måndag 22 mars 2010

Hej på er denna Måndagseftermiddag.

Jag ska strax till apoteket,så letade jag upp en passade bild,visserligen inte på vårt apotek men det går väl lika bra med denna för som ni säkert vet så ska ju apoteken säljas ut,detta gillar jag inte,jag som är en stor kund hos dem,vad ska det bli av våra apotek,vad får det för konsikvenser...att priserna har stigit det har jag ju märkt,och de kan väl inte höja längre utan ser detta som en utväg att sälja apoteken.Hur vakna måste vi då vara vi som inte tål vissa medeciner ska det åter igen laboreras med de som behöver medicin.Jag ställer mej frågande kommer det något gott ur detta?
Idag är det grått ute och det är +5 grader,men iväg måste jag antingen jag vill eller ej.Men jag måste handla mat jag har ju inte varit i en butik sen i Onsdags tror jag och nu måste jag med,och eftersom jag behöver medicin så slår jag 2 flugor i en smäll.Jag önskar er en trevlig Måndag.Kram till den som vill ha.//Agath.

12 kommentarer:

  1. Hej

    Vi har några privata apotek här sen januari..de är fantastiskt bra och fungerar betydligt bättre. Fin service och trevlig personal och medicinen var faktiskt billigare..Tror detta är bra för Apoteksbolaget AB att de får konkurrens...de har fungerar uselt de senaste åren och man ska vara glad om de har medicinen hemma, för oftast finns den inte och ska beställas....Tycker det är bra för lite nytänkande....

    xxx

    SvaraRadera
  2. Ädlis,
    Tack för dina tummar och tår. Det är såhär: igår slog jag mig på tån som bröts - men jag vet att man inte gör något åt detta, ville bara visa *ler*.
    Annars var det till läkare angående min rygg, om operation skall till osv. Nu får jag vänta ytterligare några månader då han skulle skicka remiss till ngn annan osv... värdelöst!
    Ha det gott och KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej Kojiki!
    Kronans droghandel numera ,det låter
    nästan som är knarkhandel ju....
    Vi har samma personal som innan och
    det ser ut som innan så jag vet inte
    riktigt jag får väl se med tiden.En sak
    upptäckte jag man kan betala med COOP kort
    nackdel eller fördel det ger väl sig.
    Så COOP sponsrar väl droghandeln efter vad
    jag förstår.Jag har ju problem eftersom en
    medicin jag har är licenspreparat,så jag fick uppsöka läkare direkt,nu är det ju tur att de är vägg i vägg med varandra så jag slapp ju åka untan kunde gå direkt in till vården.Så jag får se vad jag tycker om detta,visserligen har vi väl inte blivit tagna på sängen heller....
    Jag önskar dej en trevlig Måndagskväll.
    xxx

    SvaraRadera
  4. Hej igen Tigris!
    Att du snubblar och bryter som tår det har med ryggen att göra för jag bröt ju min lilltå för
    något år sen tror jag.Men som du säger gör de ju inget vid sådana saker,har du klanske fåt benskörhet,kolla upp det i så fall så du inte
    går med för skört skelett.
    Synd att röntgen inte fungerade,men vi får väl
    hoppas den gör det nästa gång.Men sådana här saker kan dra ut på tiden det vet jag,Jag hade turen att få komma till snabbt för min rotförträngning hade blivit mera trångt än innan
    men det hade med att foten hade blivit 3 cm för kort så jag gick och snedbelastade...
    Hoppas i vilket fall som helst det inte ska dröja för länge innan du kommer till.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. hej Agath, Krononas droghandel funkar jättebra. Jag har ju mycket med dom att göra eftersom de är de som ser till att allt vårt läkemdel i våra kliniska prövningar kommer ut till alla våra läkare ute i landet som gör prövningarna.

    De har björnkoll på läget och är alltid lika trevliga att ha att göra med. Jag tror att det här kommer att bli bättre faktiskt....

    SvaraRadera
  6. G'afton Agath

    Se, Vad säges om namnet på detta privata apotek i Ireland?
    Eller gäller kanske texten personalen inne på apoteket?

    Länken är inte klickbar, du får kopiera den och klistra in den i adressfältet.

    Hälsningar Ian

    http://1.bp.blogspot.com/_pMQ50KRO2BY/S6fQHsIp3EI/AAAAAAAAAfE/h2pVvPe5pGE//endahoran.jpg

    SvaraRadera
  7. Hej Cayenne!
    Ja det tar kanske för en tid för mej och fler med mej att smälta detta,vi vet ju hur dåligt
    apoteken har gått ett tag,är man inte beroende av medicin så kan man inte sätta sig in i de
    som behöver medicinen,då det hette apotek då
    har jag tex känt att jag varit ett försökskaning för olika läkemedel.En del har jag mått väldigt dålig av...Så jag är så att säga rädd för vad som kan hända när komntrollen över de läkemedel man inte tål.Och jag är säker inte ensam.Så det är väl mest rädslan skulle jag tro.
    Hoppas du har rätt om björnkollen....
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag. för det är
    bara 2 timmar kvar av detta dygnet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Ian!
    Jag kunde inte annat än småle åt namnet
    Tack ska du ha.
    Hälsningar Agathen

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!
    så konstiga namn de har i utlandet. ;-))
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Gomorron Agath!

    Jag har också ifrågasatt alla dessa nya privata Apotek. Hittills bara handlat på Droghandeln (lite knasigt namn ;-)). Tror på konkurrens vad gäller priser.

    Hoppas du sovit gott och får en fin Tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Starry-eyes!
    Var du också inne och tittade*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Suss!
    Ja jag tycker det är ett väldigt knasigt namn
    Ja jag har väl också tror på konkurrens tills jag flyttade upp här,Aåoteket har alltid varit dyrt var man bott tycker jag,men det du säger konmkurrens gäller även i vårt vardagliga handel,där tycker jag inget är billigt numera
    förr kunde man hålla matsedel efter vad de hade för priser det var bra,hoppas du förstod hur jag
    menar.
    Jah önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera