torsdag 25 mars 2010

I går blev det en lång dag

Häromdagen blev jag förbryllad såg något rött nedre delen av min klivia,så jag gick lite närmare den och ta mig tusan kommer det inte en blomma till först trodde jag att det var en av de som hade fallit av som satt sig där så jag vände på blomman lite försiktig,för som jag sa för en toid sen så skulle jag behöva sätta om den för den håller på att krypa ur krukan,men se här på andra sidan det är en ny som är blomma som är på G.PÅ den andra bilden syns det mera tydligt,men ni ser ocksåatt blomman är på väg ur krukan hur kan detta vara möjligt?Vi åkte ju till Lidköping i går,för han skulle ha sin radio till bilen tillbaka för den kom ju för några dagar sedan så sa jag att jag ville inte följa med,men han sa att han bjuder på middag om jag fyller med så jag sa till han att han kan ju äta själv,men det ville han inte så jag blev tvingad att följa med,och så sa han vi kunde ta lite kort också,tror ni det blev några kort,inte då,så säger han han ville köpa skör till mej nej sa jag jag vill inga ha,jag vet inte om han inte inser det jobbiga att alltid åka upp till ortopedteknikerna aldrig kunna känna hur en skor sitter,så det blev inget med det.Jag tyckte bara att resa var jobbigt.Nu gnäller jag jag vet det men hoppas ni förstår hur jag menar?
Som ni säkert förstod i går så var jag ganska trött så det blev ingen nattahälsning.Vilket kanske förvånade många för jag brukar inte missa att säga godnatt.Idag lyser solen igen och vi har faktiskt +11 grader ute rena vårvädret inte sant?
I går var jag till droghandeln och skulle hämta min medicin och jag har ju talat om att jag har ett licenspreparat som jag ska ta,det var detta jag var tvungen att rusa in till läkaren om,så jag glad i hågen åkte ditr och skulle hämta ut min medicin,så tog hon fram den ena av dem den som inte var licenspreparat,så sa jag men den jag var inne hos läkaren om då,då kom receptet fram och det satt vidhäftad på 3 exemplar för jag fick inte ut den för doktorn skulle bevilja den först,så jag vet inte om droghandeln är bättre än Apoteket för jag ser abolut ingen förbättring med detta,samma personal och frågaman om något så har de inte den medicinen hemma utan måste ta hem.Droghandel klingar mer i mina öron som man är knarkare,vilket jag inte är.

Tigris trodde mej inte att vi hade +11 grader här idag,så jag var tvungen att fota den,visserligen blev den lite suddig men visst syns det att jag har rätt eller hur Tigris?Nu ser du vännen har jag inte rätt?Jag önskar er en trevlig Torsdag.Kram till den som vill ha.//Agath.

14 kommentarer:

  1. Kaksmulan!
    Är du trött du med? Men piggnade du till när du såg vad din blomma tar sig till med *ler*?
    Förresten, ni har inte varit rättvisa när ni tog grader ... vi har bara 2+ så ni tog lite för mycket när de fördelades!
    :)

    SvaraRadera
  2. Hej Tigris!
    Ja jag blir så trött när värken tar överhand.
    Jo jag blev glad,men den kunde ju ha väntat
    tills jag satt om den men nu får jag vänta ytterligare en tid.Tänk jag har haft klivia innan och skött dem exemplarisk inte har de blommat för det,sen såg jag för ett tag sen den här behöver ny gjord,men som du vet kommer jag inte till bhuitiken förrän sambon kör.Så började den blomma,ja det är på den vägen det är.Jag ska sätta en bild till i inlägget för du trodde mej inte va??Att vi har +11 grader.
    Nu skulle du bott här kunde vi tagit en promenad ihop*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Jasså minsann, ännu en liten blomma. Jag tror att Clivia gillar att stå trångt med "fötterna".
    Tur att du inte hann plantera om den ;-)

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Har jag recept på min blogg..jag kommer inte ihåg om jag lagt upp dem..jag har dem i en mapp kan du ev säga vilken kategori de låg under...Denna min blogg är inte inte så enkel eftersom den är upplagd på läs mera typ...men vid varje inlägg får man scrolla en bit ner och då ser man att man kan kommentera..jag vet knappast vad jag har på min blogg idag eftersom jag har en liknande på Wordpress....

    Du får ursäkta min rörighet just nu i huvudet..men jag har ingen koll på min blogg vad det gäller inläggen..det har varit mycket att få in det mesta som man faktiskt fått göra om eftersom Passagens inlägg inte går att kopiera in direkt så att det blir snyggt...

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  5. Hej igen Agath
    Nu förstod jag...
    Du har varit inne på Wordpress
    När man klickar på recept t ex som finns under kategorierna längst upp finns olika alternativ av recept ...
    Om man klickar på det som verkar intressant kommer en textruta upp med engelsk text ja det är så allt kan man inte få på svenska...hur som man klickar på den färgade texten och inlägget kommer upp..bloggar blir mer och mer konstiga i sin utformning idag..så jag förstår att det verkar kanske rörigt...

    Det var en väldigt fin blomma du har idag att visa upp..roligt när man lyckas med sina växter..jag har inte så gröna fingrar för inomhusblommor jag har mest gröna växter....

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  6. Ha, NU scrollade jag tillräckligt för att se din bild! Men jag menade inte att du ljög utan ville skoja om att ni "tjuvat" några grader så vi kunde haft 50-50 alltså 6+ hos dig och 6+ hos mig *ler*
    :)

    SvaraRadera
  7. Hej Susanne!
    Kan det vara därför den fått namnet Klivia!
    Ja det var ska man säga tur i oturen eller?
    För inte tror jag det hade blivit mer blommor på den annars,jag läste att jag skulle vara
    sparsamt med vatten nu innna stängeln kom
    upp så vi får se om den vill...
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. BloggBanken/Kojiki!
    Haha nu när jag skulle gå tillbaka så inte hittar jag dina recept har du ändrat medan
    jag var ute en runda?Det var en kaka som jag hade tänkt komentera i men hitade inte funktionen,och så dålig som jag är på Engelska
    så fick det vara tills jag frågat dej.Nåja det kanske dyker upp igen.
    Du behöver inte be om ursäkt om du skulle vara rörig,det kan vi alla bli mer eller mindre.
    xxx

    SvaraRadera
  9. Hej Kojiki!"
    Men nu hittar jag inte dit,men det löser sig väl.Engelska som ja sa är ett svagt ämnen för mej så det är väl därför jag inte brydde mej om wordpress från början.
    Hur kom jag dit egentligen*suck*
    xxx

    SvaraRadera
  10. Hej Tigris!
    Ja ibland får man scrolla*ler*
    Nähä du menade vi snot några grader eller?
    nja det hade jag inte alls velat dela med
    mig idag,idag ville jag njuta ser du.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Lite konstigt att blomman kommer före stängeln på?
    Inte undra på att du har god hand med Mönjeliljan, den är släkting med Amaryllisen. Och den trivdes ju superbra hos dig, hehe

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!
    Jag visste inte att de var släkt med Amarylisen förrän du sa det jag tror det var när jag visade min Klivia förra gången.Ja dert sa du att den hade ett annat namn Mönjelilja vilkat namn egentligen.
    Ja vi får väl se hur det går när den har blommat färdig hur det bl.ir,det kanske tar 30 år som mammas blomma hon hade.Men den var trevlig spm bladväxt också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej igen Agath.
    Mönjeliljan har fått sitt namn efter sin färg. Mönjefärg, är den röda/oranga färgen....
    Den jag hade, fick jag att blomma så fort jag slutade vattna den. Precis samma som med julkaktus/novemberkaktus. Bara att ge den en torrperiod, så sätter den knoppar.

    Tjingeling ;-)))
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Susanne!
    Så det är därför det fått namnet mönjelilja.
    Julkaktusen har runda blad det kommer jag ihåg och den har väl samma färg som klivian,men
    är det påskkaktusen som går mot lila hållet?
    Nu är det strax Criminal minds.
    Kramar.

    SvaraRadera