torsdag 25 mars 2010

Att våren är på väg är inget snack om saken.

Ja jag måste bara visa forsen det dånade om den idag och det forsade hej vilt så nog är väl våren på väg.Synd man inte kunde ha ljud på så ni hade hört vilken kraft det var jag hoppas att mina bilder kan förmedla detta ändå.
Naturens krafter vill jag inte komma ivägen för och det ser ni ju när ni tittar.
Ännu en bild jag ville ha dem i olika vinklar så ni såg.den ordentligt,visserliten tog jag den i fjol men visst är väl något visst med forsar ändå.
                                  Till sist kommer min ynka lilla bild med snödroppar,men det är ändå snödroppar och de kom före vintergäcken.Den bild jag velat ta var på ett fält med svanar men de var alldeles för långt ifrån oss så det fick bli detta i stället.Jag önskar er en fortsatt trevlig Torsdag.//Agath

7 kommentarer:

  1. Hej Leena!
    Att vattnet har stigit det vet jag men översvämmning tror jag inte det blir.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att se :-)))
    Då blir det vår även i år, HURRAAA!!!
    Frågan är om jag ska gå ut o gräva lite i snön, se om jag hittar några vårtecken.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Susanne!
    Ja är det inte härligt så säg.
    Nja det tror jag inte hjälper
    men låter du snön var så reser
    sig naturen av sig själv.*ler*
    Det såg vi ett bevis på häcken
    när snön försvann så reste sig
    häcken som den skulle....Det
    kommer inte att ta lång tid tills
    vi har varmt och gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. God kväll vännen!

    Du är riktigt duktig på att fotografera, fina bilder på våren... tror det kommer bli en riktig tuff vårflod i år med tanke på all snö.

    Igår hade vi lite jobbig dag men det löste sig till något bra och det var skönt och såna gånger så känner man att man måste verkligen ta vara på livet varje dag.

    Så onsdagen blev en bra dag i slutänden och det var skönt, idag har det vart en lugn och bra dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Ms Chevelle!
    Tack för du gillar mina kort,ja det blir det nog.Jag ser ju att Nossan är högt upp när vi
    kör till byn,men översvämning tror jag inte det blir.

    Jassp ni hade det tuft igår,men det är ju skönt när det klöser sig.Jag du har så rätt.
    Skönt att Onsdagen blev bra,jag hade en dålig dag igår,men det är ryggen som inte vill,idag
    hjar det varit bättre på min front ocklså och som du säkert såg så hade vi varmt här idag.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Vi har så mycket snö kvar som ska smälta men det märks varje dag att det minskar, vilket är skönt.

    Jobbigt när det är besvärligt med ryggen det sliter både dag som natt hoppas det går över och du blir fit for fight igen!
    Var rädd om dig.

    Och bilderna är jätte fina, du har öga för fotografering.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ms Chevelle!
    Idag när vi körde dels för att jag skulle till
    Droghandel som det heter numera,sen behövde man ju lite mat inför helgen.Och det är lika bra att
    passa på när jag kunde till affären det var ju
    inte 6 mil vi körde...Men det har tillat bra på
    snön här,men i går var vi i Lidköping de höl på att skotta på vägkanterna lite här och var.Men igår var det inte lämpat för fotografering...
    Det är en bra kamera jag köpte tycker jag,sen kan man ju saka det man vill ha.För ibland kan det bli en darrig bild.
    Kramar.

    SvaraRadera