fredag 20 augusti 2010

Ett underbart kort i allt elände,med detta säger jag godnatt

Tog ett kort på mina barnbarn,visserligen är det sen midsommar,men det är ändå bättre att vila ögonen på dem än på eländet härhemma.Allt går i sakta mak här,visserligen var snickaren här och rätade till vid fönstret så det inte skulle regna in.Och för en stund sen så ringde hon som har hand om saneringen och sa att grejerna är färdiga och är i Skara,så vi skulle åka och titta på dem,så sambon sa att det blir på måndag så ytterligare en dag går till ingen nytta vi väntar ju på elektrikern som jag trodde skulle komma idag,och VVS,jag vet inte varför det mal så sakta.Eller är jag bara för otålig.Vi var faktiskt i Skara och tog hem en del men jisses så mycket det var,6 lådor och en massa mattor fick vi med oss hem,men det står ett par lådor till samt massor av kläder som hänger,men eftersom vi inte har mer än 2 rum att tillgå så får vi knåpa.Just nu så får vi ha lådorna här inne,för rita upp en plats den kan man ju inte fast man hande önskat sig det.Jag önskar er alla en god natts söm från "Kaksmulan".//Agath

4 kommentarer:

  1. Förstår att du varit jätteledsen :-(
    Så skönt att du har fina bilder kvar.

    Sv. Jaa, Ronja är en liten filur. Tycker nog också att hon fått tillbaka lite päls.
    Vi får se vad domaren säger om henne i morgon.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Hahaha, ja du får göra som du sa till mig när jag inte hade plats för höet, rita en plats och fylla den... Men det är ju ganska bökigt att inte ha tillräckligt med plats, och kanske det är du som är lite otålig och tycker det mal långsamt. Du får hålla dig till tåls.
    Kan du inte ta några foton av "eländet" så man kan få en aning om hur det blivit förstört hos dig. Ta kort på taket som knögglat sig tex. Det är lite svårt att föreställa sig när man inte har upplevt något sådant.
    Vädret växlar fort hos mig i dag. Ena stunden regnar det och i nästa lyser den gula.
    Ska ha stuvad vitkål med stekt falukorv idag hade jag tänkt. Det ska bli gott!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    Ja det är inte utan man blir tagen,sambon går av och ann
    så jag har svårt att koppla av,men till slut somnade han
    nog för jag vaknade 12,15 ungerfär.
    Att jag hade bilderna kvar beror på att USB-minnet låg här
    nere precis som min dator,nu får vi samsas om den för att
    komma ut på internet.

    Hoppas allt går bra med Ronja idag,hon har en sådan charm
    så jag tror att domaren också tycker det.
    Lycka till
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Jo jag vet jag har sagt det och jag önskar man kunde rita
    ett förvaringsrum så man kunde ställa sakerna för det har
    blivit trångt här,ja jag får se om sambon kan ta några kort
    han är inte så glad för att göra det.Men samtidigt är det
    svårt att förklara hur det ser ut,tex i fjol köpte vi en
    tapet som var rosa,den är grå idag.
    Sen vet vi inte hur mycket av det som går att räddas,hans
    möbler du sett på bild de är ivägskickade mitt köksbord med
    2 stolar + 4 matrumsstolar är ivägskickade,men hur det går vet
    jag inte jag hade en kristalllampa däruppe,mitt porslin som jag
    hade i skåpen är också medtaget.Ja vi får väl se när de kommit från saneringen.
    Kålstuvning är gott,vi hade blomkålsstuvning i vecka,fundera på att
    följa med sambon till Göteborg och äta på Jensen Biffhouse
    Kramar

    SvaraRadera