tisdag 21 december 2010

En upprepning sen sist jag är här nånstans.

Ja nu är golvet på plats nu är det väl bara eletrikerna vi ska ha hit för elementet är på plats,jag fick gå upp och ta några bilder tog den bästa här,jag är inte så bra på att ta så här men det får duga och sambon höll sig på markplan,det var ju huvudsaken.
Idag var det dags att åka till affären igen,så idag handlade jag skinkan lite prinskorv och sillen till janson finns hemma och några köttbullar ka jag väl göra och köpte oss varsin julklapp en chockladask som vi kan mumsa på och idag fick jag tag på Pepparkakor,ja jag släpade 5 kassar med mig hem med varor så jag fgår hoppas det räcker.Idag behövde jag inte stanna i affären så länge för jag åkte 13.15 och fick bil klockan 15,00 till hem igen det som jag tycker är lite ängsligt är att sitta med färsklvaror när man väntar på bilen för länge.Tja det var väl denna veckans bulletin.Vet ni den här lilla chokladasken på 500gr kostade 71,95 det tyckte jag var hutlöst men vad gör man när man blir sugen?
Hörs vi inte av så önskar jag er alla en GOD JUL
massor av kramar från "Kaksmulan"//Agath

28 kommentarer:

  1. Hej Agath. Vilken dyr choklad. Här hemma kostar den 49,90 överallt, men om man handlar för 500 får man den för 29.90. Här är det svinkallt, runt -20 och det har snöat 50-60 cm snö sen i fredags. Jag skottar också, för Lasse har fått flunsan. Hoppas han mår bättre till jul bara. Vi som skall ha folk på middag i dagarna 3. Både på Julafton, Juldagen och Annandagen.
    Jag har handlat hem massor och det vore ju dubbelt tråkigt om han inte piggnar till. Tänk all julmaten som jag har köpt...I morgon ska jag i alla fall göra köttbullar på 2 kg köttfärs. Och så ska jag grava både lax och röding. Om jag inte hittar på något annat med rödingen. Jag menar det blir ju lax också och det kanske är dumt med nästan samma sak igen. Vad tror du? Skinkan ska in i ugnen och på onsdag ska jag koka rödbetor och göra i ordning revbensspjällen. Sen är det väl bara Janssons Frestelse att fixa, men den gör jag pinfärsk innan vi ska äta. Det blir ju godast så. se är det inte så mycket mer på Julbordet. Lite kallskuret och så sillen förstås.
    Jag la in citronsill och vanlig löksill. Sen provade jag att göra en med creme fraiche och majonnäs och kaviar. Fy tusan vad äcklig den blev!
    Ha ha. Och jag som trodde jag kunde det där med sill. Där fick jag allt en knäpp på näsan =)
    Vi hörs. kram så länge!

    SvaraRadera
  2. Låter som om du fått med dig allt som behövs hem från affären, jag ska inhandla det sista på lillejulafton, efter jobb ;-).
    Visst var Alladin-asken dyyyr men den är ju såå god att jag förstår att du tvunget ville ha den !
    Önskar dig en GOD JUL !
    Sköt om dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Agaten
    Jag önskar dig och sambo en riktigt god jul.
    Lille angus tror nu att han är tomte, han vill jag ska rita skägg på honom, det gör jag inte!
    Ian

    du agaten
    här inne kan man ju inte visa bilder ju men
    ja håppar runt på din alias fast utan skägg, bu
    go jul
    hedå
    angus tomte

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Här har det varit kallt inatt så vattnet frusit, men det har vi fått igång nu. Det är kallt ute fortfarande och den gula är framme. Vi ska få besök snart, sambons brorsa kommer förbi. Sedan ska vi in till staden och handla våran julmat, tänkte göra köttbullar och grilljera skinkan och fixa i morgon. JAg har tagit julledigt från bågskyttet nu över helgerna för jag känner för att vara ledig från det nu ett tag. Vill bara kunna få vara mig själv och ta hand om Bounty lite mera.
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  5. 71.95 för en chokladask är mycket pengar.
    Jag betalade också en hel del slantar för
    min Paradisask. Frågan är varför choklad
    kostar så mycket. På en del ställen är
    priserna tämligen låga och på andra håll
    kostar chokladen skjortan. Mycket märkligt.
    Hej så länge och en god jul och gott nytt
    år!

    SvaraRadera
  6. Kära söta, har det tagit så lång tid att få ordning på rummet med skadorna.

    Det där var allt ett ockerpris på asken med choklad. Det brukade vara extrapris de gånger vi var i Sverige vid jul. Nu betalar vi mindre för samma Aladin här på andra sidan Atlanten (ikea förståss).
    God är den i alla fall och julen skall inte firas utan chocklad. Ta en bit från mig :). Gärna en med marsipan eller kanske den med tryffel eller nougat eller körsbär eller ...

    *Julkramar*

    SvaraRadera
  7. Hej Lia!
    Ja den var dyre dels läste jag ju fel annars hade jag nog protesterat,men ser du här finns
    ingen konkurrens mellan butikerna vi har ju bara ett ICA och ett Hemköp och en lanthandel
    om man nu kan räkna med den förstås.

    Stackars Lasse att han blev sjuk just nu,39 grader är ju mycket,har ni varit hos läkaren
    så han fått något för febern?
    Jag minns ett år när grabben var liten så hade grannen under mig åkt bort vid jul och lämnat fönster öppet,så verkmästyaren var uppe och mätte hur kalt vi hade,då visade den sig på
    16 grader och det är ju alldeles för kallt.
    Så jag blev sjuk vid nyår hade hög feber så min far fick sköta grabben,det gick an när han hade kissat,men när han hade bajsat så var jag tvungen att stiga upp far höll i mig medans jag skötte grabben sen gick jag och la mig igen jag
    klarade inte att vara uppe mer än den tiden det tog.

    Jasså su du har gjort sill du inte gillade,¨ja här gör jag
    på en höft skinkan för naturligtvis glömde jag den rimmade oxköttet som skulle ligga med skinkan,men jag får väl se om den blir bra ändå.
    Ja du gravad Lax är gott vid jul,röding är jag som sagt inte hemma på.
    Ha en bra dag och hoppas nu att >Lasse kryar på sig.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Nja häfta glömde jag och rimmat oxkött,
    men annars har jag nog fått med mig allt,
    trodde först att jag skulle vara utan senap
    men jag drog ett lättnat suck när jag såg jag hade en tup som jag nyss börjat på.
    Ja den var väldigt dyr,men vad gör man för
    choklad vill man ju gärna ha till jul.
    Jag önskar dig en God Jul också.
    Och hoppas du får en bra jul.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Ian!
    Jag önskar dig och din kära en God Jul också.
    Nej Angus är gullig som han är så jag tycker inte heller han ska ha skägg.
    Julkramar och sånt.

    Lille Angus tomte!
    Nej det saknar jag att inte får se dig och
    dfina kusiner och jag sakanar Ians små inlägg
    med bilder,fast jag har tagit vara på dem en del i alla fall.
    Massor av agathenkramar till dig.

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Oj då så det har varit så kallt hos er.
    Så ni har haft sol idag det är väl mer än
    vad vi kan säga här.
    Hoppas ni får en trevlig kväll.
    Jag har min skinka på kokning,detta blir
    första året i min livs historia som jag inte äter dopp i grytan.Men dopp utan min
    egen korv är inte detsamma.
    Ja lite ledig måste man ju ha,vet du nu är vi inne på den tredje videon och ska kolla om vi
    kan spela in på den och titta på den.Det får
    gå på en höft.
    Ha en en bra Onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Bojen!
    Ja den blieb en aning saftig i sitt pris,men vad gör man när det är jul?Ja jag vet inte
    varför choklad är så dyrt,jag ser
    det bara på blockchokladen den är också dyr.
    Jag önskar dig också en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År.
    Julkramar

    SvaraRadera
  12. Hej Ginger!
    Ja och som du såg är inte listerna på plats,
    Men det är väl inte så mycket kvar men vilket tjat det har varit för att få dem hit.

    Sen får vi väl se hur mycket som är okey som
    är kvar i Skövde.

    De slängde ju här en hel del sen finns det sådant som går i andra hand som de kasserar
    i Skövde.Så det blir intressant och se hur mycket som är riktigt efter den behandling
    det genomgick där.
    Ja dyr choklad blev det allt,men det är ju
    bara jul en gång om året.De bytte ju ut en
    pralin var det inte körsbäret som skulle
    bytas ut?
    Just nu griljerar jag skinkan håll tummarna
    att den blir god trots jag inte hade rimmat oxkött i och inte fick tag på Värmländsk skinka.
    Julkramar

    SvaraRadera
  13. Hej Agath. Rimmat oxkött med skinkan? Nu får du förklara för en norrlänning! =)

    SvaraRadera
  14. Lia!
    Jo vill man ha ett gott doppspad så
    ska det helts var både rimmade revben och rimmat oxkött och skinka då får mqan jättegod
    doppspade,men här blir ju ninget dopp i år.Så
    det fick bara vara skinkan men jag tyckte det fattades något med smaken.
    Kram/Agath

    SvaraRadera
  15. Hej Agath
    Vad skönt att det fungerade bättre med skjutsen till affären. Men jösses......vad dyr choklad. Men vad gör man. Vill man ha choklad, så vill man. Vi gav 29:- här.
    Jaha, då var golvet på plats också. Sakta men säkert går det lite framåt.

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Önskar Dig/Er den bästa av jular.

    Kram från Mig och Bröderna Bus till Dig!

    GOD JUL AGATH!

    SvaraRadera
  17. Hej vännen Agath!!!

    EN RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR....

    (Sonen är arg....kommentarer...???
    15/8-15/12..
    jag är arg....

    Du är ben.....höft...?
    Ha en bra dagen....

    God jul...

    Kram nilla

    SvaraRadera
  18. Goddagens!
    Ska fixa till Bounty snart för sedan ska vi greja köttbullar och griljera skinkan. Jag har även köpt revben för en gångs skull.
    Så här kommer vi att ha fullt upp sedan.
    Sitter och fryser lite för jag har haft ont i huvudet fast vi fått sova ut idag. Men det är ju skifte i vädret igen. Från - 23 vid 23-tiden igår till -10 nu, halvklart ute, den gula vill genom men orkar inte full ut. Massor med snö har vi, på vissa ställen ca 70 cm, men då har det nog blåst och drevat sig lite. Är olika mycket snö på hustaket, mera åt öster.
    Ha det bra dagen före dopparedagen.

    SvaraRadera
  19. Kaksmulan! Vill önska dig en tiktigt TREVLIG OCH GOD JUL!
    Massor av kramar!
    :)

    SvaraRadera
  20. Hej Susanne!
    Tja fungera gör det ibland,efter 4-5 samtal kan jag får rätt.Men det är som de säger man måste
    vara frisk för att orkar med käbblet.
    Ja det var dyrt med 71,95,jag har aldrig varit
    med om dess like,men så brukar vi ju inte julhandla här i Nossebro heller,så detta är en
    nödlösning.
    Ja golvet är på plats men listerna ska dit också,sen är det väl eletrikern också som ska hit så detta blir nog inte färdigt förrän nästa år.
    De drar nytta av sambons benbrott.Sen får vi se
    vilket som är riktigt när det kommer från skövde.Tur att inte hela huset behövdes göras i ordning,tja då hade det nog tagit tid.
    Just nu har jag varit ute och gett fåglarna mat och startat bilen och hämtat ved.
    Snart är det dags för att laga middag också.
    Jag önskar dig en riktigt God Jul om vi inte
    hörs innan.
    Julkramar.

    SvaraRadera
  21. Hej Suss!
    Ja den blir inte som vanlig jul
    utan gran för julpyntet står visst uppe i Skövde.Tänk sambon har inte varit utanför
    mer än när han var uppe och tog stygnen.
    Men han går ut och nosar på luften i bland.
    Jag önskar dig och Bröderna Bus en fin Jul
    God Jul till er alla.
    Krammar

    SvaraRadera
  22. Hej Nillavännen!
    Jag önskar dig också en God Jul och
    Ett Gott Nytt År,och hoppas att 2011
    ska vara ett glädjens år for oss alla
    Julkramar

    SvaraRadera
  23. Hej Recurven!
    Ja griljerat skinkan är gjord,men jag tyckte den var inte så salt detta året,men så köper jag aldrig den här skinkan som ICA har,köttbullar har jag inte gjort än,men jag hinner nog.
    Du håller väl inte på att bli sjuk?
    Ja jag känner också det är kallt kommer nyss från att borstat av snön från bilen så gott
    det går,och har varit ute och tagit ut nyckeln
    från bilen så den har ju fått gått varm en stund.
    Det blir inket dopp i morgon bara lutfisk för min del och han får någon annan fisk.

    Hoppas Bounty har det bra nere i sin Box.
    Ha en bra dag
    Kramar

    SvaraRadera
  24. Hej Tigris!
    Den kommer att gå på sin höft,inte alls som an dra jular.
    Jag önskar dig en riktigt God Jul också.
    Julkramar

    SvaraRadera
  25. Hej Agath!
    Ja vad gör man när det är jul? Jul är jul
    och så är det. Jag har gjort färdigt min
    marsipanlimpa, som har torkad frukt indränkt
    i Madeira som fyllning. Imorgon ska jag göra
    Jansson. Sen kan julen börja för mig och de
    mina.

    SvaraRadera
  26. Hej Bojen!
    Precis hur lite man än har på bordet
    eller ingen gran så blir det jul ändå.
    Man får göra det bästa av situationen
    Oj va gott,det är några år sedan jag
    gjorde marsipan.
    Janson ska jag inte göra förrän Juldagen.
    jag vill ha den så ny som möjligt.Lite
    köttbullar och ägg och prinskorv,tja det
    är väl bara min julkorv som saknas och
    oxköttet jag glömde köpa.
    Jag önskar dig en riktigt GOD JUL
    Julkramar

    SvaraRadera