lördag 4 september 2010

Godnatt go vänner.

Ja då var det väl dags för sängen igen,men först ska jag tala om att idag har jag tagit en liten promenad och idag så fick jag sambon med mig,eftersom jag inte hade stegräknaren med och glömde titta på klockan så har jag ingen hum om hur långt vi gick,men det var inga 3 km ens men får väl börja lite så nätt det är ju ett tag sen jag gick och sambon är väldigt otrännad vad det gäller att gå,får väl se hur det bli i fortsättningen.Nu så ska jag gå till säng så jag önskar er alla en god natts sömn.Från "Kaksmulan"//Agath.

16 kommentarer:

  1. Agath;

    Heja på som kommit igång igen, och gubben har du fått med oxå:)

    Som jag brukar säga, Tv´n klarar jag mig utan men inte internet. Man har ju allt här numera och värre har det blivit sen Facebook kom:)
    Japp det är från den reklamen, och alla dom kakorna är lite dyrare men ack så goda.
    Får gå en låång promenad imorgon för nu känner jag mig piggare och full med energi eftersom jag varit så still så länge 3,5 dagar.
    Jag tror att det är bättre med äkta vispgrädde än alla dom där light produkterna som bara är utblandat med massa skräp:)
    Dax för John Blund att ta över snart tror jag, kollade på en jättebra film Galen i kärlek.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Vad kul att du fått sällskap på din promenad. Av gubben dessutom....inte illa, hehe
    Skönt att komma ut gå lite, efter allt som hänt. Jag tycker man rensar huvudet lite då.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Bra att du fått med dig sambon på promenad, är ju såå mycket trevligare att ha sällskap !
    Sköt om dig !
    Kram,Doris

    SvaraRadera
  4. Hejsvejs!
    Ska göra ett nytt försök nu med att få in texten till bilderna. Annars vill jag inte göra så mycket idag, har lite nätt huvudvärk efter en orolig natt, legat tokigt och det har varit svårt att sova helt enkelt.
    Annars är det en fin höst dag här. Det är nästan så jag får lust att ta en promenad i skogen och kolla efter Trattisar. Ja, det kanske man borde göra. Hunden och jag kan ta en liten tur.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Mia!
    Ja det var skönt att komma ut igen och gå fast det inte blev så långt.
    Men det var ovant att ha sällskap det är jag inte bortskämd med.Ska
    bli roligt att se när det blir en cykeltur också,vet ju inte om jag
    kan cykla mer,men den dagen den sorgen.
    Så du är också på facebook,mina barn är det så jag ser ju vad de hittat
    på och mina barnbarn naturligtvis.Den lilla hade fått hjälpa till att tända i spisen igår tror det var.
    Ja de har jag sett men aldrig blivit färdig att köpa dem,men man kan ju alltid testa och se hur goda de är.
    Jag vet när de gjorde reklam för yoghurtglass det fick jag smaka hos en när vi skulle ut och dansa,men vad god den var.Så ibland så har de fått till det.
    Nej jag köper inte heller oäkta produkter ska det vara så ska det vara vispgrädde som förr,annars håller de att manipulera allt tror jag,fast creme fraiche köper jag men bara ibland och det är när jag ska göra kyckling och pennepasta.Filmjölken som den var för är också förändrad.
    Ja en promenad var ju aldrig fel.Men vi fick ju börja nätt...så fåer vi se hur det utvecklar sig.
    Hoppas John Blund kom i natt till dig så du fick sova.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja det var kul men ovant kan jag tala om.Synd bara jag glömde stegräcknaren,det hade varit kul att se hur långt vi gått.
    Ja just nu trivs vi nog inte här någon av oss,med alla lådorna
    som vi inte kan göra något åt ännu.Men det kommer väl den tiden
    också.Tänk det är snart en månad sen detta hände.Vad har tiden
    blivit av.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Doris!
    Ja det var både trevligt och ovant att ha honom med mig.
    Men det var roligt att ha någon att prata med jag har ju
    inte varit för bortskämd med det precis.
    Får hoppas han får upp tempot mera,jag är ju ganska van
    trots jag inte gått nu på nästan en månad.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Kommer snart in och titta på detta.
    Så du har sovit oroligt,hela dagen blir förstörd då.
    Ja nog märks det att hösten har kommit.En del träd
    har skiftat i rött har jag sett.
    Ja att gå i skogen är väl inte fel om man känner till den
    hoppas du hittar trattisar.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Tjenare!
    Nu har jag lagt ut om fredagens resa till Öland.
    Var ute i skogen ca 2½ timme, hittade massa små kantareller och även pyttesmå trattisar, de är på gång så att säga. Det var ganska skönt att vara ute i skogen ett tag och Suxé gillade det verkligen. Hon hittade mysig, dyngsur mossa som hon rullade sig i. Men hon blev mest blöt och hade torkat till vi var hemma igen. Tänk om man hade en hunds energi och springa runt i skogen med?? Men visst det känns i mina ben att jag gjort något och det kanske är positivt att hålla i gång lite till nästa helg och helgen därpå.
    Nu står maten i ugnen och riset ska kokas för jag blev ganska hungrig att ta en skogstur. Svampen har jag rensat klart och sköljt så den ska förvällas bara. Har även lite tvätt att hänga för torkning men det kanske jag gör i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Jaa, jösses vad fort det gått.
    Hoppas ni kan få ett avslut på alla tråkigheter nu. Det kan ju bara bli bättre :-)
    Klapparna till Quila o Ronja är utdelade ;-))) Flera stycken, hihi

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Jo, jag kom att tänka på att det kom ju en traktor med ett lass ved förbi här idag och när jag gick hem från skogen stannade jag en bit från oss och pratade med ett par, de höll på att köra in ved och jag såg deras hög och frågade hur mycket det var. Det var 10 kubik björkved de hade köpt. Den högen var lika stor som våran, så vi fick nog så mycket som vi skulle. De hade betalat 600kr/kubiken och 500kr för hemkörning från Råby (ca 2mil). Vi fick nog tag i billig ved trots allt...Tror att den vi köpte ved från tog 490kr/kubiken för björkved..
    Tillevippen!

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Tack det kommer snart ett besök.
    Ja då fick du lite kantareller att steka eller göra stuvning på.
    Skönt att ha sällskap om än så det är en hund,jasså så Suxé hade
    rullat sig i mossa,hon tyckte väl det var gott kan tänka.
    Har hon slutat att gnällskälla eller vad du sa hon gjorde.
    Klart den känns i benen men det är bra för ryggen att gå över
    stockar och sten som man säger.
    Så du gör som jag förväller kantareller många gör det inte jag trodde
    jag var ensam om det,men jag lever väl i det gamla.
    Ja tvätt blir det fort inte sant,jag har släpat in min andfra tvättkorg för den andra stod ju däruppe den jag har nu hade vi ute i bon.

    Hoppas maten smakede ljuvligt nu efter promenaden.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Susanne!
    Ja det är inte klokt vad tiden går,det här kommer nog att ta längre tid än jag trodde,men vi får väl skynda långsamt dag blir det nog ingen promenad tror jag inte i alla fall jag får se.Men jag ser ju att de vita lakanen blir aldrig vita mer,så måste det var och då kan man undra hur de plastburkar jag ha vad de har för färg!!

    Bra du delade ut klapparna till dina goa små vänner.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Recurven!
    Men du björkved är ju dyrare än blandved,vi har ju sett det värmer ändå här.Jag undar om de inte har ett standadprins på vedeb eller vad tror du?Jagb ska fråga sambon vad de tar för att köra hit den.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Hej igen!
    Nej, jag tror inte de har något standardpris eftersom det skiljer så mycket på olika ställen.
    Jag förväller alltid kantarellerna, så gjorde alltid pappa. Men jag ÄTER inte svampen själv. Det får sambon göra eller så ger jag bort den.
    Jag såg även att den svarta trumpetsvampen har kommit, hittade den på ett nytt ställe nu. Vet inte om det andra stället finns kvar?? Bonden här har "skövlat" skog bortåt det stället, jag vågar inte gå och titta... Blir nog bara förbannad då eftersom har förstör så hemskt.
    Kycklingen med ris smakade bra och jag har alldeles nyss ätit för det drog ut lite på tiden. Bounty har också fått nu..
    Ska nog spela lite nu på King.com.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  16. Recurven!
    Jag frågade sambon här och blandveden här kostar 390 kr så 3900 + 500 för han fraktade hit det,det är ungefär 3 mil farm och tillbaka.
    Så veden här är dyrare.
    Jasså du äter inte svamp själv älskar jag svamp särskilt kantareller
    men har även lärt miog att tycka om champinjoner,för det kan man ha
    året runt men kantareller får man i så fall frysa ner eller köpa på burk.

    Ja det är inte klokt vad bönderna fördärvar skogarna,då vill ju inte svamp och bär växa.jag har aldrig förstått mig på det här med skövlar stora skogar och låta det stå tomt.Inte undra på att det går sjuka i
    träden.

    Hade du kokt kyckling till eller du stekte den?
    Vi hade kycklingfile härom dagen,men stekt kyckling i ugn är inte dumt.
    Så du är på King com igen.
    Kramar

    SvaraRadera