söndag 5 september 2010

God natt till er alla.

Ja i morgon är det Måndag igen,får väl se när de ska börja att göra något åt allt däruppe,räkningar kan de minsann skicka ut,men det är väl egenligen försäkringsbolaget som ska ha det tro jag,sambon ska ringa henne i morgon för hon var hemma för vår av sjukt barn,och ingen annan kunde ta ärendet.Märkligt tycker jag att det inte är 2 som känner till om ärendet,jag menar här betalar man dyra premier för att ha fullgott skydd.Ja det återstår att se i morgon om hon är tillbaka.Idag blev det ingen promenad så det får bli en annan dag.Nu ska jag gå till sängs så jag önskar er alla en god natts sömn,från "Kaksmulan"//Agath.

11 kommentarer:

  1. Då hoppas vi att tjejen på försäkringsbolaget är tillbaka i dag :-)

    Jaa, nu får man plocka fram reflexvästarna så man syns.

    Njae....jag är ganska hemmakär, så det var lagom med en vecka. Även om det var jättefint.

    Ha en bra dag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Nej idag var det hon som var sjuk,först fadern sedan vård av sjukt barn och så nu hon då.Och på Torsdag är det 4 veckor sen det hände och vi står fortfarande med lådor 10 lådor,man blir deprimerad av att bara se det.

    Ja nu mörknar det väldigt fort,tur man har reflexväst om jag nu kommer i den.Men jag har ju pannlampa också.Alltid något.

    Men det är välk därför ordspråket borta bra men hemma bäst uppstod
    ja jag såg att det var fint där,jag har som sagt inte varit där på
    många år.Och vi hade oturen att det var invasion av nyckjelpigor,
    jisses vad de bet en.Sen dess har jag inte varit glad vid nyckelpigor.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Usch, vad trist för dig! Inte kul att ha det på detta viset.. Jag förstår om du blir deppig..
    Så, våran blandved var lite billigare då, men frakten kostar lika. Konstigt att de har olika priser egentligen??
    Du! Förklaringen med backen på Ölandsbron var bra. Så långt har jag inte tänkt. Klart att båtar måste komma genom någonstans... Smart!
    Idag är det början på veckan igen, ska skriva dagordning till vårat klubbmöte i morgon, så ringde ordföranden till mig igen och nu var det om en tävling som jag utlyste för ett tag sedan. Bara en medlem har hört av sig med förslag så det är en given vinnare. Bara det att jag har kommit på bästa namnförslaget, men jag kan ju inte vinna. Men vi får väl diskutera om namnförslaget på något möte..
    I kväll har jag stalltjänst igen och idag fick Bounty den sista hötussen av höet jag köpte. Nu får han fortsätta äta av det från stallet, lite knöligt med att släpa det upp till oss men det får gå de här veckorna som är kvar för honom att gå ute. Björken utanför har blivit gul sedan förra veckan så nu är det ingen återvändo längre - hösten är här, bara att inse fakta... Bläää!
    Har svarat på ditt mail!
    Hade gott!

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Ja det är jag,men nu ska väl killen/killarna komma på Onsdag så får vi se vad som händer då.
    Ja eran var 30 kronor billigare det gör ju 300 kronor för en kubikmeter det är pengar det för den som inga har.
    Ja annars hade varit tvungen att ha en klaffbro för de stora båtarna inte sant?Men det är väldigt tråkig att åka över tycker du inte det.
    Du tog aldrig en bild från sidan så hade du sett.
    Nu har jag själv inget från Öland har inte varit där sen vi lämnade en flicka som skulle gå i folkhögsskolan där.
    Ojoj då har du massor att göra,om du ska skriva protokollet till i morgon.
    Ja ikväll så har du stalltjänst igen,det här med fodret tycker jag är så märkligt jag hör ju hur mycket du ger Bountyu,men de härborta får en famn full ett par gånger om dagen jag ser heller aldrig att det ger nytt vatten till hästarna.Klappa om Bounty från mig.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tålamod......det är bra att ha. Men 4 veckor? Lite väl lång tid. Trist att liksom leva i en kartong.

    Vaa, nyckelpigor som invaderat? Och bits också....det trodde jag inte dom kunde. Fyy!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej Agath!
    Inte har du börjat röka? Fast det kanske du har gjort hela tiden..
    Det är inte roligt när man vantrivs och det kan vara svårt att göra något åt det om man har otur. Då får man göra det bästa av situationen och försöka ändra lite så kanske det blir bättre.
    Det kanske är läge att rensa ut lite nu. Det har vi gjort och det är jobbigt under tiden men efteråt är det så skönt.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Susanne!
    Ja jag tycker det har gått så lång tid nu,och än är inte mycket gjort det mesta ska väl göras när snickaren och målaren är här.

    Det året vi var på Gottland åkte vi till ett ställe för att bada
    så när vi låg där säger min far vad är det för ett svart moln,sen
    en stund senare hör man det ven om öronen och busken som varit grön bakom oss blev helt röd.Jodå de kan bitas finns det inte tillräckligt med mat så går de på en så mycket har jag förstått,så vi började planera vår hemfärd lite tidigare än som var tänkt,sen dess har jag
    inte gillat nyckelpigor.Massa människor sa att detsamma och de hade röda
    märken efter bettet,innan dess trodde jag inte heller de kunde bitas.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Carina!
    Nej jag slutade när jag stelopererade min rygg,men nu sen branden har jag kännt ett rökbegär utan dess like,får väl se om jag kan stå emot.
    Nej vi har verkligen vantrivts nu sen rökutveklingen ja och en tid innan
    dess också,men vi får väl stå ut har vi gjort det så länge så länge så
    ska väl denna tiden också gå.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    Jo, det kan vara roligt med marknad när det inte är så mycket folk som det var i helgen där. Men lite roligt hade jag iallafall.
    Du får trösta dig med att rökbegäret går över med tiden.. Börja nu inte att röka igen det är bara dumt. Jag tror på dig och din vilja att låta bli.
    Ja, tiden går fortare än man tror ibland.. Bara att ta det lugnt och andras.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. andas ska det vara..

    SvaraRadera
  11. Carina!
    Vår marknad här är de så dyra med,så jag tycker inte det är riktigt
    så roligt som där jag kom ifrån,där de hade kläder karameller munkar
    popcornsmaskin tror jag att jag såg sista året jag var där,men det har
    ju gått ett par år sedan dess.Men där nere hade de bara markanad en gång i kvartalet,här har de det varje månad utom en tror jag och det är på vintern.Vad skönt att du hade lite roligt i alla fall.
    Rökbegäret kom med rökutvecklingen här,om det har ett samband vet jag inte.Ja den går fort tänk på Torsdag är det 4 veckor sen det hände.Och
    lika tomt är det där uppe som det var när vi tog bilderna.
    Jo jag förstod,kanske för jag skriver så mycket fel själv.Jag ska ta det lungt och andas.
    Kramar.

    SvaraRadera