söndag 28 februari 2010

Några fåglar såg jag inte mer än kråkorna förstås.


Men vi sprang på 3 pkt Lövbergs Lila för 69 kronor,för naturligtvis hade jag glömt hushållspapper och det kan man ju inte vara utan.Såg att de hade bokrean för full gång,men de hade inga böcker som jag inte har,jo naturligtvis sådana jag inte ville ha det hade de massor av.Men än har jag klvar ett par böcker en av Mari Ljungstedt en av Dean Koontz och så har jag precis börjat på Stephen Kings bok "DUMA KEY",så jag var ju inte boklös precis.Och någon kyckling blir den inmte idag utan det får bli fläsklben det hade tagit för lång tid att steka kycklingen,nu får jag väl hoppas att den håller sig på plats i kylskåpet så den intye flyfer ut när jag öppnar kylskåpsdörren haha.Jag önskar er en fortsatt trevlig Söndagskväll.//Agath.
                     

10 kommentarer:

  1. Godkväller!!
    Hahaha, snön vi har här är inte så ren och fin längre, bilden är ju från förra veckan och då var det ju fortfarande kallt, nu är det skitigt brun och slaskig.
    Det har hänt massor här sedan igår må du tro.. Först igår kväll körde någon på en hjort nere på stora vägen, där är snön blodig idag. Jägare kom och sköt den. Så var det det här med den rasriskfyllda logen/ladan med mina vagnar utanför och inne i den. Den brakade ihop i natt. Men min vagn utanför ligger ca 2m till höger om rasmassorna och vagnarna inne står under tak ännu. Jag satt på toa och tittade ner mot stallet i morse, såg att nåågot i bilden inte stämde riktigt.. kunde inte komma på vad det var?? Tils jag kom ner och titta ner till stallet. Då såg jag att en av silona låg bakom stallet, de står inne i logen. Gick upp igen och kollade. Då såg jag att ladan var borta och att jag såg den gamla ladan längre bort över gärdet. Det har jag inte sett tidigare eftersom den rasade logen har ju varit ivägen. Så i morgon blir det väl att skotta fram den vagnen vi lade igår. Den ligger i vägen om det ska röjas.

    Tävlingen idag gick som det gick. Du får läsa på min blogg om det.
    Ha en fortsatt bra söndag!

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Vilket elände snön kan ställa till med.
    åg på ett ställe när vi var ute en runda att
    stupröret hade gett vika så det såg ut ungefär
    som ett u,usch då det är inte roligt när de kör
    på ett rådjur.Men så hände det här också för ett tag sen det var 2 bilar som var inblandade
    De stod nog och väntade på polisen för rådjuret
    levde såg vi när vi körde förbi,de stackarna får sätta livet till,jag vet inte hur de gör om ett rådjur brutit benet om de skjuter då också?

    Jasså en av Silon hade brakat ihop,jag trodde det var bastanta grejer då vet du vart du har att göra hoppas dina vagnar klarar sig.Det verkar som de byggde bättre förr inte sant?Eftersom den gamla ladan klarade sig men inte den nyare av dem.
    Jag önskar dej en skön och avslappnande kväll.
    Kramar,

    SvaraRadera
  3. Det är bäst att du öppnar kylen riktigt försiktigt nästa gång, så det inte kommer en "pippi" utflaxandes, hihihi.

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne!
    Ja det är nog bäst jag gör det,kanske ska knacka på kylskåpsdörren först haha
    Ha det gott du också,
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Tänkte bara titta in och säga gonatt! =)
    Jag kikar in här emellanåt, för jag vill ju kolla vad du pysslar med, men skriver inte så ofta.

    Godnattkram

    SvaraRadera
  6. Hej Lia!
    Ja då säger jag godnatt till dej också.
    Ibland blir sdet så man bara tittar runt,
    sen kommer man på att man glömt skicka en kommentar eller ett hej i alla fall.
    Godnattkram.

    SvaraRadera
  7. Så du har vart ute och fyndat igen ser jag :)
    Då har du haft en bra söndag.

    Här har vi haft isigt och takdropp om vartannat hela helgen... igår var vägarna riktigt isiga då det blev underkylt regn.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Ms Chevelle!
    Ja jag har ju det tur jag behövde hushållspapper.Ja här har det också
    varit takdropp och vägarna på vissa
    ställen stora pölar och andra ställen
    torra men rena.
    Får väl hoppas att det inte kommer underkylt
    regn för då blir det halt,och många som kör
    av vägen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också Mari Jungstedt och nu läser jag Anna Jansson, har du läst något efter henne ?
    Hoppas att du sovit väl i natt, jag är på mitt tredje och sista nattpass nu, ska bli skönt att få sova nästa natt ;0)
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  10. Hej Doris!
    Ja jag gillar henne,det är tack vare
    Ms Chevelle som gick och lyssnade på
    henne när hon gick till jobbet så jag
    blev ju nyfiken och frågade lite om
    henne,så nu har jag väl 6 böker med henne
    man måste ju växla från Kings lite tunga
    böcker till ett mera lättsamt sätt.Nej jag har
    inte läst Anna Jansson.Jag får snart köpa mej en
    bokhylla till.
    Nej jag har sovit lika illa som natten innan,så
    du har en natt till att arbeta,sen är du väl ledig ett par dagart...Hur har du det med dina ögon?
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera