onsdag 15 december 2010

Jag har inte försvunnit bara varit upptagen.

Ni har klart undrat vart jag tagit vägen, men kan ni tänka er i dag fungerade Närtraffiken igen, så jag har varit på ICA och handlat när jag skulle göra mig i ordning för att han/hon inte skulle behöva vänta så ringde telefonen och frågade om jag kunde bli färdig om 5 minuter och det sa jag att det gick bra. Så sa jag till henne att det blir väladans länge jag får gå på ICA, då säger hon att det var en tjej som skulle hem vid 16,30 så om jag pratade med taxichaffören om det gick att jag åkte med för i så fall var det bara för mig att avbeställa den som skulle hämta mig vidd 18,15. Så jag ringde hem till Sambon och bad han fixa detta för han hade ju numret här hemma. Man går ju inte med stora pärmar med sig när man ska någon stans. Så jag kom hem hyvsad tid så det var bara att sätta på riset som jag köpte idag och kycklingen som jag klippte ner i sås så det blev bara 20 minuters väntan sen satte jag på kaffet.

Jag tycker hela dagen flyttat iväg och nu är det snart dags att krypa till sängs igen. Så det var 4 kassar idag också passade på att köpa 1½ liter mjölk extra, det går ju alltid åt. För en stund sen så körde jag ut soptunnan jag är helt virr i huvudet vilken vecka det är, men är det ingen hämtning får jag köra in den igen. När jag ändå var på springande fot så passade jag på att ta in ved samtidigt. Bättre att förekomma än förekommas. Så ni ser min dag den flyter i ett.

Kram till den som vill ha. Från "Kaksmulan"/Agath som passar på att önskar er en godnatt.

43 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Jaa, jösses vad du jobbar och står i. Vad skönt att det rullar på i alla fall. Dagarna försvinner innan man hunnit blinka.
    Dagen snart slut, så jag önskar dig en bra .....eh?.....torsdag?....tror jag, hahaha

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Jösses så mycket du har att stå i, sambon blir vÄl inte av med gipset före jul ? Hoppas i alla fall att du kan lite njuta av julen !
    Oh, du har min favoritjulsång här "Little drummer boy", älskar den sången !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Goddagens!
    Skönt att höra från dig igen!
    Vadå hemkommmen?? Menar du från mötet eller???
    Det är på måndag (20/12) jag ska åka med Bounty.
    Hans hovar verkar faktiskt vara helt OK! nu, jag är lite mera orolig för hans högra bakben just nu, där han har visat sig vara halt sedan han rullade fast i boxen förra vintern och rev ner hela boxväggen. Men de ska få kika på det också på Strömsholm. Jag tror det är hans bakknä som spökar.
    Det har snöat här nu på förmiddagen och lite nu också. Ska snart gå ner till Bounty och göra rent och fixa maten. Sedan ska vi in till Rosvalla och bågskyttet. Idag har gymmet stängt så det blir inget.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej Agath! Lika ruschig som tomten så här års, ser jag. Hoppas allt är väl i övrigt.

    Det är förståss genom att "passa på samtidigt" som vi kvinnor får så mycket uträttat på kort tid ...

    *Kramis*

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne!
    Kanske inte undra på att jag är trött,
    jag tycker jag släpar mig fram hela dagen.
    Så du kan tro jag är tacksam för hjälpen
    med snöskottningen.
    Och som du säger dagen bara flyger fram jag hinner inte ett dugg tycker jag.

    Idag var det att köra ut med sopbingen så de fick tömma den och hämta posten,men jag går så
    försiktigt det skulle se
    något ut med 2 brutna ben,det är jobbigt ändå
    utan det menar jag.
    Nej nu ska jag strax gå till säng
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  6. Hej Doris!
    Ja det blev lite för mycket och han som inte kan sitta still i 5 minuter.
    Något gips har han inte utan han har ortos i stället.Ett platsbandage ja du såg nog kortet
    jag hade tagit på benet.

    Jag stod och höll i en skinka i går,men jag vill inte ha piggham utan Värmländs skinka,men det är bara
    överby som har det och det är för långt att åka det skulle bli en dyr skinka.
    Men jag köpte hem en lutfisk och lite färs så lite kötbullar ska jag väl kumna göra mellan varven,det jag kommer att sakna i år är väl min egen julkorv.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  7. Hej Recurven!
    Ja jag är ju inte så flitig just nu hoppas det snart vänder.
    Jag menade både Gymmet och mötet,.men mötet ser jag att jag tagit fel på.

    Så hovarna ser bättre ut,men inte baklbenet vill inte medicinen läka det eller det behövs göras något mera?
    Ja det har snöat här också sådan där tung snö grabbarna kom utan knot,dyuktiga killar det där.
    Där behöver man minsann ionte vänta som man får göra med hantverkarna.Golvet är inte laggt ännu.
    Och några lampor finns inte däruppe så man är rätt begränsad till att vara däruppe.
    Godnattkramar

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Ja det kan man nästan säga,fast tomten har ju bara en dag på sig jag har 6 veckor till att börja med sen får vi se vart det landar.

    Ja jag var nöjd med min dag i går när jag handlade
    Kvittot var långt kan du tro.Men alltid är
    det något man glömmer.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  9. Vill bara önska dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Hej Agath,
    Nu är jag tillbaka igen. Fast den här
    gången heter min blogg ulhostudent.
    Jag längtade tillbaka till Passagen
    helt enkelt. Btw, jag brukar också
    handla på ICA ibland. Det är en bra
    affär. Hej så länge och ha en trevlig
    helg!

    SvaraRadera
  11. Godeftermiddag!
    I dag har vi varit och inhandlat mat till katter och hund så vi ska ha över jul o nyår. Det har snöat massor här idag men vägarna var jättefina trots det. Är de likas fina på måndag ska det nog inte bli några problem att köra med Bounty. Bara att hålla tumamrna...
    Vi har köpt råttgift också och ska lägga i bilen så den lilla rackaren får så den blir tyst. Det var dyrt med råttgift, 88 kr för några konstiga stavliknade grejer. Hittade nya klippskär till min gamla klippmaskin (som jag brukar låna ut) för BARA 10 kr. Prislappen på står det 486 kr på. Det kallar jag för att göra ett klipp!!! Hahahaha...
    Var på City Gross och handlade till oss också, hittade en 4 kg julskinka (färdigkokt) för 200 kr. 49.95/kg. Men annars ska vi inte köpa julmat förrän nästa vecka och steka köttbullar.
    Snart ska vi ner till stallet och kvällsfodra.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Vill bara hälsa att här satte sig hustrun på baken och vi fick sedan använda en massa knäcka ägg till kvällsmaten.
    Annrs allt bra här - ha det så gott med ved inne. Mvh LW

    SvaraRadera
  13. Hej Tigris!
    Ha en trevlig helg själv
    och på din andra kommentar så tja
    vi ses ju sällan.

    SvaraRadera
  14. Hej Bojen!
    Det var ett bra tag sen vi språkades vid.
    Hoppas allt är väl med dig.
    Oj då kanske man ska byta då,för adressen är
    väl fel som jag har.Ja ni är ju några stycken som är kvar på passagen av mina gamla bloggare.
    Att det ska vara så besvärligt att bo på landet
    att få någon att köra mig till ICA är jättejobbigt.Men sambons ben ska väl bli bra
    någon gång.
    Jag önskar dig också en trevlig helg.

    SvaraRadera
  15. Hej Recurven!
    Du kan vara glad som kommer hemiofrån iblöand och kan handla särskilt om det är tunga saker.
    Ja jag ska hålla tummarna för dig och Bounty på
    Måndag hoppas allt går bra med den lille herrn.

    Sa hjag att de håller på att bygga ett Citygross strax utanför Skara åt vårat håll kanske kommer vi att besöka det vi får se
    vad sambon säger.
    Nej fy för färdigkokt då får man ju inget gott spad tuill doppet ju.Jag hjar gjort det en gång
    och aldrig mer säger jag.
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hej Liberum-weto!
    Oj då dåp blev det pannkaka till middag eller.
    Men du vilken tur att hon inte bröt sig,det är
    inte roligt i dessa tider.
    Hoppas allt är bra med er.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Jo, jag föredrar färdigkokt skinka, men jag doppar inte i grytan, men det finns spad med i denna som jag köpte.
    I dag är det mulet och snårblåser kallt men det är bara -3 gr annars.
    I dag har vi varit 7 sovare hela bunten, det betyder att ingen telefon ringde i morse. Jag klev upp nu vid 11-tiden. Men det var skönt vill jag medge.
    Ja, du har nämt vid något tillfälle att du skulle få City Gross nere hos dig. Dom har mycket bra grejer, vissa saker är billigare och vissa är dyrare. Men man lär sig snart vad man ska köpa och inte köpa även där. Något jag tycker CG har är fin frukt. Köper helst hos dom men de kan vara en aningen dyrare också. Men jag har även köpt bananer för 5 kr kg. De har vissa driver ibland.
    I dag tar vi det lite lugnt här och vi ska ingenstans.
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  18. "Good Tidings to you where ever you are..."
    Sjunger de för mig här hos dig :)
    "Goda hälsningar/budskap till dig vare helst du befinner dig..." (något i den stilen)

    Hoppas du har ett fint veckoslut Agath.
    och att allt är på bättringsvägen.

    *Kramis*

    SvaraRadera
  19. Hej Recurven!
    Ja det är väl det som gör att jag vill koka min själv för jag brukar doppa,men i år blir det nog en konstig jul härhemma för korv blir det säkert ingen och den skinkan jag vill ha har de inte här,och de kan ju inte kära 4 mil för att
    jag ska ha de grejer som saknas.

    Ingen julgran kommer heller att finnas här men en
    janson ska jag väl kunna knåpa ihop. och göra lite köttbullar.Men vi får väl ta det när sambon blivit frisk i stället.

    Här snöar det och vi har -4 grader här ingen
    sol idag.
    Skönt du fick sova idag,Jag steg upp en ½ timme
    efter dig,man blir lite ur spel när man sover så länge.
    Jo jag vet min son och hans sambo sa det vid ett tillfälle,men nu vet jag inte vad de har för butiker i Falun,men det är väl ganska stort skulle jag tro.
    Ha en bra eftermiddag.
    Kramar

    SvaraRadera
  20. Hej Ginger!
    Tack jag får väl se om det blir en bra helg
    det känns som alla dagar är lika nu när
    man måste ha ´hjälp till allting vad det
    gäller och handla,skänk oss en tanke när du tar en skinsksmörgås,för i år så får jag inte
    tag på den Värmländska skinkan jag brukar köpa
    och dyr är han här också på ICA,men något ska man väl kunna knåpa ijop,köpte faktiskt en grishals som jag ska ha som middag i morgon.
    Jag önskar dig en trevlig Helg.
    Kramarom

    SvaraRadera
  21. Hej Agath

    Jag tände ljusen lite för tidigt men sen har jag annat för mig. Du får ha så trevligt det bara går och så önskar jag dig en riktigt God Jul!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  22. Hej Kojikisan!
    Det gjorde inget,jag är tacksam
    för allt du gör för mig.
    Ja du kan inte ana så allt krånglar
    här det verkar inte finnas en ende på
    någonting just nu.
    Jag önskar dig och din kära en riktigt
    GOD JUL.
    xxx

    SvaraRadera
  23. Hej Agath!

    Tala om julbrådska hos dig! Fast man har ofta mer krafter i sig än man vet om, så jag tror att du klarar det här, även om jag förstår att du har det tufft just nu.

    Jag kikar in för att önska dig en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

    Allt gott till dig!

    Julkramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  24. Hejsan!
    Jasså, det var skönt att höra att det finns flera 7 sovare.
    I dag snöar det för högtryck här och så blåser det och tempen är ca -7 gr.
    Har haft svårt att sova inatt men jag ligger och funderar på resan i morgon, men telefonen var tyst så jag kunde sova lite nu på morgonen, jag är ganska nervös för vädret i morgon. Det känns inget vidare att behöva ut i trafiken, men jag måste väl för Bountys skull. Det blir väl att ta tjuren vid hornen och bita ihop.
    har massor att förbereda idag.
    Ha en bra 4:e advent!

    SvaraRadera
  25. Hej Maskroskvinnan!
    Mitt börjar tryta,du försatår sambon får
    för sig att han ska gå upp där uppe,och jag har sagt nej men han löd inte utan gjorde som han ville ändå,så jag är hur stressad som helst och detta ben kommer säker att ta mer än 6 veckor.
    Att det är tufft kan jag tala om hela jag är i obrorstillstånd just nu.

    Men jag önskart dig en trevlig jul och Nyår.
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hej Recurven!
    Ja det var det allt,jag brukar nu för tiden
    ligga rätt länge för jag är helt slut så som
    du känner dig när de ringer från stallet.
    Ja här har det snöat i intervaller också och legat på -8 tror jag fast jag läste fel och käste det var + nånting,är väl för trötter.
    Jag hoppas din resa med Bounty går bra i morgon.
    Ja man får ju det ibland bita ihop käkarna.
    Jisses vad tog dessa 4 veckor vägen?
    Ja du det blir ingen rolig jul här,jag får får
    inte hem det jag vill ha hem utan får ta närbutiken när det passar dem.
    Ha nu en fin 4:dje advent.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. Tjenare!
    Har varit in och tankat upp bilen nu, men jag blev tvungen att få hjälp att få ner transporten till stallet. Den stod i gropar liksom och bilen rådde inte dra den, det bara slirade. Men traktorn tog den som ingenting. Återstår och se ifall vi kommer iväg eller inte i morgon, höll på att inte komma från stallplanen med enbart bilen tidigare, hur ska det bli då med häst i släpet???
    Ja, är det för snöigt och dant i morgon ringer jag återbud. Man kan inte riskera vad som helst heller. Det är ju inte akut med Bounty heller så han kan vänta till efter jul och nyår i värsta fall. Vi får väl se!! Snön vräker ner här nu... Åkte längs med motorvägen och den såg inte rolig ut den heller just nu med all snö..
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  28. Hej Agath,
    Tack för dina kommentarer.
    Det är mycket som ibland ska hinnas med.
    Är imponerad av hur mycket du hunnit med
    under en dag. Skulle själv aldrig kunna
    klara av så mycket. Hej så länge och ha
    en fortsatt trevlig söndagskväll.
    Bojen
    http://blogg.passagen.se/ulhostudent/

    SvaraRadera
  29. Recurven!
    Så du har gjort dig redo för att åka i morgon.
    Hur dags ska du vara hos vetrinären?
    Oj då hamndade släpet i en grop synd att inte Polacken var här då,men det är klart traktorn
    var nog bra den också.Kan inte traktorn ploga åt
    dig,du kommer kanske ihåg att vi fick hjälp att ploga här sdet var strax efter sambon kom hem,grannens brorspojk gjorde det,men nu har vi fixartjänst,så de kommer nog i morgon,för det har allt kommit en del snö.
    Lycka till i morgon.
    Ha en bra kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Hej Bojen!
    Vet du jag blev så full i skratt för att hitta din nya blogg,upptäckte inte först att du hade den länkad,men så hittade jag ett inlägg som du gjort så jag gick in till dig ja rästen vet du ju,så dråpligt det kan bli.

    Jag blev väldigt glad att du tittade in.

    Ja du kan inte ana med en sambo som det hela tiden ska göra saker och så och sen ska vara
    i stillhget då blir det en massa spring för mig.

    Jag är ganska skakiog i kroppen av detta spring
    det får jag lov att säga.
    Ha nu en fin 4:de Advent.
    Kramar.

    SvaraRadera
  31. Hejsan!
    Här vräker snön ner som aldrig förr och det har gjort att vi stannade kvar hemma. Stallägarn fick mig till det. Och det ångrar jag inte nu i alla fall..
    Läste i tidningen om att ett hästläp hamnade i diket här utanför Nyköping i går, och där vill inte jag hamna. Kollade på storavägen här tidigare och det är bara blank is på ytan. Det har kommit ca 1 dm nysnö sedan jag lade mig i går, har knappast sovit inatt heller för den delen utan bara oroat mig för vädret och resan. Men det känns bra att vara hemma nu och se hur snön tätnar allt mer.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  32. Hej Agath,
    Jag har läst dina kommentarer idag.
    Du ska också ha en fin fjärde advent.
    Jag gjorde något galet idag när jag skulle ändra i saker och ting på min blogg. För plöstsligt kunde jag inte hitta din bloggsida.
    Men så kom jag på att bloggen Liberumveto hade
    dig som bokmärke, så hittade jag din blogg igen via den vägen. Det tar nog ett tag innan jag har vant mig igen vid alla manicker i Passagens bloggverktyg. Suck! Det är så mycket med det jordiska. /Bojen, http://blogg.passagen.se/ulhostudent

    SvaraRadera
  33. Hej igen! Grishals vet jag aldrig om jag smakat.
    Kanske den kan ha ett annat namn om den är styckad?
    Hur lagar du till något dyligt?

    *kramis*

    SvaraRadera
  34. Hej Recurven!
    Ja här har kommit mycket snö också så idag var grannens brorson här och plogade och sopade trappan,men även grabbarna från fixargruppen kom 0ch skottade lite,ja även tog och saltade på trappan.

    Ja det var ju bra att du stannade hemma för inte
    hade det varit till hjälp om du hamnat i diket.
    Jag hoppas Bounty kan stå ut tikll du kan ta honom till vetrinären.
    Ha en bra dag trots snöovädret.
    Kramar

    SvaraRadera
  35. Hej Bojen!
    Ja det är lätt att göra fel,jag minns en gång
    sen jag kom till blogspot.com så hade fått dubbla namn av någon så jag skulle plocka bort den ena så jag gkjorde att alla försvann,så
    hjälpte snälla Kojiki mig att få dem tillbaka så jag vet hur det är att röra till det.
    Ja så där har jag också gjort ibland tagit genom honom,när man skulle besöka någon.
    Ja vi får väl hoppas du finner ut hur du ska
    göra nästa gång.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  36. Hej Ginger!
    Grishals känner du nog igen på det andra namnet fläskkarré,så duhar säkert ätit den både plommonspäckad och vanligt stekt.
    Jag steker alltid den i min gjutjärnsgryta på
    spisen timmar och kilo,jag gillar ju att karva
    på benen så jag ser alltid till att jag får en med ben,annars säljer de den även utan ben.
    Bara salt och hela vitpepparkorn ja du förstår hur jag menar det blir god sås av spadet.
    Jag önskar dig en trevlig Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  37. Tjenare moss!
    Jag är innerligt tacksam för att jag blev övertalad att stanna hemma. Det har bara vräkt ner snö här hela dagen och gör det fortfarande. Min trnsport står kvar på stallplanen men det har varit massa bilar ivägen så man har inte kunnat flytta den. Det har skottats snö från ridhustaket.
    Bounty har varit ute i lilla hagen ett tag i snöandet. Hans täcke var vitt efter ca 10 min och det låg kvar på ryggen. Så jag är nöjd med dagen ändå. Hoppas nu att det är bra väder den 3:e januari i stället, men man vet aldrig!!!
    Ska ner och ge hästarna mat senare..
    Ha det!

    SvaraRadera
  38. God Jul till Kaksmulan!
    och
    Ett gott nytt år!

    Kramar

    SvaraRadera
  39. Hejsan!
    I dag har vi ca - 17 gr här och full sol utan snöväder. Kollade ner på storavägen och den ser minst lika hal ut som igår. Men idag ska vi bara åka in till Rosvalla, har lovat killarna få skriva för sina licenser ifall de nu kommer..
    Jag är ändå glad för att vi stannade hemma igår, för senare på eftermiddagen var ett sjuhelsikes oväder här. Inte kul att köra i det och dessutom i mörkret som det blivit tills hemvägen. Tror det kommit runt 1-1½ dm snö igår. Mycket är det i alla fall.
    Bounty steg up i morse så vi fick sova lite, sov ju så illa natten innan. Det var snällt!
    Ska snart gå ner och fixa till honom.
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  40. Hej Recurven!
    Ja det förstår jag att du är,det hade inte varit
    så kul att hamna i diket när ni skulle till vetrinären.Men det blir väl bättre väglag tillsdu ska iväg till veterinären,bara det går att skjuta på det onda Bounty har i benet.

    Det tyckte han kanske var skönt att vara i lilla hagen.Här uppe går hästarna uiten hela tiden,det verkar inte gå någonn nöd på dem men det måste väl ändå vara kallt.
    Jag önskar dig en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  41. Hej Ninasol!
    God jul till dig också min vän
    Och ett gått nytt år.
    Hoppas det nya året 2011 ska bära
    med sig lite bättre än 2010.
    Julkramar

    SvaraRadera
  42. Recurven!
    Jag vet inte hur många grader det är här men vi hade ett lager med pudersnö,halt är det förstås.
    Hoppas det gick bra till Rosvalla idag.
    Skönt att du fick sova ut.
    Kramar.

    SvaraRadera