måndag 17 maj 2010

Måndag den 17 Maj.Norges Nationaldag.

Grattis Norge.

Ja som jag sa skulle jag ringa till Hembakat och tala om för dem att jag nu fått dubbel uppsättning av dukar,fast en del av er tyckte jag kunde behålla den som det var,men nu har jag i alla fall ringt dem och sagt detta och de sa jag kunde behålla den för jag är en så bra kund,ja det är inte varje dag man hör något sådant.
Igår var vi mest ute hela dagen på vift,inget mål utan körde mer på måfå,för att se om man kunde hitta något att fotografera,antingen börjar jag bli kräsen vad det gäller foton eller hat jag inte hittat de rätta objekten.Vi hade både kaffe och smörgås med oss,men vi fick sitta i bilen och fika för det bar ingen värme alls i luften.Solen såg vi som hastigast när vi var i Skövde,men det minns jag en gång när vi skulle in på op så hade vi dimma här ju närmare vi kom Skövde så sken solen så när vi kom fram till KSS så sken solen från klar himmel.Och idag verkar det vara lika dant väder halvgrått men idag får vi nog inte se solen hur gärna jag än vill.Trots allt är det + 14 grader ute,men det ser inte så varmt ut precis.Men termometern ljuger väl knappast.Jag önskar er en trevlig Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Visst känns det skönt, när man gjorde det rätta och fick belöning för det? Förutom sitt goda samvete förstås. Ha en bra fortsättning på kvällen. Själv ska jag skutta upp på mitt motionsband en stund!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!

    Ja, just det. Det är ju Norges nationaldag idag, det har jag helt missat.

    Idag har jag hört så många gräsklippare och jag har känt doften av nyklippt gräs. Det kändes fint!

    Det blev en promenad längs med Vättern både igår och idag för min del. Vättern låg alldeles stilla och spegelblank. Mycket vackert!

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Pompi!
    Ja jag man sover destu bättre då inte sant?
    Men glad blev ju jag att jag slapp skicka tillbaka paketet.Jag önskar jag hade haft ett sådant gåband,det vi har får jag så ont i ryggen av.Men jag behöver det kan du tro.
    Ha en skön tur.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Kan man inte lägga en bräda på tvärs under ditt motionsband? Längst bak alltså, så att den kommer i jämnhöjd med frampartiet? Då blir det ingen lutning.
    jag går hos Ztravaganza. Där lär man sig hur an ska motionera och äta. Jag har valt att gå på s.k. helfart, då äter jag deras pulversoppor (11 smaker) 3 gånger om dagen. Det är endast 500 kcal/dag och så dricker jag ca 3-4 liter vatten. kaffe och te är som tur är tillåtet också.
    Men det finns ju flera andra likartade produkter. Ex. vis Allévo som finns på de flesta affärer. Man måste vara fullt frisk för att göra nåt sånt här. Sen gäller det att lära sig hur man ska behålla vikten efteråt också. Jag har gått ner 20 kilo på nästan 10 veckor.

    SvaraRadera
  5. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det har varit det hela dagen.Jag kom nyss från TV:n men går strax igen för det är ju CSI idag.det hade jag så när glömt så jag försvinner en timme.
    Det blev ingen promenad i dag heller det är fint vid vättern,jag har suttit på en rustaurang
    och tittat utmed vättern en gång,god mat hade de också,undra om den restaurangen finns kvar?
    Du också.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hej Lia!
    Jag har pratat med sambon om detta
    men han verkar inte lyssna på det örat,
    men jag får väl ta upp det igen,för vädret
    bjuder en inte alltid på promenader.
    Är det en slag dientist eller?
    Ja Allevo har man ju sett i reklamen om
    jag inte minns fel på TV:n,jaha då var det ju
    inget för mej då,efter som jag inte är fullt frisk.Jag tycker hur jag än går så tappar jag inte ett hg,det känns trist,men jag tycker du
    är otroligt strong,men så har du ju lite att se fram emot inte sant?
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Vad bra!!! Att du fick behålla dina dukar ;-)
    Utflykt med matsäck är ju inte dumt. Även om man får sitta i bilen.
    Här har vi fått se den där solen ganska mycket i dag, och det tackar vi förstås för.

    Ha de gott Agath
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Ja det får man ju tacka för,nu kan jag sova med
    gott samvete.Ja det blev en utflykt men synd det inte blev några kort tagna,jag har kanske blivit för kräsen?
    Det har inte blivit någon promenad i dag hellervilket jag hade behövt,men får väl fråga sambon
    om han kan lägga något unde gåbandet så jag kan använda den de dagar jag inte kan komma ut av en eller annan orsak.
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera