärgen.
    Ja underbart är kort. Tiden flyger
    verkligen iväg och nu är det mars.
    Dina ögon är säkert okej. Jag har
    också sett en del blad på träden.
    Hej så länge och ha en trevlig söndagseftermiddag!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint ställe att bo på.
    Menar du att ni börjar få blad på träden hos dig? Vad härligt! :-) Här i Hälsingland får vi nog vänta ett bra tag till på det.
    Det är tråkigt då man inte hinner träffa nära och kära så mycket så man hinner prata med dem riktigt. Jag hoppas du snart får tillfälle till det.
    Har du fortfarande mycket värk. Jobbigt. Håller tummarna att våren hos dig kommer med mindre värk.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Jaha du där uppe på berget skulle man ha ett hus och sitta och fika på sommaren med utsikt över vattnet.
    Ja, jag har varit till Katrineholm idag och jag vann igen. Jag vann även över Rejmyretjejen ytterligare en gång. Detta trodde jag inte var möjligt förra året. Men hon är inte oslagbar helt enkelt. Visst, vi fick inte så höga poäng vilket jag är lite besviken över. Men jag kanske har lite stora krav på mig själv i det fallet, eller så har jag skämt bort mig själv med att få högre poäng. Hur som helst, en vinst är alltid en vinst.
    Vi skojade om att nu måste vi skärpa till oss till SM. Så här kan vi inte skjuta då. Jag har inte varit inne och kollat men det sägs att vi ska vara hela 15 st lånbågetjejer som är anmälda till SM i år. Ska in och kolla om det stämmer..
    Jag var och kollade till Bounty som hastigast och allt verkade OK! med honom. Har haft häst hjälp idag. Jag är ganska trött nu och jag sak till stallet tidigt i morgon, det får du läsa om på bloggen och jag kommer att skriva mera om det i morgon. Ska även försöka ta en bild på plaketten jag fick idag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Jag vill ha kramen ;-), har saknat dig och dina kramar här.
    Tråkigt att du inte fick längre tid med din son men jag hoppas att du kommer iväg till Småland !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Bojen!
    Ja det var en fib bild den adra vi tog den blev lite suddig så det fick bli den.
    Ja det är inte klokrt vad tiden flyger iväg,
    kom och tänka på min moster förrut idag jag hade
    glönt hennes födelsedag så jag ringde i dag i stället.Men hjon blev så glad att höra av mig.
    Ja jag tycker träden ser lite fylliga ut,tidigt är det inte det?
    Hoppas du haft en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Ninni!
    Ja och tänk vilken fin utsikt de har de som bor däruppe*ler*
    Jag har inte tittat på närmare håll men nog ser
    träden fylligare ut än för några månader sen.
    Ja det var meningen vi skulle träffas på Lördagen men det var
    något sambon skulle göra så det blev söndagen i stället jag hade gärna språkat och fått och givit kramar
    längre stund + att vi kunde ätiti en god middag,jaja det får väl bli vid ett annat tillfälle.
    Ja jag har allt bra mycket ont för att kunna konsentrera mig.
    Men jag kan åtminstone titta åt sidorna fast det stramar
    och böja på huvudet också,så jag är väl på rätt väg.Men nu blir det ett avbrott till den 23 mars för hon tar flyget och åker söderut.
    Ja jag hoppas det ska bli så bra så jag kan ta mina promenader igen.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja det hade varit underbart,men de kostar nog skjortan tror jag.Ja det är ju snart dags att sitta ute igen eller är jag för snabb haha.

    Grattis får jag lov att säga.du kammade hem vinsten inte illa,så du vann över Rejmyretjejen
    igen du är ju för bra.Hon kanske börjar bli nervös när du knappat in på henne eller vad tror du?
    Så du har haft hjälp mwed Bounty idag var sambon med dig när du tävlade då för han
    brukar ju sköta den biten.
    Jag hoppas verkligen du är nöjd med din dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Doris.
    Här kommer en lång lång och värmande kraaam
    Skönt att höra att man är saknad
    Ja jag tycker också det var tråkigt att det blev så kort stund.
    Men får väl taigen det när jag ska till Småland.
    Sambon sa att det är snart dags att åka dit.
    Hoppas din dag varit bra.
    Sköt om dig också.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Trist att mötet blev så kort.......men det blev ett möte i alla fall. Underbart ÄR kort;D
    Hoppas du kommer iväg till Småland, för träff med väninnor. Alltid trevligt.
    Ha en riktigt bra dag
    Kramen
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Ja det var trist att det blev så kort,men jag hoppas innerligt att vi snart åker ner och hälsar på.Ja det är några år sen jag såg mina gamla väninnor och så länge sen vi var på
    kyrkogården också.
    Ha en fin dag du också min vän.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Ja kanske det beror på vad du
    menar förstås.
    Ha en bra dag
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  12. Godkväll!
    Vad jag har gjort idag får du läsa på bloggen. Jag har haft fullt upp vill jag lova. Nu är det lugnare och snart är det sängdax.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  13. Hej Recurven!
    Ja kahg ska läsa det,kanske bä-st jag gör det nu innan sängadax.
    Ja hoppas det har varit en bra dag för dig,men bra väder.
    Hoppas verkligen det varit en nbra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Godkväll!
    Har limmat fjädrar på pilar på klubbens pilar i dag och har massa lim på fingrarna fortfarande. Jag var in till Rosvalla idag men jag varken sköt eller gymmade, jag var helt enkelt LAT idag.
    Ska nu i koj så GOD NATT!

    SvaraRadera
  15. Så kul att du fick träffa din son och trist det blev så kort tid. Hoppas ni får möjlighet ses längre senare i år.

    Och din värk ger sig inte..Så jobbigt det måste vara.

    Vårkramar!

    SvaraRadera
  16. Hej där!
    I dag har jag och sambon lekt rörmokare. Vi lyckades till sist få bort gallret och så kunde vi använda våran superdammsugare och suga upp vattnet med. Jag stoppade ner fingrarna och hittade var "proppen" satt. Fick bort den med hjälp av en elkabel och duschen. Så nu är det fixat och inget mera stopp är i vägen. Här ska det tvättas och duschas i helgen må du tro.
    I morgon kommer hovslagarn och ska verka Bountys hovar. Så nu blir det väl till att få gå ner till stallet på morgonen igen skulle jag tro. Han kommer nog att bli öm i hovarna. Men det är bara naturligt för han är ju inte riktigt bra ännu. Så det är även hög tid att ringa och boka tid för återbesök på Strömsholm. Sak dit före påsk. Nästa vecka ska bilen besiktas också. Blä!!!
    Nu regnar det här hos mig. Det ska komma snö i morgon, men det blir väl inte långvarigt med regn och mildgrader..och blåst.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  17. Hej Recurven!
    Ajaj det kan inte var gott och ha lim på
    händerna hur klarade du att få bort det?
    Jag tror inte du är LAT
    Hippas din dag har varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Hej Suss!
    Ja det var kul att träffa honom man fick en och annan kram*ler*
    Ja det är väl menmingen vi ska ner nu på vårkanten,om allt går efter planerna.
    Nej än har jag ett par gånger till hos sjukgymnasten men jag är rörligare i dag
    än jag var för 3 veckor sen då jag inte kunde vrida på huvudet,det hade låst sig rejält.
    Idag snöar det här som attans.
    Annars trodde jag våren höll på att komma häromdagen.
    Idag har jag inte ens varit utanför dörren...
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Recurven!
    Har du så du kan ta bort beläggning som hår och ludd och tvålrester sen då,så det inte
    stoppar igen,det kan inte varit så kul att
    hela tiden bli blöt om fötterna när man inte ska bli det.*ler*
    Håller tummarna att allt går bra för Bounty i morgon.Hoppas han kan vara lika sprallig efter
    hovarna är tagna eller hur man nu säger det.
    Lycka till vännen.
    Kan du ge Bounty en kram och en morot från
    mig det är så länge sen nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Bounty tog ingen sovmorgon så telefonen var tyst och vi kunde sova till 9.
    Kom hem sent från bågskyttet i torsdagskväll så jag orkade inte in och skriva då, har skrivit om det idag i stället. Men jag vann över min tränare i sista omgången. Jag är fortfarande bästa långbågeskytt i Kommunen. Läs om det på bloggen.
    Ska i koj nu!
    Hörs i morgon!!

    SvaraRadera
  21. Hej Recurven!
    Jasså så Bounty är på allerten det låter gott tycker jag.Skönt du fick sovmorgon det har väl varit ett jobbiga dagar inte sant?

    Tror det jasg är inte på språng jag heller och nu skar jag mi i fingret härom dagen så jag har bara 9 fingrar att jobba med en i luften,jisses
    så det kan bli jag blötte ner bandaget i går och genast började det blöda igen och det är 3 dagar

    Vad bra att du vann över tränaren.
    Jag tittar in sedan och läser för jagh
    ska ut just nu
    hoppas du har en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Godkväller!
    Var har denna helgen tagit vägen?? Jag känner mig lite snuvad på den eftersom sambon och jag tog tillfället i akt att storstäda. Vi har gnott som galningar båda två i två dagar och fortfarande är det massor kvar. Julstädningen hoppade vi över så vi gör den nu liksom. Köket är det som är mest, där är det ju massa luckor och andra grejer. Vardagsrum och sovrum är det i stort sett bara elementen att göra rent och lite dörrposter och dörrarna förstås. Tog mig ändå lite tid att göra klart hovslagar förklädet så nu slipper jag det.
    Bounty har stigit upp hittills och jag tror han gör det även i morgon, Han är piggis må du tro. SKa ringa och beställa återbesökstid i veckan som kommer och så ska bilen besiktas på torsdag, men jag har frågat bilmecken om det och han gör det åt mig.
    Nu är jag rätt trött och ska hoppa i bädden, klockan går så fort och snart ska man upp igen.
    Ha det bra! Inga flera skurna fingrar nu tack!;)

    SvaraRadera
  23. Hej Agath,
    Jag har haft en bra vecka.
    Idag börjar en ny delkurs.
    Har precis ätit lunch och
    nu surfar jag bara.

    SvaraRadera
  24. Godkväller!
    Härligt vårväder i Nyköping idag efter en mulen inledning på dagen. Bounty går ute i lilla hagen i solen och verkar må prima. Ingen försovning ännu. Det är ju bra! Skulle ha ringt och bokat tid idag men det glömde jag bort, har bara städning av huset i skallen. Har skurat vidare och nu börjar man märka lite skillnad. Har skåpsluckorna och väggarna runt dom kvar. Sedan är det mindre i övriga rum. Fast nu i kväll efter vi gett hästrna mat så har jag uppdaterat golabbe hemsidan och lite på bågskyttets hemsida. Nu ska vi snart i koj för det är ju faktiskt en ny dag i morgon, tror jag??
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  25. Hej Recurven!
    Ja det kan jag också undra,jag känner ibland att jag inte räcker till skulle vilja stoppa världen åtminstone för 5 minuter.
    Vi har som vanligt flängt än hit och än dit i går var vi i Mariestad,och jag blev så besviken hade trott det skulle se annorlunda ut.
    Och i dag har vi varit i Skövde för hälsokontroll ja det som män gör när de ska pensioneras.

    Ja städa köket är väl det som är mest tidskrävande förr när jag arbetade så tog jag den 5 semesterveckan för att städa.


    Bounty är en riktig piggelinus,ge han en kram från mig,Ja veterinären blir säkert förvånad
    att se vilken piggis han blivit.
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hej Bojen!
    Så det gick bra med ditt arbete du lade in
    måste vara skönt att kunna få slappna av.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Recurven!
    Ja vi har haft varannan dags väder här tycker jag igår var det mulet men sambon sa att det är bra att ta kort för det blir inga skuggor.
    Men idag så lyste solen men tror du det blev
    några kort tagan nada säger jag bara.
    Ja men du när du städat färdigt så är det dags
    att börja om på nytt,Du kommer väl ihåg sången
    Börja om från början......
    Kramar

    SvaraRadera
  28. Hej, hej Agath
    Hur långt har våren kommit hos er? Har ni också haft det soligt och skönt? Här är det plusgrader på dagarna och minus på nätterna. Snön försvinner lite lagom fort. Såg både tulpaner och krokus som började titta opp i dag. Visserligen vid en varm husvägg. Men jag blev så glad :-)
    Oj, vad du fick vänta på nästa tid till din sjukgymnast :-(
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  29. Godkväll!
    Är bara inne och visar mig som hastigast. Jag är på språng hela tiden just nu och vi bara städar så jag hinner inte blogga heller. I morgon besikta bilen och så bågskytte och förhoppningsvis gymma. Fick tid till Bountys återbesök den 19 april. Jag kom i håg att ringa till sist ändå. Allt är OK! annars. Får se om jag hinner blogga i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  30. Godkväller!
    Jaha, då är jag inne och stör i friden igen då.
    Var in till bågskyttet idag och jag både gymmade och sköt lite båge. Det gick ganska bra trots allt.
    Besiktade bilen gjorde vi idag också och det gjorde mig förbannad. Varför får du läsa om på bloggen.
    Sängen kallar och en ny dag i morgon.
    GOD NATT!

    SvaraRadera
  31. Hejsan på dig!
    Bara jag som håller kontakten igen på några dagar.. Det har blivit en vana att gå in till dig och skriva lite varje dag.
    I dag har vi fått ca 1 dm nysnö och det var jäkligt halt att köra bil i modden, bilen var på tvären flera gånger. Har som en liten backe på väg in till stan precis efter en korsning och vägen lutar lite till vänster. Där var vi på tvären 3 gånger så fort jag nuddade gasen. Volvo svänger på baken hur enkelt som helst.
    I morgon ska vi vara inne på Rosvalla nästan hela dagen och jag ska vara med på skjutuppvisningen, men jag ska skjuta på tomma kattmatsburkar som jag gjort så fina med färgglada papper och stjärnor på. Jag ska skjuta med mina Flu-flupilar. Speciella pilar med gummibluntar, sådana man kan ha till skojskjutning. Flu-flupilarna är gjorda lite annorlunda och flyger inte så långt.
    TVn kallar och sedan sängen.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  32. Hej Susanne!
    I går natt så hade det snöat och sambon som skulle till Göteborg,jag föredrog att stanna
    hemmka...Jodå den snön är nästan borta inte mycket kvar där inbte,och visst har vi snödroppar,men de ser lite ynkliga ut just nu.
    Ja vi har också plusgrader men ett par dagar har det blåst så snålt så det känts kallt ändå.
    Tulpaner har jag inte sett mer än de som är i affären krokusen har jag inte heller sett,men de är väl på den sidan jag inte varit och tittat än.
    Jo att det tar sådan lång tid tills sjukgymnasten var för hon rymde från Sverige
    sen så tar det väl lite innan hon börjat igen.
    Men jag kan ju vrida en delpå huvudet.
    Förlåt mitt dröjesmål.
    Hoppas du haft fina dagar
    Kramar

    SvaraRadera
  33. Hej Recurven!
    Ja som du ser så syns jag inte så mycket.
    det har sina randiga och rutiga skäl...
    Men nu så snart börjar våren då har jag kanske lite nmer att säga än jagb haft nu en tid.
    Hoppas du haft fina dagar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  34. Recurven!
    Du stör mig aldrig kom inte på den tanken,
    hur mår vår lille prins Bounty,likqa pigg hoppas jag.
    Kramar

    SvaraRadera
  35. Recurven!
    JKa vi hade också fått snö natten innan,och sambon som skulle till Göteborg.
    Tradigt när det är osäkert att köra.
    Ja jag är glad att du inte ger upp jag kommer igen som jag sa,du vet ju att luften gick ur mig och där satt jag och inte hade något nytt att berätta .Men snart är det vår så då kan ske manb kan börja stega ute igen så man både får kondis och blir lite smalare annars får jag väl aktya mig för uppförsbackar så jag inte rullar ner igen haha.
    Hoppas det gick bra med skyttet idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  36. Godagens!
    Nu är jag inne och klampar igen!
    Mirakelhästen (som min kompis i Västerås) kallar Bounty för mår som en prins, men jag tycker han verkar ha långtråkigt i den där lilla hagen, men ingen annan finns ju för tillfället. Han får finna sig i att gå där ett tag till. Jag har städat ur hagen idag, synd bara att inte de andra som lånar hagen också gör det efter sin egna hästar. Men så är det alltid.
    Skyttet på plåtburkarna gick jättebra, hade ställt 2 burkar på varandra uppe på en avpärrningspinne. De burkarna missade jag inte en enda gång, men de på golvet strök jag förbi ett antal gånger. Tror nog folk tyckte det var kul att man gjorde något annat också. Annars tycker jag inte de var så intresserade av bågskyttet. Pratade vi med dom blev de närmast förskräckta. En och annan med små ungar stannade och frågade ifall de fick prova skjuta, men jag hänvisade upp dom till skjutlokalen, men hur många som gick dit vet jag inte. Men en sak är säker, OM vi ska vara med nästa år så ska vi låta dom prova skjuta på burkar redan nere vid montern, 3 pilar för 10 kr. Så måste vi göra om montern, den kan inte vara så tråkig som den är. Vi får ta och diskutera detta på styrelsemötet kanske.
    I dag har jag varit hemma och pysslat med Bounty, har även städat klart nedervåningen nu. Men om det kommer någon snickare i morgon har jag ingen aning om. Det kanske blir som vanligt... ingen kommmer..
    Nu ska vi försöka få i oss lite mat, revbenen börjar bli klara i ugnen, potatissalladen är redan färdigköpt.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  37. Hej Recurven!
    Ja nu kommer jag också en liten stund.
    Och du klampar inte *ler*
    Ja visst är han en mirakelhäst din Bounty
    Så han har tråkigt i lilla hagen ingen och busa
    med utan när du kommer eller?
    Det där med att skjuta på burkar måste vara svårt är det inte?
    Så det fanns de som var intresserade i alla fall
    hoppas ni får med fler i klubben,alltid trevligt när det är bra uppslutning.
    Så ni ska ha snickare hos er.
    Hur gick det med avloppet går tvättmaskinen bra?
    Många frågor eller hur?
    Oj revben i ung som är så gott.Smaklig spis.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  38. Godkväll!
    Hur vet du om jag inte klampar?? Jag sitter här och hoppar med benen och fötterna står i golvet... det klampar!!! hihihi
    Jodå, tvättmaskinen fungerar bra och vi har fått ordning på avloppet. Vi fick ju bort gallret till slut och vips så gick det att ta bort det. Fick skrapa bort massa kalk som blivit mellan golvet och gallret.
    Har gjort massa ärenden idag, bl.a löst ut klubbens nya dator med mina egna pengar. Banken strular för de har nya regler och vi har ju ny styrelse och nya "firmatecknare". Nu kan klubben vara skildig mig istället så behövs det inte brådska så hemskt. Hittade en bra laptop för 4990 kr, ord.pris 6990 kr. Den är starkare än mina datorer och har Windows 7. Klubben behövde en ny bara för att klara av ljus och ljudanläggningen till tävlingen i juni. Vi har köpt nytt där också. Klubben behöver fräschas upp. Nya pilbågar ska jag leta efter också, de förra blev ju stulna som du minns.
    I morgon är det träning och gymm på schemat, men hur det blir vet jag inte nu.
    HA det bra!

    SvaraRadera
  39. Ja visst ja!
    Jo, vi ska få hit en snickare. Han ska fodra fönstren är det meningen. De jobbar fort här - 5 år sedan de gjorde om huset och NU ska det fodras fönster. Men vi har inte sett att han kommit ännu. Ska bli kul och se hur lång tid det tar..
    Tjing!

    SvaraRadera
  40. Godmorgon!
    I dag är jag tidig.. Är hundvakt till en kompis som var här redan vid 7 med vovven. Kompisen och jag ska åka till Kungsängen (uppe i Stockholm) ikväll. Vi ska var med på en tjejkväll de ordnat. Det blir väl lite bågskytte och sedan god mat och mycket prat skulle jag tro. Det ska bli kul i all fall. Ska väl snart gå ner till stallet också för jag måste fixa allt till Bounty innan jag blir hämtad vid 14-tiden.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  41. Hej Recurven!
    Ha ha så du klampar du,kanske därför som jag får hålla extra hårt i laptoppen*skojar bara*
    Så du fick ordning på golbrunnnen till tvättmaskinen,skönt att det gick till slut.
    Så du har köpt en laptop till klubben ja de
    ligger väl runt 4-5 tusen nu,min kostade nog som din tror jag.
    Har ni skåp så ni kan låsa in grejerna på klubben så de får vara ifred.
    Eftersom jag är lite sent ute så har du borde gjort ett och annat hoppas allt gick bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  42. Recurven!
    Ja se hantverkare de är för tradiga.
    att de inget får ur händerna.
    Hoppas de snart får ordning på elendet,är kanske därför´elementet var så varm det gick på högtryck eller?
    Kramar

    SvaraRadera
  43. Recurven!
    Hoppas du haft enn fin dag med tjejerna med god matt och mycket prat och skratt.
    Kramar

    SvaraRadera
  44. Godagens!
    Sitter här ute på vischan igen. Bilen är inne på verksstaden. I dag hade de inte lånebilen hemma så vi blev hemskjutsade. De får även komma och hämta oss senare. Men det ska bli skönt att få ordning på bilen. Hoppas bara de inte "fuskar" igen.
    Har varit nere till Bounty som nu står i lilla hagen och sover, han har ätit upp sitt hö han fick när jag gick upp.
    Vi hade jättetrevligt på tjejkvällen och vi fick Thaimat. Det var gott men lite starkt, jag föredrar nog Kinamaten, den är mildare. Vi sköt även lite båge. Kom hem vid 23-tiden och då regnade det ute.
    När vi sedan blir hämtade hade vi tänkt åka och handla lite och sedan har vi stalltjänsten ikväll. Tänker bara ta det lugnt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  45. Hej Recurven!
    Ja det är väl hemsklt att känna sig låst när
    man är van vid bil,detta kände ju jag då sambon bröt sin vrist,men det går ju men det var frusterande vill jag lova.

    Skönt att Bounty kan vara lilla hagen i alla fall,är solen framme måste det var gott för honom...på tal om hästar i går när vi körde
    mot Göteborg så stod 2 hästar här henmmavid
    och drack vatten som var en stor pöl på åkern
    det kan inte varit så hälsosamt precis.

    Så ni hade trevligt jag tänkte på dig faktiskt hoppas du inte fick hicka*ler*Jag tycker inte
    om kinamat men smaken är ju delad som du vet.

    Ja jag hoppas der lagar din bil snabbt så ni slipper vara så låsta.
    Hoppas din dag varit bra.
    Kramar.

    SvaraRadera
  46. Hejsvejs!
    Jaha du! Läs på min blogg hur ett litet misstag kan få konsekvenser. Nu slutade det bra till slut, men det var jobbigt ett tag.
    I dag har det varit vackert väder här , inte så varmt men förfärligt blåsigt. Blåsten har gjort att man frös ända in till märgen, Brrrrr...
    Nu blir det snart ljusare ute på kvällarna, vi har fuskat och ställt om klockorna redan. Senare ska vi släcka lamporna en timma också, men jag kommer att ha datorn på för jag ska spela spel. Har hittat en ny spelhåla, Game Duell, där vinner man Gkr. Gratis kronor! förlorar också tyvärr... hihi..
    Jag tror inte hästarna tycker att det var ohälsosamt att dricka av vattnet, det är ju smältvatten och det är inte farligt. Vi har ställt ut vattenbaljorna i hagarna så våra får vatten ute nu när det börjar bli varmt. Bounty har en hink hängades på staketet, han vippar bara ut hinken om den står på marken. Han var törstig idag när jag fyllde på efter han åtit sitt hö. Det finns hästar som äter av leran och jorden nu på våren, de letar efter mineraler. De har sådana beteenden inbyggda i sig och känner vad de behöver. Det är naturligt men det kan vara farligt också. Sand och jord kan fastna i tarmarna och orsaka kolik och i värsta fall tarmvred. Men vad gör man?? Våra hästar får mineraler i pelletsform på kvällarna men det är inte alltid det är tillräckligt och då kan de gå och böka i jorden och leran.
    Hörs vidare i morgon!
    Ha en bra fradagskväll!

    SvaraRadera
  47. Hej Recurven!
    Ja jag ska gå in till dig om en stund,men först ska jag göra ett nytt inlägg,det börjar nog blin dags tror jag*ler*
    Det är ganska kyligt ute märkte jag när vi var ute på vår lilla tripp idag.
    Jasså hästarna ketar efter mineraler i marken,ja jag
    kan för lite om hästar märker jag,men det såg så fattigt ut när hästarna stod där och drack och inte hade de något att äta heller,ja det där har vi pratat om innan du och jag.
    Jasså du har hittat ett annat spel nu,inte Det där king com eller vad det hette,började du bli trött på det eller?
    Fredag det är lördag i dag tjejn *ler*
    Ha en fortsatt bra Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  48. Hejsan!
    Idag blev vi väckta av telefonen igen, det var ett tag sedan... antagligen av att vi ställt om klockan så stallägarn kom ju ner en timme tidigare och gav hästarna frukost. Bounty blev väl förvirrad då. För när jag kom ner till stallet hälsade han mig med en godmorgongnäggning och ville ha sin mat. Så jag gav honom den.
    Nu går han ute i sin lilla hage på isen som jag tror är lite hård mot hans fötter, sade det till stallägarn men hon sa bara att det finns ingen annan hage att ha honom i.
    Stallägarn kör över ved från den fallna logen till ett par lite längre bort på vägen, du ska inte tro att hon kunde köra upp lite till oss om vi lastade på vagnen. Nehe, om vi ska ta ved där får vi nog släpa på det själva. Vet inte om jag har ork för det?? Fast vi har faktist lite kvar så denna vintern klara vi oss.. Men det blir ju en ny vinter igen om några månader...
    Nu ska jag ta itu med köttfärsen, ska göra köttfärslimpa idag och den ska vara lindad med bacon. Har inte gjort detta tidigare så det blir något nytt för mig. Kokt potatis, brunsås och grönsaker blir det till. Kanske lingonsylt också om det finns någon kvar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  49. Hej Recurven!
    Ja den där omställningen på klockan kan göra vilken som helst förvirrad,inte bara hästar kan
    jag tala om,i morgon ska jag till tanbdläkaren igen får se vad han säger i morgon bra tid har jag i alla fall det är gott det.Nu när klockan är framdragen en timme.
    Stackarn att han ska behöva gå på isen han som har så besvärligt med sina hovar.Vad tänker stallägaren på?Bara på sig själv eller?
    Köttfärslimpa eller köttfärslev vilket som det är samma sak ändå.
    Har du testat med champinjoner och stekt lök och ha i smeten du kan tro det blir fantastiskt gott.
    Ha en så bra dag du kan.
    Kramar.

    SvaraRadera
  50. Hejsan!
    Ja du vem stallägarn tänker på vet jag inte, men det är inte på Bounty i alla fall. Jag har städat i hans hage idag igen när det smält upp. Men du ska inte tro att någon av de andra som också lånar den hagen gör något... jo en sak gör de, skitar ner!!
    Jag tycker inte om champinjoner, men stekt lök hade jag i faktiskt och worchestersås, hackad gurka, salt och svartpeppar, skorpsmulor uppblötta i mjölk och så ägg. Lindade runt massa bacon och det blev jättegott. Nästa gång ska jag prova att smula ner en buljongtärning i, ett litet tips jag fått.
    Bounty tog sig en liten sovmorgon även i dag, men var uppe när jag kom ner till stallet.
    Var och träna lite på förmiddagen, men det gick uruselt. Var till bilverkstaden och gjorde rätt för oss och nu har de "släckt" 2orna vi fick på besiktningen och jag kan köra bilen ett år till.
    Jag har haft en så bra dag jag kunnat, men det har snöat lite här idag fast solen varit uppe.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  51. Recurven!
    Det tycker jag är synd att hon inte tänker på Bounty och hans hovar,jasså de andra skitar ner ska de inte ta upp efter sina hästar eller är det andra regler än med hundar?
    Jasså du gillar inte champisar,jag gjorde det inte heller förr,jag åt det en gång hos min
    svägerska och tyckte det blev så saftigt,Så du var nöjd med bacon om köttfärsleven,det var ju huvudsaken.
    Det var väl skönt att du kan köra din bil i ett år till.
    Vi har haft soligt här idag,men sambon drog till sin mamma så jag stannade hemma.
    Kramar

    SvaraRadera