onsdag 4 augusti 2010

Ja så är det snart midnatt.

Ja som ni säkert vet så var jag på akuten i Alingsås idag,vi kom hem för knappt en timme sen,så nu vet ni vad jag spenderat denna dagen med.Läkaren kollade mitt huvud kacke och jag skulle böja huvuidet mot axeln och sånt så jag tycker väl att han gjorde en nogrann undersökning,snabbsänkan var 65,den ska väl ligga på 8 tror jag,och så hade jag för många vita blodkroppar så han lutade åt att jag hade urinvägsinfektion,hoppas han tippat rätt för det är jobbigt och behöva gå till vårdcentralen också,för jag har absolut ingen tid att vara sjuk just nu när jag har massor jag ska göra.Nåja nu ska jag släcka ner datorn så jag önskar er alla en god natt.Från "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Då får du krya på dig :-)

    Ps. Svampen var god ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Fint att du fått hjälp, hoppas att den lindrar dina besvär. Krya på dig, Agath!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Tack snälla du,vi får väl se
    om detta jag fick i går biter på det jag har.

    Ja jag var med dig i tanken,med det är ju inte detsamma.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Maskroskvinnan!
    Ja vi får hoppas att den antibiotika hjälper som
    jag fick av läkaren.Tack snälla du.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godmiddag!
    Fy faro! Att vara sjuk så på sommaren är ingen hit.. Jag hade lunginflammation en sommar. Ligga i nästan 40 gr feber i 30 gr värme. Fy attan alltså. Första penicillinkuren tog inte så när jag var på apoteket och köpte hostmedicin skickade de upp mig till akuten igen, då fick jag annan medicin och den verkade från dag till dag. Men det tog månader innan jag återhämtat mig från detta.. Det var 2001..9 år sedan.
    Hade roligt på tävlingen igår fast det kunde väl ha gått bättre men jag är ändå nöjd. Säsongsbästa låter väl inte så tokigt!! Fsta det var första fält tävlingen jag gjorde för året. 71p blev slutsumman. Har visst 99p som rekord på tävling, men 75p som rekort på vår hemmabana.
    Jag fegade ur lite också för jag var rädd om pilarna, ska ju ha dom på tävlingen på lördag i Eskilstuna.. Men kul hade vi och det gick att gå i skogen med gympadojjor fast det regnat tills ca 2 timmar innan tävlingen. Under tävlingen var det varmt och soligt..
    Ska till banan sedan och träna på 40m.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Ps. Jag glömde... Har svarat på mailet. Ds.

    SvaraRadera
  7. Vi går visst runt varandra idag!!!

    SvaraRadera
  8. Hej Recurven!
    Ja när man känner att koncentrationen är dålig det märlkte jag igår,
    men det är säkert huvudvärken som gör det,så vi ska strax upp och lösa ut medicinen jag fick igår.Så får vi hoppas att det sätter sprätt på
    skiten,för jag har inte tid att vara sjuk just nu.
    Ja lungiflammation det är ett tag sen jag hade det,då hade jag så hög feber så min mor grät.lakanet fick jag ha mellan benen för det kändes
    så otäckt när de låg ihop.Men då kom läkaren hem och gav mig en penicillinspruta aj vad jag var dålig.Men det är nog ända gången jag haft lungiflammation.Jag hade mitt på hösten,mina föräldrar skulle resa bort,men de vågade inte lämna mig förrän jag repat mig.Detta var 1967 tror jag.
    Ja det tror jag du hade jag tänkte på dig trots allt.Det är synd att du ska behöva känna dig hämmad för du är räd om pilarna inte det för jag förstår dig,en sak jag grunnat på är era bågar och pilar försäkrade?
    Så du halkade inte då på tävlingen,tur det för du behöver alla sinnen nui för den andra tävlingen i Eskilstuna.Men jag hör ju på dig att ni har enormt roligt.Skönt att det klarnade upp så ni slapp all blötan.
    Lycka till med träningen på 40 meter
    Kramar

    SvaraRadera