söndag 28 mars 2010

Idag har jag varit ensam hemma!

Så jag passade på att baka Nötkaka som jag har lagt in för lägge sen men inte haft någon bild på,men klart jag skulle klanta mej när jag malde nötterna,den börjar bli gammal min kvarn kanske dags att byta ut mot en ny det har ju trots allt malt massor av både skorpmjöl/mandel och nötter,så det är kanske dags att införskaffa en ny.Nåja jag brukar alltid ha en lapp under så inte kvarnen skadar det man sätter fast det i,så rätt var det var så slant  fatet och en del av den malda nötterna åkte i golvet inte mycket men det retade mej att jag inte fick fulla mängden och vilken tur jag var hemma själv....Nu ska jag gå och dosera min dosett vilket jag gör varje söndag den är en bra grej för att hålla reda på dagarna.Minns en gång i min första bostad så hade jag gått och lagt mej efter maten o-ch somnat så nä'r jag vaknade såg att klockan var nio så flög jag upp ut och satte på mej arbetskläder och gick och skulle ta tabletterna så ser jag att det är kväll.Så visst är det tur man har en dosett.Och nu önskar jag er en god natt sömn till er alla från "Kaksmulan"//Agath.

10 kommentarer:

  1. Godkväller!
    Nattmössan anmäler sig.. Du hade så rätt om R2D2, sambon sade till mig att den var blå/silver och den tvåbenta Cpo.. eller vad det nu var han hette var guldfärgad. Jag ber om ursäkt, typiskt mig att blanda ihop allt som vanligt.
    Det var ett ganska jobbigt möte som tog ca 5½ tim. Var hemma vid 18.30 igen. Hade lite rast med kaffe och smörgåstårta. Gottigt!!
    Men vi röstade ner att de skulle göra om allt i långbågeklassen, framför allt detta med att göra den internationell med de längre avstånden. Hade en som tävlar internationellt och han höll med oss, fast han tävlar vidare i den andra. Så det som vi kanske får vänja oss med istället blir nog att skjuta med träpilar istället för aluminiumpilar, men det är mera en vanesak. Bara det att träpilarna går av lättare, aluminiumpilarna böjer sig med går att räta ut igen. Vi röstade även ner att dam, herr och juniorklasserna slås ihop. Nedröstad blev även att det ska stå i resultatlistan vilka som skjuter med träpilar och att internationella skyttar och vanliga skyttar ska vara i samma klass. Det tävlas ju på olika vilkor då.. Så lite fick man sagt. Så nu kan jag se fram emot 3D SM i sommar, den ska vara förlagd på och runt Borgholms Slottsruin. Det kan bli spännande!!
    Nej nu ska jag hoppa i säng! GODNATT!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Agath
    Vad synd att nötterna åkte i golvet. Men kakan ser fin ut ändå. Hoppas den smakade.
    Så tokigt det kan bli, när man somnar på lite galen tid ;-)))

    Hoppas din helg varit bra
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Hallå i stugan! Oj vilken maffig kaka! Tokigt att du skulle tappa nötter, men jag vet att det är lätt hänt.

    Ett litet tips: Det fins färdigmalda hasselnötter av märket Sirius på Lidl. En påse kostar c:a 20 kr och det motsvarar 200 gram hasselnötter. Jättepraktiskt!

    Ha det gott vännen och kram!

    SvaraRadera
  4. Mums! Men jag föredrar trots allt kardemummakaka, den är jag galen i!

    Kram:-)

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Jag förstod att du bara sa fel,vet du i och med de började på 3:an behövde de inga skådespelare til robotorna,men Harrison Ford han ju bli gammal när de släppte 1:an...Inte behöver du väl be om ursäkt för det.Jag tror nog inte din damsugare tar illa upp haha

    Jo men ibland undrar man om det är värt det 5½ timmar det är lång tid för en smörgåstårta.

    Mem alla de här möterna som är i början av året är jobbiga de ska röstat fram nytt folk i styrelsen,Det var mycket ni röstade igenom,hur kommer dettta att inberäa att ni bara får skjuta med träpilar?
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Susanne!
    Ja allt åkte ju inte i golvet,inte så mycket
    så det tog udden av smaken,men visst blir man förbaskad när kvarnen slant ur sitt grepp,tur
    jag var själv hemma,annars hade sambon fått vatten på sin kvarn.
    Jag låg och kämpade i natt för att somna,
    men nu på morgonen var jag jättetrött.-Det
    tar nog en tid att vänja sig vid denna nya tid.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Wolmer!
    Ja det är en god kaka,ja det är nog dags
    att köpa en ny mandelkvarn.

    Nja jag vill nog mala dem själv de blir
    mer saftigt då tror jag.
    men tack för rådet ändå.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Anne-Sofie!
    Jag är själv tokig i kardemumma,
    men det ska inte vara i degen utan
    som fyllning emellan eller du
    gillar det i degen också?
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Faktum är att de där färdigmalda nötterna är VÄLDIGT saftiga, fast man skulle kunna tro att de är torra.

    Förr fanns det färdigmald sötmandel också, men det har jag inte sett på länge.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej igen Wolmer!
    Ja det är kanske därför jag aldrig köpt dem
    för jag trott de vara torra.
    Ja det kanske det gjorde men de såg jag inte heller,däremot mandelspån det har jag köpt en gång men jag gillar de jag gör själv.
    Kramar.

    SvaraRadera