tisdag 23 februari 2010

Tur man har telefon och kan rätta till saker.


Idag var jag med om något sjukt,sambon skulle blommografera så vi åkte ett stycke hemifrån,vi har inte testat den nye ägaren här så vi åkte 1½ mil härifrån så sa jag att då gå jag in för vi behöver kaffe.Så jag gick in på ICA och handlade detta hade jag med mej hem kaffet var några kronor billigare om man köpte 2 paket 173:- kostade det visst tyckte jag det var dyrt men kaffet kostar ju en del så det slog mej aldrig att det kunde vara något annat.Så när jag skulle gå igenom varorna så såg jag det,ni ser den där lille burken svamp har jag betalat 10 gånger till. så något à 93:-kostade det när jag bar skulle betalat 4,90 tror jag det var.Så jag tog telefonen och ringde illa kviockt och sa som det var och vilken kassa jag varit i så hon sa till mej att jag skulle ta med mej kvittot nästa gång vi hade vägarna förbi.
Men så förbaskat onödigt,allra bäst att handla på hem orten inte sant?Jag önskar er en trevlig Tisdagskväll.//Agath

6 kommentarer:

  1. Det är alltid lätt att vara efterklok, men jag håller med dig det är inte alltid bäst att se til vad som kan vara billigt för det hela kan sluta dyrt.

    Lät hiskeligt dyrt för svampburken, tur du sparat kvittot!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det blev dyrt för så få varor.

    Bra att du var uppmärksam där.

    Kram på dig rara Agathen

    SvaraRadera
  3. Hej Ms Chevelle!
    Synd att en del har så små text på sina kvitto,det var mest det som orskade det.
    Men tur att det går att rätta till.Ja jag tänkte inte ens på svampen utan kaffet för
    det är ju dyrt som vi vet.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Ninasol!
    Ja verkligen,men vi ska rätta till det i
    morgon för jag skall ändå ha batteri till
    min klocka.Jo jag kollar alltid kvitton,
    har i alla tider gjort det.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Jag brukar bara fundera om det blev rätt när jag tycker det blev ovanligt dyrt, då brukar jag låta blicken svepa över varorna och uppskatta tyst i huvudet och jo... det kan nog stämma.
    Kvitto kollar jag väldigt sällan, kanske är dumt.

    Tur att det går att rätta till!
    Önskar dig oxå god natt och sov gott!
    *godnattkram*

    SvaraRadera
  6. Ms Chevelle!
    En gång fick jag också¨betala för mycket
    detta v ar när jag bodde i Älmhult då fick
    jag betala för 3 hg som det var 1 kilo ren
    nötfärs,den gångenbad de mej så hemskt mycket om ursäkt,för det blev dyrt kan du tro.

    Synd att det är så liten text på en dels kvitto
    så det är svårt att läsa så där på rak arm.

    Jo men det är ju onödigt att behöva åka så långt bara,så det blir väl en ficka för de
    pengarna.haha
    Jag önskar dej också en god natts sömn.
    Ha en fin Onsdag.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera