onsdag 17 februari 2010

Tala om att vara klantig.

Jag hade sagt till sambon att han  skulle säga till sin mamma att den som skivar potatis att den är väldigt vass.Jag hade diskat den som bilden visar,vad gör jag gör exakt så som jag sa att sambon  skulle säga till sin mamma att inte göra,det gällde att få fram plåster snabbt för fy vad det blöder när man skär sig i fingerblomman det är ingen hejd på vads blodet kan forsar,nu har jag suttit en ½ timme med armen väldigt högt och jag är inne på mitt 3:e plåster,hoppas det lugnar ner sig och jag som var så försiktigt*suck*Jag önskar er en trevlig Onsdagskväll.//Agath.

21 kommentarer:

  1. Aj, aj! Vet du Ädlis: man skall vara försiktig när man skär sig på fingrarna. Bäst hade varit om du gått till vårdcentralen som de fått se hur snittet tog! Man kan ha speciellt plåster hemma som är som att sy, man sätter det så kanterna sluter tätt. Det är som smala, väldigt smala remsor...
    Nu får du dra åt det plåstret du sätter dit väldigt hårt och sätt ännu ett så det liksom sluter sårkanterna ordentligt.
    Sköt om dig din stackarn!

    SvaraRadera
  2. Hej Tigris!
    Ja det kan man nog säga nu när jag gjiorde potatismos började det igen,så jag är väl inne på mitt 5:te häfta.Tvätta det fingret går inte
    alls idag.
    Oh lille vän jag har skurit mej värre än så
    stod vid svarven en atomatsvarv skulle jag ta
    biten som skulle stickas av och fastnade med fingret,då ville min arbetsledare att jag skulle iväg till läkaren men jag sa till honom asch bind om det du är ju brandman så det kan du.Hade jag den gången inte slitit till mej handen så hade jag blivit av med en bit av fingret.Jag har märket efter det än i dag det går nästan ända in till nageln.Men visst katten blöder det.Fingerblomman är hemsk eller hur?
    Ja jag ska sätta ett plåster till får jag se hur det verkar.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Kan bara säga AJ AJ AJ! Attans vad sånt kan göra ont och vad det kan blöda.... hoppas det gett upp nu och du är fit for fight igen!

    Börjar komma till rätta i nya bloggen nu, så nu ska vi se hur det går.

    Har provbloggat lite ett inlägg här i kväll efter att Kojiki vart så rar och hjälpt mig!
    Hörs snart igen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. ÄDLIS

    Det värsta med sår på fingerblomman är att det kan ha tagit vid någon liten nerv och då gör det ont för alltid när man vidrör just vid såret ( jag skär mig lika ofta som jag bränner mig!) dvs ärret.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Ms Chevelle!
    Ja det var väl klantigt gjort,jag kan inte stöta emot utan den sätter fart att blöda igen,så nu är det pekfingevalsen som gäller.

    Om du visste vad snopen jag blev när jag frågade
    om jag klunde lägga till dej som bokmärke så var det Kojiki som svarade,så som du ser har jag lagt in en kommentar,men tagit bort det och börjat om..
    Ska titta in till dej om men stund jag sitter
    och kollar på lyxfällan.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Tigris!
    Det värsta är att det gör såä ont när det blir sådant fint sår,men det läker väl sig,men nu får jag skriva pekfingervalsen en stund.haha
    Jag minns en gång jag hade budit min mor på
    sjömansbiff,så skar jag mej i fingret när jag skar lök,sen var det kört så när min mor kom
    fick hon hoppa in och hjälpa mej.Så klantig är jag så är det bara.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Du knåpar i hop kommentarer bra nog med pekfingervalsen, du får ta det lungt tills det läkt,kan ta ett bra tag har jag erfarit efter jag diskade ett glas med disksvampen och det gick en skräva ur det... det tog evigheter innan det läkte och fick till och med ärr efter.
    Det är så svårt att inte använda fingrarna när man grejar i köket.
    Hoppas det ordnar sig snart!
    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ms Chevelle!
    Lite lä ngre tid tar det ju,men jag kan ju inte låta bli.haha....
    Jag tycker det är värre att skära sig på glas för man vet inte om man fått bort allt.
    Det värsta är att det är högerhandens långeman som fick sig en kyss.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. ÄDLIS

    Roligt att du behåller det goda humöret!
    Ja, du är inte ensam om att "göra" småfel som kan kallas klantighet (*ler*). Min sambo tycker jag är klantig rakt igenom ... och det har han tyvärr fog för!
    ;-)

    PS. Låt bli att kyssa långeman är mitt tips *ler* DS

    SvaraRadera
  10. Agath
    Jag tog mig friheten att lägga till en länk till dig i min blogg, jag hoppas det var ok!

    Var rädd om långeman nu och du får be maken att ta diskbaljan så långeman får tid att läka! :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas att blodbadet har stoppat nu!
    Det blir att ta till pekfingervalsen nu en tid. :)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tigris!
    Ja man måste ju hålla humöret uppe,
    fast vad krångligt det är att skriva pekfingervalsen,då kan din sambo och
    min ta varann i hand.
    Ja jag ska inte kyssa den det var mer bokstavligt talat*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Ms Chevelle!
    Jo det går ju bra,som du ser har jag lagt till dej,det gjorde jag igår haha
    Ja jag ska vara rädd om långeman jag lovar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Ack så besvärligt,långeman vill bara ner på bokstäverna haha
    Ja blodbadet håller sig lugnt nu en stund.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Ajajajaj, det som gör sååå ont :-(
    Långeman vill vara med hela tiden förstår jag.
    Akta så du inte slår emot någonstans, så det inte börjar blöda igen ,-)

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Kära hjärtanes! Du måste vara försiktig! Men jag ska inte snacka, för jag lyckas alltid kapa en fingertopp eller en halv nagel på osthyveln! Känner mig fumlig för det mesta och får väl kanske acceptera att jag är det också...

    Ta hand om dig och kram!

    SvaraRadera
  17. Hej Susanne!
    Ja det var bara att börja om*suck*
    Ja visst katten gör det ont,varje gång man
    stöter emot,men än så länge håller den sig lugn...Ja det är ju så lätt att det gå upp igen,så sömen har varit rätt så skral.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Hej Wolmer!
    Ja det var ju det jag var försiktig och ändå hände det.Ja snacka gjorde ju jag när jag sa
    till sambon flera gånger att hans mamma skulle
    var försiktig för den var så skarp den som skivade potatisen.Och så gör jag så här.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  19. Aj, aj, hoppas att det blivit bättre nu ...
    Jag lyckades skära av en liten bit av vänster tumme på JULAFTON ett år, åkte in på akuten men de kunde inget göra förutom att lägga ett jättebandage. Du kan tro att familjen INTE var glad för alla mina sysslor ( t.ex. skala potatis ) som de var tvungna tills att utföra *hi, hi*
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  20. Aj, aj, hoppas att det är bättre nu ...
    Jag skar av en liten bit på vänster tumme en gång en JULAFTON, åkte till akuten men de kunde inget göra förutom att lägga ett jättebandage tills att ta emot allt blodet ... Du kan tro att familjen var sur när de behövde skala potatis och en massa andra av "mina" sysslor i köket ;0)
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  21. Hej Doris!
    Jag ser att det inte är bara jag som klantar mej.Ja det där har jag varit med om också,jag
    funderar på hur 17 jag klarade mej när jag blev
    opererade för capaltunnelförträgning,då gick jag
    en hel månad och lillgrabben var nästan 2 år.
    Men jag hade ju en duktig större son så knyta snibben på blöjorna hjälpte han mej med.
    Så du har en bit som fattas på din väntra tumme då?
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.
    PS:Min lillgrabb när han var på dagen 1½ år så steg han upp på en stol,jag stod och gjorde mat till honom,släppte allt och rusade runt för att
    hindra honom från att välta,försent för stolryggen åkte i golvet och hans långeman blev klämd,om du visste vad blod det blev,så jag bad
    min store son torka upp blodet medan jag ringde efter taxi för att ta mej akut till lasarettet så säger min son här är en bit av **** finger,jisses vad skärrad jag blev.Så jag frågade dem vad ska jag göra med fingert som huggdes av de sa jag kunde lägga det i ett glas mjölk så det gjorde jag,men som tur är så var det bara själva blomman så inga ben fanns i biten,men hans finger idag är bredare och slutar precis vid nageln det ser lustigt ut.

    SvaraRadera