tisdag 31 augusti 2010

Det blev ingen flytt.

Men det har varit en lång Tisdag denna 31/8-2010.I morse trodde jag att Småland skulle bli min hembyggd igen,men det blev inte så för vi åkte iväg där jag växt upp sen lite,vi var där och annullerade kontraktet,så idag har vi kört öika långt som till stockholm,så nu vet nu varför jag inte har mått så bra på ett tag,flytten och rökutvecklingen tog musten ur både sambon och mig.Så man behöver lite andrum komma igen hämtsa sig sas.Ja nu vet nivarför jag inte varit så fllig här på ett tag.Med det vill jag önska er en god natts sömn,för det hoppas jag att jag ska få efter denna dagen.Godnattkram från "Kaksmulan"//Agath

18 kommentarer:

  1. Låt alla bekymmer lämna ditt huvud när du lägger det på kudden!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Så du har också haft en tråkig dag. Så även här... Det var även trist att vinna klubbtävlingen igår, läs på bloggen så fattar du varför.
    Annars idag ska vi in till staden och betala veden och handla lite.
    Sedan ska vi fortsätta köra in veden i boden.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  3. Hej Agathen.

    Kanske det blev på det viset att den här händelsen med rökutvecklingen och allt elände som följt med den fört er två samman igen?
    Det var nog meningen isf.
    Ödet kanske spelade in helt enkelt.
    Ibland stämmer det nog att: Inget ont som inte har något gott med sig.
    Jag hoppas faktiskt att det är så.
    Men jag kan ju ha helt fel förstås i mina antaganden.
    Hoppas att allt blir bra.
    Allt löser sig till sist och inget är omöjligt, tror jag.
    Kramar till dig Agath.
    Hälsar Ninacian-Ninasol

    SvaraRadera
  4. Tack Tigris!
    Det är inte så lätt jag får ta en dag i sänder
    jag ligger bara och snurra i sängen så någon riktig
    nattaro får jag inte....än
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Ja stressigt värre skulle man kanske säga,
    inte vanligh stress utan inre stress,det har
    varit obehagligt.
    Hoppas du fick så många kubikmeter ved du skulle ha.
    Ja handla är ett måste,så det har även vi gjort.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Ninasol!
    Så roligt du tittade in.
    Det är länge sen jag hörde av dig,
    har försökt men jag vet inte om du inte har den
    mailadress längre?I vilket fall som helst har
    jag saknat dig väldigt mycket.
    Kramar till dig Ninacian

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!
    Hoppas det blir bättre nu och lugnare.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Hej Carina!
    Ja det hoppas jag också,jag har väl en bit att gå
    men hoppas på nya krafter.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Agath
    Jaha...det var så det va.....att ni kanske skulle ha flyttat.
    Hoppas alla tråkigheter som hänt är slut nu och att ni kan få lugn o ro.

    Kan du tänka dig...i dag blev hela Gotland utan ström!!! Tur att vi redan hunnit brygga kaffe, hihi ;-)))

    Kram från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Susanne!
    Jag skulle flytta,men det blev ändrat.
    Oh nej just nu så står vi utan fönster i datorrumet med skivan för
    sen har vi en fläkt som går dag och natt,väldigt jobbigt det där.
    Annars ser det mest ut som de korten du sett på eländet,bara att
    det blivit tvättat sen dess,men nui ett par dagasr har jag kännt
    röklukt igen,men det blir man nog inte av med förrän de har täckmålat
    här som tar det.Alla lådorna som du sett på ett kort + 4 till med datorer och sådant som de gått igenom.Så här är rörigt kan du tro.
    Vi har idag skickat iväg papperen på det som skadats detsomn slängts osv. till försäkringsbolaget.

    Jasså ni hade ingen ström idag tänk vad man är beroende av ström ändå.
    Ja det hade varit illa om ni inte fått er kaffetår.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej igen
    Usch.....vet inte vad jag ska säga, det är så hemskt för dig :-(
    Kan tänka mig att du kan känna röklukt långt tid framöver. Kanske ingen annan...men du. Tror inte man glömmer den doften så lätt.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Susanne!
    Ja det är möjligt att du har rätt.
    Ja vi får väl se när de kommit så långt
    så de ska måla här och sätta i fönstren
    och vi fått garderoberna så man kan lasta
    in kläderna sänglinne och gardiner.mm i skåpen
    Mina stickbeskrivningar de har nog gått åt fanders
    för jag har inte sett dem,och jag tror att det inte går
    att spara sådana blad heller.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Godkväll!
    Ja, så då blir du kvar i stugan ett tag till då?
    Vi var in till staden utan att få ut ett öre. Varken på Nordea eller Swedbank kan man ta ut pengar på från GE moneybank. Tidigare kunde man ju ta ut pengar på Kassaservice, men det finns ju inte.. Vi fick där ett stort problem, men vi har löst det. Vi använde telefonen och ringde GE och nu ska allt vara fixat. Vedgubben vill ju ha sina pengar..
    Vi har kört in massa ved i boden men det har knappast blivit mindre på gräsmattan, jo vi har fått in högen från vägen, så den är på gården nu. Har även satt upp en av de 3 delarna av staketet igen så ingen går in med någon häst. Massor med ved är kvar att få in. Jag har staplat en rad upp till taket nu och en halv rad brevid. Evighetsgöra!!!
    Men vi tar lite då och lite då så till slut kommer allt in.
    Ska snart i säng så GOD NATT på dig!

    SvaraRadera
  14. Recurven!
    Ja det blir så.
    Det är väl trist när det inte fungerar när man ska ha pengar.
    Monneybank har jag aldrig hört talas om.Vad den dyr veden?
    Hoppas du fick all den ved du behöver i vinter och helst lite längre
    tänk att det redan är 1 september.Det går fort nu.
    Godnattkramar

    SvaraRadera
  15. Hoppas att det går bra för er, är ju också jobbigt att flytta ...
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  16. Hej Doris!
    Ja det hoppas jag också,just nu är det bara jobbigt att
    se alla lådor som står här och inte kan vi sätta dem
    någonstans.
    Du också var rädd om dig.
    Kramar

    SvaraRadera