fredag 19 februari 2010

Nu vill inte ens Agath ha mer snö.....

Ja jag ville bara visa att nu tycker Agath också att det räcker med snö,det är inte lätt att varken åka pulka eller skidor när det blir för mycket heller,och ni ser högen utanför grinden,en lika hög snövall körde de undan i förrgår,och nu är det lika mycket,och en del säger att mer ska vi ha,jaja bara det har försvunnit till påsk då vi drar till Blåkulla.



Idag som ni ser har vi ingen sol här utan bara snö,det är -6 grader här så det är inte så kallt heller, vi får väl se vad som händer idag, Mat för dagen behövs inte tror jag för jag fick över av potatismoset häromdagen så här ska göras potatisplättar, det är rätt så länge sen jag hade det, Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Fredag.//Agath.

9 kommentarer:

  1. Tror bestämt du har rätt ;)
    Det är nog bara i Vancouver man
    är avundsjuka just nu.

    *kram från mig till dig*

    SvaraRadera
  2. Vi har -8 och det har äntligen slutat snöa en stund.

    Potatisplättar gör jag rätt ofta.Det är så gott med bacon och lingonsylt till.

    Ungarna har magsjukan så ikväll blir det nog rostat bröd och thé till middag,om de vill äta.

    Trevlig Fredag önskar Suss & Bröderna Bus / Kram

    SvaraRadera
  3. Samma här, bara snö och åter snö det ser ut som det är ingen hejd på eländet.

    Sambon har fått gå upp på taket på firman och skottat bort snö för det börjar bli så mycket, tre timmar höll han på sen var någon tvungen att byta av honom för att han var så slut.

    Nu får det minnsann vara nog tycker jag!

    Vi tänkte ha fredagsmys med tacos, har inte ätit det sen innan vi var till Thailand så det ska bli gott.

    Ha nu en härlig eftermiddag och kväll med fredagsmys!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Jag hörde det gått hett till i backarna
    att de har en sådan sport som störtlopp.
    Men Anja vann i alla fall brons idag.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Suss!
    Vi fick snöfall bara småskit men det kommer
    ändå.Ja jag gjorde potatisplättar oftare förr
    innan jag flyttade upp här.Men vi har inget
    kött till utan bara sylt.Men idag så stekte jag sambons i margarin och mina i stekflott,så man får ändå smaken av fläsk om du förstår hur jag menar?
    Stackarna är de sjuka,ja magsjuka som bruka gå om alla även vuxna,det är många år sedan jag hade det.Men man ska inte ropa hej.
    Krama om de små knattarna och önskar de ska snabbt krya på sig så de kan ut i backarna med pulkorna.
    Kramar till dej och bröderna Bus.

    SvaraRadera
  6. Ms Chevelle!
    Uschanamej att vara på taket och skotta
    hade han lina om sig så han inte trilla
    det är ju så lätt annars.Ja jag tycker
    med att det kan vara nog.
    Så du gillar tackos,vad har du i dem
    Jagf har bara gjort det en gång,trots att
    köttfärsåsen var god och ostsåsen också,
    men det var väl en rätt jag inte kumde ta
    till mej.
    Ja i kväll är det Let´s Dance.Så jag kommer att vara spikad de timmarna.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Leena!
    Ja sådant händer mej ibland också.

    Ja det finns ju gränser hur mycket snö
    man vill ha.Det kom mera snö medan vi var
    i affären,så man vet inte vad det stannar i år.
    Eftersom jag inte kan eller rättare sagt inte vågar åka skidor så tröttnade jag fort i år.
    Här är allt annat än slaskigt,det kanske du såg på korten.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Nej det var på kontorsbyggnaden det är platt och slätt, säkert därför det samlats så mycket snö där oxå allra helst mot verkstadsbyggnaden som är högre där mot väggen var det närmare två meter med snö så han fick slita nog... men trilla var ingen fara mest svettigt och slitigt, han är riktigt mör här i kroppen efter dagen.

    Jag har inte sett let´s dance alls i år men det brukar vara medryckande.
    kram

    SvaraRadera
  9. Ms Chevelle!
    Det var ju för väl att taket var platt.
    men lite nervigt måste det ju ändå vara
    att vara på taket.
    Du får ge han lite massage så spänningarna
    släpper.

    Jag har följt varje avsnitt sen de började tror jag.Jag är alldeles för intresserad av dans och
    eftersom jag inte kan dansa själv idag så njuter jag i fulla drag.
    Kramar.

    SvaraRadera