lördag 12 februari 2011

En vecka sen sist.

Häromdagen när vi skulle ut en runda,solen sken så det är kanske därför de fick lite vårkänslor,men undrar egentligen vad de tänkte på för idag har vi -10 grader ute så det blev väl som en chock för träden att kapa grenar redan.Nåja nu är det gjort synd bara att jag inte kunde ta det lite närmare äm jag gjorde jag är inte så duktig på att summa in så det blir större,men ni får ta det för vad det är.Har ett par dagar haft så ont i nacken så jag vet inte om det är kudden som är för hög så nu har jag tagit en annan kudde på prov och ska se om jag mår bättre i morgon.Nej nu är det dags för sängen.Jag önskar er alla en god natt sömn från "Kaksmulan"//Agath.


70 kommentarer:

  1. Är ju mycket troligt att det är kuddens fel, trist ...
    Här skiner solen i dag och fåglarna sjunger men det är bara 3 grader varmt ;-).
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig besökt din blogg tidigare, men det här blir inte sista gången. Din blogg är kanonfin!

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Har haft ett jättefint vinterväder här idag, men kallt. Har pysslat lite nere i stallet eftersom jag hade en häst till att ta hand om. Men nu blev ju inte det så mycket när hästens ägare kom så tidigt. Bounty har gått ute flera timmar idag och tyckte det var skönt att komma in och få gottis.
    Jag har grejat med bågen och vaxat strängen en gnutta, kollat genom alla grejer så att allt är OK! fixat dricka också. Ska inte ta med mackor i morgon eftersom vi börjar skjuta vid 12. Kaffe och så finns att köpa där.
    Hur det än går för mig i morgon har jag med mig minst 6 st priser hem. Att de inte är mina behöver vi väl inte låtsas om, eller hur?? Hihihi, nu skiter sig allt på att det är juniorpriser så jag tävlar ju inte så lågt så det var väl ingen bra idé trots allt. Men man kan ju skoja om det...
    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  4. HejDoris!
    Ja jag tror det jag hade en brännande känsla i nacken ut i armen,på den sidan som jag trillade
    en gång på 80-talet istället för att bryta nyckelbenet halkade det upp på andra benet,så jag vet inte riktigt om det bara är kuddens fel,får nog höra med läkaren om detta...
    Idag hade vi -8 grader när vi körde ut men solen sken så grant,
    Jag önskar dig en skön Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Junitjej!
    Jo jag tro allt du varit inne hos mig innan
    i höstas eller vid jul tror jag för jag känner igen dit namn*ler*
    Men dui är så välkommen tillbaka jag har haft en döperiod just nu,varför kan du nog skönja om du läser min blogg.
    Ja Kojiki har gjort den jättefin det har hon gjort alla gånger och hon får en att känna som
    det är ens personliga blogg om du förstår hur jag menar.
    Jag önskar dig en fin Lördagskväll
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Ja detsamma har vi haft här,tog några kort i vara får se om jag sätter in något kort,det
    fanns några grisar som står i byn somn är av brons eller Järn de ser tunga ut.Men härligrt
    väder men kallt -8 grader hade vi.Så när sambon skulle spruta vatten med spårit på fönstren så gick det inte så kallt var det så det frusit fast.
    Så Bounty har gått ute,skönt tyckte han säkert.

    Så det gäller att hålla tummarna i morgon 6 priser fel klass haha ja du skohar du huvudsaken du kommer att ha kul.
    Jag önskar dig en trevlig Lördagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Agath,
    Fin bild från stället där du bor.
    Det där med att kapa grenar har jag
    en del minnen av från min barndom.
    Mamma och pappa brukade alltid varje
    påsk ägna sig åt att klippa träden.
    Middagen som mamma fixade bestod av senapsmarinerade kalkonbitar. Efterrätten,
    som jag fixade bestod av glass. Enkelt och gott.
    Hej så länge och ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  8. Vädret är märkligt. Ena dagen rena våren på gång sen full vinter med kraftig kyla och massor av snö ... igen.

    Fast idag lyser solen i vinterland.

    Du .. tänkte på din kudde.
    Försök att knosa till den så att du får en bula uppåt precis i "nackvecket", mellan där själva skallen går utåt och längre ner vid hals-nackroten, vid första halskotan,
    så det blir ett stöd för själva nackmusklerna osv. om du förstår hur jag menar.
    Ung. som en nackkudde.
    Du får pröva dig fram lite med det där.
    Det brukar hjälpa att fixa till det så där iaf.

    Önskar dig en fin dag resten av dagen. Kram

    SvaraRadera
  9. Godkväller!
    Var en aning trött igår efter tävlingen, du får läsa på bloggen om mina strapatser. Men jag vill ändå säga att jag ÄNTLIGEN har slagit Rejmyretjejen, då när man är lite förkyld och så, men jag fick kämpa in i det sista...
    Jo, jag stod där efter tävlingen med 4 stora bucklor och en liten buckla i famnen, inget pris var från min klass.. Det fick jag senare.
    Det är -13 gr här nu och det snöar... Ska gå ner och fodra hästarna men det tar emot att behöva gå ut, Brrrr!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Jag vet inte om jag förstod det där med att kapa grenar, men ska man göra det på eftermiddagen, så att det inte blir för tidigt?

