onsdag 24 februari 2010

Idag när vi var iväg en runda så såg jag dessa söta djur...

  Så det måste jag bara ta och fota först ville de inte vara med på bilden men efter som de liksom nu är lite nyfikna måste de ju bara kolla de stollar som stod så dumt och tittade på dem med något för ögat,det ville de inte missa för allt i världen.







Så varför inte visa sin bästa sida när de ändå höll på se här så söt kah är,och visst är de väl söta.






Och så en bild på det som är på alla människors läppar just nu,skottning av eventuella tak.Alla är väl mer eller minde rädda för ras.Ja först var vi och ordnade upp affären 88 kronor tillbaka det tackar man inte nej till.Sen körde vi en runda mot Vara och tog en kopöp på Nordpolen vad vore väl mer lämligt just idag när vi har det som nu.Sen när vi körde hemmåt så såg vi hör och häpna en regnbåge inte så lång men ändå en bit av bågen,men jag får se om jag lägger in det,därför detta kort på dessa djuren för det ligger i Fåglum detta ställe där de är.







Visserligen blev denna regnbåge liten men jag kunde inte låta bli ändå att ta bild,synd bara där den var som starkast kunde vi inte stanna,men som ni kan se eller ana så fanns det en regnbåge trotts det är vinter.Jag önskar er en trevlig Onsdagskväll.Kram till den som vill ha.//Agath.

14 kommentarer:

  1. Hejsan Agath
    Vilka små sötnosar, så runda o goa. Dom fryser säkert inte i kylan.
    Här skottas det också tak för fulla muggar. Tänk vilka olyckor det kan bli.
    Regnbåge? Så här års? Vad märkligt!

    Ha det gott
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ja jag tycker också de är söta,men det har passat så dåligt att ta foton på dem.Men
    någon gång ska det väl gå har jag tänkt så
    idag fick vi några kort tagna.
    Ja det är på varje man och kvinnas läppar
    just nu.Vi får hoppas att det stannar vid
    denna snön för nu är det inte roligt längre
    och så ser snön så smutsig ut.
    Ja vi såg en regnbåga inte så lång men där den syntes som bäst kunde jag inte ta det,men jag får se om jag ta in det i inlägget för det blev så långt hopp.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Nej nu är det verkligen dags att beställa en skottare...Kojiki har ju tur som redan har en skotte;.)))

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Anne-Sofie!
    Ja det är väl det,ja Kojiki har tur som har sin skötte*ler*Hur har ni det med snömängden uppe i Umeå?För ni hade ju mycket snö innan i
    december.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Det är knappt man tror att bilderna är från Sverige - och snart är det mars. mvh LW

    SvaraRadera
  6. Hej Liberum-weto!
    Nej då jag såg dessa djuren första gången
    trodde jag inte mina ögon,blev lite besviken
    att det inte gick att ta bilder då.Ja det är
    inte många dagar kvar till 1 mars och idag är det 2 månader sen julafton...
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  7. Vilka sötnosar i snön!

    Fast idag har vi haft solsken och det droppade lite från taken trots att det var -20 i morse och på dagen -8 men man kände sig hoppfull!

    Hoppas din dag idag vart bra!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ms Chevelle!
    Ja jag tycker med det är söta...
    Lite hade vi solsken när vi gav iväg
    Jag fick nytt batteri till min klocka
    Fick tillbaka de pengar som jag betalat
    för mycket igår.Vi var i vara och tog en fika
    så ja på din fråga det har varit en hyvsad
    dag.Hur kallt det varit idahg har jag glömt
    att titta på..Men jisses så mycket istappar
    det hänger på husen i år.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Man ser ju tydligt regnbågens färger. Undrar hur den kan uppstå nu. Men det är sååå mycket konstigt som sker med väder och vind nu. Temperaturen bara hoppar upp och ner. Nu har vi -25 igen
    Godnatt;-)
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Oj så gulliga de ser ut.
    Alpacka? eller Lama?
    Det lutar åt det första förslaget:

    Alpaca

    Vill ha!

    SvaraRadera
  11. Försöker igen, något blev fel på wikipedialänken eftersom det stavas Alpacka på svenska Alpacka
    "Det är noga i Karlskoga, men i Kristinehamn minsann, där går det an" :D

    *kramis*

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!
    Ja är det inte märkligt vill säga
    Det måste snöat någonstans för i grund
    och botten är ju snö fruset regn inte sant?
    Men det är nog första gången jag sett det,men när vi som först upptäckte den var den mycket klarar och den såg ut som ett s flera gånger om
    Jag önskart dej en trevlig Torsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Ginger!
    Ja jag tycker de också är gulliga
    vi har sett dem på närmare håll innan
    men det är så svårt att stanna där.
    Så det har inte varit tillfälle att
    fota.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Ginger!
    Jo det är naga med stavningen för jag stöter
    alltid på patrull...desa alpack eller lama finns
    på närmare håll än Kristinehamn.Kanske en mil från oss.
    Kramar.

    SvaraRadera