    ;-)

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att komma in här och få höra fågelkvitter. Får ju nästan vårkänslor. :-)
    Jättefin blogg du har och massor med härliga recept bjuder du på också.
    Hoppas du blir bättre i nacken då du byter kudde.
    Ha det gôtt!

    SvaraRadera
  12. Hej Bojen!
    Ja jag tyckte de var för tidaga med att kapa dem
    det blev ju -10 grader dagen efter tror jag det var.Men de hade väl inget att göra kommungubbarna så därför fick de väl hitta på någonting.Ska man kapa ska man väl det till hösten.
    Ja det var ju en enkel middag men ack vad det kan vara gott.
    Ha en trevlig vecka.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ninasol!
    Ja vi hade ju blidväder ett par dagar,sen kom det en köldknäpp igen.
    Vi har haft ömsom sol och ömsom grått ute,men
    jag har inte mått så bra heller.
    Nja kudde har jag laggt undan så länge,det var ju en dyr kudde,men jag har köpt en ny som inte är så hög.
    I Söndags var vi på akuiten för jag har så ont i nacken så i gåer var jag uppe hos sjukgymnasten här för l'karen sa flera gånger att jag skulle gå dit,så efter tandlä'karbesöket så¨jag fick en tid och var där i dag vid 13,00 tiden det har tjurat igen sig riktigt på höger sida och hon sa att allt detta som vi har varit ute för sin i Aughusti
    och sen sambons ben och jag fick glömma mitt egna onda så nu när han släppte kryckorna fick jag det som jag nnekade att kännas av.Det är både det psykiska och det fysika det hänger i hop sa hon så jag ska dit på Torsdag igen.
    Jag önskar dig en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Hej Recurven!
    Duktiga dig att du slog tjejen som har varit
    så svår att slå,kommer att läsa om detta när jag bli lite bättre i nacken just nu är det jobbigt att läsa eller göra något alls.
    Jasså det snöade hos er och var ändå -13 grader
    Jo det kan jag tänka mig att det är motigt,men
    det måste ju göras.
    Klappa om Bounty från mig.
    Ha en bra Tisdagskväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    haha du är för kul du,fel tid att kapa dem på
    tycker jag när det är så kallt.
    Kul du tittade in.
    Ha en bra Tisdagskväll om än sent.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  16. Hej Ninni1960!
    Ja det är härligt med fågelkvitter,
    är du skytt*ler*
    Jag har haft en döperiod nu med mina recept här har hänt så mycket så jag blivit dålig av det,så
    kudden du frågade om den fick jag skippa och har
    köpt en lägre kudde,så får se om den och sjukgymnastiken hjälper.
    Tack för ditt besök,du är välkommen tillbaka.
    Ha det gott du också.

    SvaraRadera
  17. Godkväll!
    Usch, ja! Hade ingen lust att blogga igår för jag var så trött efter bågskyttet och den lugna gymmandet jag gjorde. Jag är fortfarande förkyld så jag tog det lite lugnt av den anledningen.
    Allt väl här annars. Det har varit blåst och sol här och Bounty är som en nötkärna. Hade en gubbe här och tittade på våran tvättmaskin, han hörde ju själv att det var fel men han kan inte hitta vad det är. Han ville helst ha in maskinen till staden, men jag orkar inte bära den nedför trappan och själv ville han inte göra det. Skulle han ta med en kille till och bära ner den skulle det bli lika dyrt som att köpa en ny maskin. Ska ringa till försäkringsbolaget och lyssna med dom lite eftersom maskinen är så pass ny, köpte den dec 2007. Kanske dom kan hjälpa oss?? Man kan ju prova.
    Har varit och hämtat dubbarna som ska vara till Bountys boots nu. Sedan skulle vi till polisen och höra om de nya pass/Id kort som finns, men där var det stängt! Åkte till Coop och handlade och så käkade vi på MAX innan vi fortsatte hem.
    Ska kolla TV nu.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  18. Hej Agath,
    Tentan gick bra, men det var tufft.
    Skriver nu en bokrecension, som även
    den är en del av själva examinationen.
    Ska lämna in den idag. Sen tänker jag
    ta ut lite helgledighet innan nästa
    delkurs sätter igång. Förutom detta är
    det lugnt här i huvudstaden även om det
    är minusgrader utomhus. Jag längtar verkligen
    till sommaren. Det gör jag verkligen. Hej så
    länge och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Godkväll!
    Ännu en sovmorgon och jag sov hela 7 timmar i sträck, det var det lääänge sedan jag gjorde och det var skönt.
    Bounty blir bara piggare och piggare för var dag som går och nu gör han små bockhopp i hagen nästan varje gång han ser mig.
    Han har fått dubbar på booten och det fungerar, men det låter konstigt när han går inne i stallgången.
    Har var it till bågskyttet idag men jag sköt inget för jag hade ingen lust. Hjälpte grabbarna i stället. Var in och gymmade lite lugnt även idag.
    Jag har fått lite knas på min dator nu igen och jag vet inte vad det är, den som funkat rätt bra nu ett tag.
    ska och kolla på en ny tvättmaskin i morgon och så ska vi försöka oss på ett besök hos polisen igen och se ifall vi kan få fixa de där pass/id korten.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  20. Hejsvejs!
    I morse var det dax, men Bounty steg upp efter ett tag så jag hann inte gå ner till stallet utan kröp ner under täcket igen. Var ner senare och släppte ut Bounty och då snöade det. Har varit in till staden idag och fixat så att vi får nya Pass/IDkort nästa vecka. JAg behövde egentligen inget eftersom jag har körkort men jag tyckte jag ville ha ett ändå, 400 kr kostade det... DYRT!!! Men allt fixades på polisstationen på en gång med foto och så. Man fick se hur kortet ser ut när det var klart också. Men man kunde inte fixa nytt till körkortet där, mitt går ut nästa år. Var sedan och köpte en ny tvättmaskin och den kommer hem på måndag, så jag kan börja tvätta igen, den högen växer väldans fort..Hansdlade och tanka bilen innan vi åkte hem. Har nu varit och gett hästarna kvällsmat och det är ca -12 gr ute här.
    Nästa vecka har ungarna sportlov här..
    Ha det bra!
    PS. Hur går det med nacken och kudden???Ds.

    SvaraRadera
  21. Hej Recurven!
    Lite sen för jagbhar sådan värk,men ska försöka ändå.
    Hur är det med förkylningenn har den gett sig eller?
    Ska du ut och resa eftersom du ska ha pass?
    Ja Bonty får ha ett par booths så han kan känna
    välbehag,den stackaren har inte haft det lätt.
    Ha en fin Lördag här lyser solen.
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Hej Bojen!
    Vad bra att tentan lyckades,jag blev så glad för din skull.
    Du får ursäkta jag har varit så skral här men jag har inte orkat blogga för jag har sådan värk.
    Hoppas det gick bra med bokrecensionen också.
    Ha en fin Lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  23. Recurven!
    Vad skönt du fick sova ut,haha så skönt att
    Bounty är så pigg nu är det bara du som ska
    bli pigg också.
    Han låter som han är väldigt ung lika yster.
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Recurven!
    Jaha där fick jag förklaringen,jag minns när jag gjorde pass till mig 1998,det var meningen jag skulle åka och se när min son tog studenten
    i Spanien,jag fyllde ju 0 då så jag tänkte jag ville vi skulle äta middag ihopa så vi kunde slå bägge ihjop...Men det blev inte så för jag blev sjuk på min födelsedag så det blev ingen resa för mig och min lille son så jag har aldrig användt det och nu har det också gått ut.
    Kramar

    SvaraRadera
  25. Godkväll!
    Har sett att du varit inne hos mig. Vad trist att inte värken vill ge med sig. Det är jobbigt!! här har vi det kallt till 1000 just nu - 20 gr. det sjunker hela tiden.. Bounty har varit ute 5 timmar idag i solen under tiden jag var till Rosvalla och gjorde en ny sträng till bågen. Ja, det var väl att ta i kanske för jag fick inte göra strängen som jag hade hoppats på. Det blir väl att köpa hem egen tråd och göra här hemma.. Men en ny har jag i alla fall.
    ska snart hoppa i säng och i natt ska vi ha elvärmen på, vill inte att det ska frysa i huset. Och på måndag får vi hem nya tvättmaskinen. Ska bli bra att få börja tvätta kläderna igen.
    Min förkylning sitter i lite ännu, men jag kan gymma och greja. Lite hosta mellan varven. Men jag känner mig piggare...
    Ha det bra! Krya på dig!!

    SvaraRadera
  26. Hej Agath!

    Nu har jag också hittat hit till blogspot!
    Övertalningen har lyckats! Men jag bloggar bara lite smått så här i början.

    Hoppas det löser sig med nacken för dig.
    Det där med rätt kudde är viktigt.

    Jag har också problem ibland, för min kudde smiter iväg på natten!
    När jag vaknar ligger jag bara på en tunn hörna och får då jätteont i nacken.

    Håller med dig om lite väl tidigt för trädklippning. Jag brukar vänta för länge jag i stället.

    Ha det bra och kram.
    Bella

    SvaraRadera
  27. Hej Agath,
    Vad tråkigt att du har en massa värk.
    Hoppas att du snart mår bättre.
    Bokrecensionen lämnades in i fredags.
    För närvarande vet jag inte hur det
    har gått. Men det kändes bra när jag
    la den i studentexpeditionens brevlåda.
    Jag får mitt resultat om cirka två veckor.
    Hej så länge och ha en trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  28. Tjillevippen!
    Vad kallt det blivit nu igen... -24 i morse när stallägarn ringde och väckte oss vid 7. Jag hann inte så långt förrän hon ringde och sa att Bounty stigit upp. Skönt att kliva ner mellan lakanen igen..
    Allt verkar ändå OK! med Bounty, var ute och gick en liten runda runt på ridbanan och stallplanen, han verkar tycka det är roligare än att gå i ridhuset.
    Sambon gör rent efter där gamla tvättmaskinen stått för i morgon kommer den nya.. Jag har baxat ut den andra till ovanför trappan. Stackars de som ska bära den ena uppför och den andra nedför denna trappan vi har. Skönt att slippa själv.
    ska snart äta lite fiskgratäng, den väntar i ugnen, rivna morötter blir det till.
    Ha de så bra du kan!!!

    SvaraRadera
  29. Hej Recurven!
    Ja det är skitjobbigt,så jag sitter mest och spela för då behöver man inte tangenterna haha
    Lite jobbigt att sitta med ögönen långt ner på kinden känns det som.
    Vi hade -17 grader i går kväll det är kallt man
    får sig en chock inte sant.Idag hade vi inte mer än .9 grader tror jag,när jag har så ont
    så sviker mig minnet något.
    Vet du jag sa till sambon när vi la oss att ett värmekrus skulle inte vara dumt
    eller vad säger du?

    Så Bonty har gått i lilla hagen idag också.
    Så det blev en tur till Rosvalla igen.Vad menar du med strängen var den för svah eller?
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Hej Bella!
    Det var ett tag sen må jag säga
    Har du övergett Passagen helt eller
    du har 2 bloggar?
    Nacken är styv och det är jobbigt att skriva
    men jag får ta det pö om pö.
    Ja jag vet det att kudden är väldigt viktig
    när man ska sova,får se om sjukgymnasten kan lösa det som låst sig.
    Jag önskar dig en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  31. Hej Bojen!
    Ja det är så trist för det tar all energin från mig.Nej än har inte sjukgymnasten fått bukt på det men jag hoppas att hon får det snart,jag är så trött i nacken kan du tro.

    Är du intye väldigt spänd på hur det går med boken,jag skulle aldrig haft tålamod att vänta. Men vad gör man,man har ju inget val.
    Ha en bra kväll du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  32. Recurven!
    Vi hade -17 i morse säger sambon.men jag minns
    en gång när vi skulle besöka min brör som var på sjön när han hade kommit till sverige igen,den dagen var det -24 grader och jag som hade klänning på mig och strumpor tur det inte var nylonstrumpor...
    Då är det inte kylan som gör att Bounty får problem att komma upp inte sant?Det måste vara
    något annat som gör det.Skönt att du fick krypa ner igen mellan lakanen och det gjorde du sägert nu när det var så kallt.Värmekrus tro
    du det finns?Ska nog fråga om det haha.
    Så du ska få en ny tvättmaskin hur mycket fick du ge?
    Kramar

    SvaraRadera
  33. Godkväll!
    Just det! Du har så rätt, kylan har nog inte med att göra att Bounty har problem med att gå upp. Jag har ju en annan teori...Han hade kanske så ont i hovarna tidigare som gjorde att han inte ville gå upp. Men nu när han är bättre så fixar han det. Får se hur det blir efter den 10:e mars, då ska hovarna verkas igen, då på hemmaplan av min gamla hovslagare.
    Jo, idag fick vi hem nya tvättmaskinen. Grabbarna bar den gamla nedför och den nya uppför och de hade inga problem med det. Det var gjort på ett litet kick. Nu ska vi bara baxa in den nya till toan och plocka bort all plast och frigolit som sitter på.
    Vi köpte den på Elgiganten och vi gav 3990 kr för den och märket är Gorenje (från Estland) Hoppas att den nu håller mera än 3 år...
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  34. Hej Recurven!
    Kylan håller i sig.Nej eftersom han kunde skutta som en fölunge så lutade jag också
    åt det kunde vara något med hovarna.
    Hoppas det ska gå bra hos hovslagaren när ni ska dit.Har dun förtroende för honom/henne?
    Så nu är tvättmaskinen på plats det var ett märke jag aldrig hört talas om.Hoppas verkligen att den håller mer än 3 år.
    Det var bra att de hjälpter till att konka ner den gamla och tog upp den nya varför satte de den inte på plats direkt?
    Ha det gott du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  35. Hej agath!

    Vilken skillnad på snömängd vi har. Här vill det inte sluta komma snö och kylan vill inte släppa,men tydligen ska det bara bli någon minusgrad under helgen.
    Din bild gav mig hopp om att det kommer en vår.

    Detta med kuddar är svårt. Jag och Maken köpt oss varsin kudde på IKEA som är anpassade efter hur man ligger,min är om man sover på sidan.
    Hoppas du fått sova inatt.

    Kram

    SvaraRadera
  36. Hejsan!
    Orkade inte skriva igår, men gör det idag istället.
    Killarna som var här med maskinen skulle inte installera den för de gör inte det, men jag klara att sticka in kontakten själv och vi har baxat in den till toan nu. Men jag kunde inte skruva dit vattenslangen på kranen för den på maskinen var allde´les för stor. Så vi kan inte tvätta ännu. Får väl svänga förbi Elgiganten i morgon och se om de har någon adapter att sätta mellan så det funkar. Alltid är det något!!!
    Så denna förb.. kyla. Jag blir knas på den, vill ha det lite varmare. -18 här nu så det blir kallt i natt.
    Bounty stiger upp på morgonen nu verkar det som och jag är lika glad för det varje morgon. Hovslagaren jag har haft tidigare har jag fullt förtroende för. Han har hållt på länge och han är utbildad. Tror nog att han även tycker detta med Bounty är en liten utmaning för honom och det borde ju ligga i hans intresse också för att lära sig om inget annat. Har märkt att Bountys hovar växt för det börjar bli lite trångt att få ner hoven i booten.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  37. Hej Agath
    Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten i dag. Tråkigt när det inte släpper :-(
    När kommer det något nytt inlägg här då?? Hihi
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  38. Hejsan!
    Var in och gymmade ordentligt idag så jag blev ganska trött efteråt. Sköt lite båge också men mest för att kolla om nockläget sitter bra vilket jag tror det gjorde eftersom jag grupperade pilarna ganska bra.
    Var ute på en lite promenad med Bounty idag, han var pigg och glad och gick brevid mig hela tiden. Gick jag fort så ökade han och sölade jag så gick han långsammare. Det var ju inte riktigt lika kallt idag som igår.
    Har hittat grejer från trädgårdsslangarna nu som passar till kranen och slangen till tvättmaskinen. Imorgon ska jag skarva med en slangbit så vi ska nog få ihop det till slut. Tvätthögen växer liksom...
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  39. Hej Suss!
    Ja det är inte så mycket snö här men kylan håller i sig,om du visste vad jag fryser när jag tex ska på toa hua....
    Ja kudden man har när man ska sova är viktigt att den stämmer,men det onda jag har nu har kommit av alla tråkigheterna här.
    Men nu de sista nätterna så¨har jag sopvit ganska bra fast i natt så gled jag över på höger sida där det är har låst sig ordentligt.
    Men jag har försökt att vrida på huvudet ändå,men jisses så många tårar man har fällt av denna smärta.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  40. Hej Recurven!
    Nej det förstår jag så väl du ser ju hur det är för mig.Inte alltid jag orkar ta mig in.Men jag får väl hoppas att det blir bättre.
    Det där förstod jag inte alls varför du inte fick 2 storlekar det borde följt med det finns väl både standard och andrta inte sant.Hoppas
    du slapp att betala extra för den.
    Ja Bounty har nog inte mått så bra är det inte så med hovar som vi med våra tänder tex eller
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  41. Hej Susanne!
    Ja i går drog hon mig med en galge det ger mer kraft än med bara händerna så jag fickligga i värme en stund innan.Jag trodde inte detta med
    galge existerade längre men ack vad jag bedrog mig.
    Jodå så småningom kommer det ett nytt när jag har något jag vill förtälja eller när denna är förlång och det ser jag att den är redan.Men inget spännande händer här just nu.
    Jag hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  42. Recurven!
    Ja du håller dig i trim hör jag det låter gott hur är det med din förkylning.har hostan släppt.
    Du har väl inte tappat sugen?

    Så skönt att Bounty fick en promenad ute igen.
    Jadu här växer högarna också behöver tvätta men är ganska motigt just nu.
    Kanske skickar iväg så vi konmmer ikapp.
    Kramar

    SvaraRadera
  43. Hej Agath,
    Jag vet inte ännu vad resultatet
    blir. Det känns nervöst. Men nu
    är det helg och imorgon ska jag
    fixa middagen. Det känns härligt.
    Hej så länge och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  44. Godkväller!
    Nu har jag fått ihop en slangbit och 2 kopplingar så nu har vi provat tvätta med mskinen äntligen. Det var ju bra att vi hade kopplingar till trädgårdslangen som passade. Maskinen går väldigt tyst och den verkar stå bra från början och den flyttade sig inte en mm när den centifugerade heller. Bara till nästa problem. Golvbrunnen vill svämma över. Det måste sitta någon neri så vi måste försöka få ner något mellan ruterna som är i golvbrunnen. Den är fastgjuten i golvet så den går inte att ta bort så man kommer ner i brunnen.
    Annars idag har vi mest bara varit, stallsysslorna har jag gjort och Bounty har varit ute i sitt nya fina täcke. Jag måste fota honom med täcket. Jag tog samma runda med honom som igår och han är pigg och kliver på.
    Jag gymmar vidare, måste ju det ifall jag ska orka med skogsturerna i sommar och skjuta båge. Hostan finns kvar men den är värst när jag är ute och det är så där fuktigt kallt eller om jag anstränger mig som gymmar tex. Har fått sova på nätterna nu i alla fall och Bounty har varit duktig med att stiga upp på morgnarna vilket jag är glad för. I morgon den 26:e är det 20 dagar sedan vi hjälpte honom upp senast. Visst har han legat och dragit sig några gånger så stallägarn har ringt, men han har ju rest sig lite senare..
    Nehej då, jag har inte tappat sugen... Det finns för många tappade sugar så jag håller igång.. Hihihihi...
    Ha en bra helg nu!

    SvaraRadera
  45. God eftermiddag!
    Vi lyckades tvätta en första tvätt med maskinen och kopplingarna höll någolunda tätt, det gör inte så mycket att det rinner lite på golvet ner i brunnen.
    Har satt ut några bilder på Bounty i sitt fina täcke och en bild är på booten han har på hoven. Idag har han varit superpigg och krafsat och taktat. Takta kallar man det när hästen småtravar brevid när man går med den. Han är pigg som en mört. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Men titta på bilderna så kan man nästan se på honom hur han trivs.
    Makaronpuddingen står inne i ugnen och gräddas, jag börjar känna lukten av den nu och jag börjar bli lite hungrig.
    Ha en fortsatt bra lördag!

    SvaraRadera
  46. Hej Bojen!
    Då har du varit spänd för resultater inte sant?
    Jag skulle inte kunna sova om jag varit i detv läget.
    Ja i morgon ska jag dra till Göteborg för att träffa min son den lille av dem.
    Det ska bli kul,synd bara att sträckan är så lång.
    Nåja det får gå det också.
    hoppas din helg har varit skaplig.
    Kramar

    SvaraRadera
  47. Hej Recurven!
    Du är duktig du dig går det ingen nöd på att koppla ihoppa saker och ting
    Då är du nöjd med maskinen när den går så tyst
    låter ju hur underbart som helst.
    Tror du inte det är ludd som har fastnat så det är därför det är stopp
    Såp Bounty har fått nytt täcke då var han glad den lille rackaren.
    Ja men det är ju skönt att du gör det så inte all energin går åt i sommar för att ta sig upp och ner i bakckar det har du igen av att du tränar.
    Vad skönt att du fått sova om nätterna det är ju ett plus.
    I morgon ska jag iväg och träffa min lille son i Göteborg jag har ju inte sett honom på ett tag.
    Ha en bra helg.
    Kramar

    SvaraRadera
  48. Recurven!
    Vaför håller det inte tätt då du har ju kraft i fingrarna så det kan ju inte vara det.

    Såg som hastigast Bounty men ska strax in till dig igen.
    Macaronipudding har jag bara gjort en gång,det var så man kunde trö på den eller gå vilket man säger.
    sen har jag aldrig gjort om den så det var synd för det var bacon iden,jaja vi kan alla misslyckas.
    Kramar
    Kramar

    SvaraRadera
  49. Hej igen!
    Att kopplingarna inte håller riktigt tätt beror nog mest på att de är lite slitna, ska skaffa nya så småningom men det får duga nu. Stoppet i brunnen beror säkert på ludd eller katthår, men jag kommer inte åt nere i brunnen för silen/galleret som ska stoppa hår är fastgjutet i golvet, går inte att ta bort, hel idiotiskt gjort! Hittar ingen tillräckligt smal slang som man kan stoppa ner och spola med heller. Ska köpa propplösare och hälla i och se ifall det hjälper.
    Ha det så kul i Göteborg i morgon..

    SvaraRadera
  50. Hej Recurven!
    Lite sen men i morgon ska jag till Göteborg
    jag menar senare idag.

    Nja du kan kanske ha rätt,men har du ingen
    sugklocka/avloppsrensare.Ja hur dumt har de tänkt där när de gjutit fast den den ska man ju kunna plocka bort så man kan ner och rensa hår
    är ett fördärv också.
    Lycka till med propplösare.
    Nej nu ska jag hoppa i bingen.
    Kramar

    SvaraRadera
  51. Hej Agath,
    Jag har verkligen varit spänd inför resultaten.
    Försöker hålla huvudet kallt och ta det lugnt.
    Hoppas det blir roligt för dig i Göteborg.
    Helgen min har varit ok. Middag med familjen igår.

    SvaraRadera
  52. Godkväll!
    Har kommit på att vi kan stoppa ner en tv kabel i brunnen och kanske på så sätt få bort stoppet. Jag har en avloppssug men den går ite runt hela brunnen, den är lite för smal, brunnen är bredare, bara krångel.
    Annars idag har tiden bra flugit sin väg, stallet tog sin tid och idag ägnade jag lite tid till Bounty, vi tog en liten promenad och han har så bråttom att han snubblar på sig själv, han tycker det är kul att se lite annat. Får hela tiden lugna honom, det är ju halt fortfarande på vissa delar av ridbananeller vägen vi går på. Men det är samtidigt roligt att han är så framåt och pigg.
    Har syndat idag.. Fy på mig!! Vi käkade våfflor på eftermiddagen så nu måste jag gymma ändå mera, det blir att skotta skit ute i lilla hagen om det går?? Det är väl fruset ännu. Men jag får försöka. Börjar bli lite mycket nu.
    Ska upp och sova.
    Hoppas du har haft kul och trevligt i Göteborg!

    SvaraRadera
  53. Godkväller!
    Idag har jag verkligen försökt att få loss stoppet i brunnen, men det går inte. Frågade husägarn ifall hon hade något att pillra med. Skulle få något i morgon, men hon tror mig inte när jag säger att silen inte går att ta bort. Hon pratade något om att skruva bort den, men det finns ingen skruv.
    Nu har hon gjort det igen... tagit hagen ifrån mig alltså!! Denna gången är det Bountys ordinarie hage det handlar om. Nu ska de nya hästarna gå där och nu har hon grejat med stängslet. Jag som planerat att dela av den hagen en bit så Bounty skulle få en större hage. Men nu sket det sig också.. Jag blir galen på detta. Men min förhoppning är att det bara är tillfälligt, jag får väl se! Var ska Bounty gå i sommar annars??
    Hoppas det är bra med dig? Du måste komma igång igen och skriva. Det är trist när du inte håller igång bloggen.. Nu är vi inne i mars och solen visar sig tidigare och tidigare så då måste ju du också vakna till. Kom igen!!!

    SvaraRadera
  54. Hej Agath!

    Nu var det länge sedan jag kikade in i din blogg. Min mamma har varit dålig hela februari, till sist hamnade hon på sjukhus och blodvärdet var bara 49. Nu har hon kommit hem igen, det började med att hon ramlade omkull därhemma. Så, just nu är det extra mycket ringande och annat för att hon ska få så bra hjälp som är möjligt.

    Jag önskar att det är bra med dig. Dagarna är mycket längre och ljusare nu, fast jag har fortfarande kvar snö hos mig och det är halt, svårt att promenera. Just nu kikar solen fram därute och då är det ett härligt vårljus, ungefär samma känsla som jag får när jag går in i din blogg.

    Ta väl hand om dig!

    Kramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  55. Godkväller!
    Jag kom hem ganska sent i gårkväll för vi hade årsmöte i bågskytteklubben och orkade inte blogga. Men allt är bra här och jag blev något igår som jag aldrig varit tidigare. Ordförande i klubben.. Hur ska det gå?? Det var flera poster som blev tillsatta med personer som inte varit i styrelse tidigare eller inte varit tex sekreterare tidigare. MEn jag har mailat till en tjej på SISU och kanske ha en liten kurs i styrelsen för att lära oss hur vi ska göra och framförallt VAD vi ska göra.. Det ska bli spännande!!
    Ska snart hoppa i säng för tiden sprang sin kos i kväll.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  56. Hejsan!
    I dag var det kalabalik på skjutlinjen. Det var tröttsamt med alla småttingar som pladdrade och sprang omkring och vissa kunde inte ens skjuta. Fy vad jobbigt. Så här kan det inte vara om jag ska kunna ha kurs med några sammtidigt.
    Jag mailade SISU igår men jag har inte fått svar ännu. Pratade med dom inne på bågskyttet och de tyckte det var en bra idé att få vetskap om vad man ska göra på möten och vetskap om sin roll i styrelsen.
    Ska kolla Big Brother nu.
    Ha de!

    SvaraRadera
  57. Hej Agath
    Vad jag förstår så är du i Göteborg. Hoppas du har det bra. Det var ett tag sedan vi "sågs".....tiden bara rusar iväg.
    (Den borttagna kommentaren var jag. Från en annan dator, därav fel namn, hihi)
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  58. Hej Bojen!
    Jissen nu har jag verklihgen legat av mig har varit så mycket runt omkring.
    Ska försöka skärpa mig så ni inte tröttnar
    på mig för det tar så lång tid mellan varven.
    Vid det här laget hjar du säkert fått ditt besked hur det gick på
    provet,hoppas det är bara glädjande besked.
    Vi hade några trevliga timmar med min son och flickvännen,så vi tog en fika det var alldeles för tidigt med middag för oss,men min son och flickvännen tog förstås de skulle ju tillbakla till Älmhult igen.
    Kramar och en trevlig helg.

    SvaraRadera
  59. Hej Recurven!
    Ja det går frammåt med redskap man använder idag,Inte som för några år sedan,Så det är
    för stort den silen så det går inte och göra så.
    Vad skönt att höra alla framsteg Bounty gör är
    som balsam inte sant.
    Hoppas att han ska slippa få fler fång nu.Det
    är bara att hålla tummarna .
    Jassså du har syndat ja det gör vi väl lite till mans*ler*
    Hoppas du haft bra dagar.
    Kramar

    SvaraRadera
  60. Recurven!
    Vad skönt att du fick loss stoppet i brunnen.
    Jasså hon trodde dig inte när du sa att det inte var någon skruv i silen be henne komma
    och titta om hon inte tror dig.
    Jäklas hon eftersom hon tagit hagen från Bounty,en full attans tycker jag det är ju viktigt att Bounty ska kunna känna sig fri.
    Ja vi får se när jag kommer igång igen allt hänger på värken jag har i nacken.
    Då kan jag inte konsentrera mig riktigt
    Men jag kommer var så säker.
    Det kändes skönt att se att man är saknad.
    Kramar

    SvaraRadera
  61. Hej Anna-Karin!
    Jasså det klät ju inte bra att din mammam
    trillade så fort hon kom hem hade de släpt henne för tidigt tro?

    Själv har jag så ont i min nacke men jag håller på att repa mig men sitta och skriva är en pina just nu jag får se när jag kommer i gång nu ska jag inte till sjukgymnasten förränm den 23 mars för hon ska utomlands.
    Så jag får träna själv hemma.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  62. Recurven!
    Ja nu börjar det dra ihop sig för omval om vissa saker,hur tror du att du kommer att trivas som ordförande eller det var bara tillfälligt?Ta det med ro så går det säkert bra.
    Jag har ju själv varit i den positionen,för länge sen men bara man tar det lugnt stressa inte på.Men stäl krav på resten av styrelsen.
    Jag kan inte annat än säga lycka till.
    Kramar

    SvaraRadera
  63. Recurven!
    Ja småttingar kan vara jobbiga ibland men du kan säkert få bukt på dem*ler*
    Så du tittar på big >Brothers,nja inte jag
    jag håller mig till mina SCI och criminal minds,vad som retar mig mest är att det inte går att ställa in på timmern så 6 timmar gå till spillo så idag fick jag skita i det hade ingen plats vad ska man då göra .
    Kramar

    SvaraRadera
  64. Hej Susanne!
    Ja vi var i Göteborg i Sön dags tror jag det var,tiden går så fort.
    Det var så roligt att träffa min son man syns ju så sälla avståndet gör ju en del.
    Aha så det var du som var boven haha
    Då behöver jag inte grunna på vem det var.
    Ja nu är vi inne i Mars så snart ska väl isfläckarna smälta så man kan börja sina promenade om du visster vad jag trängtar efter dem.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  65. God eftermiddag!
    Vi har inte fått loss på stoppet i brunnen trots att vi fick låna en pillermoj. Golvsilen måste väck men vi vet inte hur, så jag pratade med husägarn idag och hon ska ringa rörkrökarn på måndag. Vi måste få proffshjälp helt enkelt...
    Bounty är pigg som en nötskrika, har är ute på promenader med mig mellanåt och jag är jätteglad. I dag har vi haft ed mulet men det drippar och droppar från taken och man får lite vårkänning. Idag skulle vi ha fått lite snö men jag har inget sett ännu, lika bra det! Vill inte ha mera nu. Fast det är några veckor kvar med många bakslag skulle jag tro.
    Ha en trevlig helg nu!

    SvaraRadera
  66. Hejsan!
    Fy attan vad det har blåst kallt idag. Inte ens Bounty tyckte om att vara ute. Men det bästa med blåsten är dock att det tar på snön nu när det är milt.
    I morgon ska jag till Katrineholm och tävla så jag blir lite osynlig, dyker väl upp framåt kvällen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  67. Hej Recurven!
    Nej det kan jag förstå eftersom det inte var någopn skruv så är väl hela silen cemtad eller för man ska ju kunna lossa de så man kan rensa.
    Det är så roligt att höra att Bounty är pigg som en nötskrika,roligt ord jag hade nog sakt
    näktergal,men han sjunger kanske inte men gillar ändå att kunna gå.
    Ja vren är väl snart i antågande vi får väl se hur länge isfläckarna sitter.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kramar

    SvaraRadera
  68. Recurven!
    Ja det blåste här också för det gick egenom kappan så jag var lite ruggig när jag gick in i affären.

    Jaha så du ska i väg imorgon på tävling
    Lycka till får kag lov att säga.
    Hoppas allt går bra att det inte är för mycket is där ni ska skjuta.
    Jag håller tummarna.
    Kramar

    SvaraRadera
  69. Bilden får mig att tänka på Tallkrogen med alla egnahemshus. Eller möjligen Södra Ängby. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  70. Hej S@ra!
    Det var länge sen,der hus du ser köpte folk för 200000-250000 och sålde dem efter ett par år för 750000 snacka om att göra en god vinst.
    Där husen står ser jag från vår trädgård*ler*
    Hoppas du haft en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera