måndag 25 januari 2010

Kaffe,kaffe vad vore livet utan denna dryck.

Ja som vanligt får vi ge oss iväg och köpa kaffe,och jag såg att man kunde köpa 3 paket för 69:-,då måste man ju passa på inte sant?Nu såg jag att man kan köpa Lövbergs lila med kanel vad tror ni om det,för mej låter det konstigt,,men min lille son brulkade vilja ha kaffe och Oboy tillsamman.men smaken är ju delad inte sant?




Och som ni ser har inte min Amaryllis inte gett upp än det fortsätter att skänka mej glädje en tid till.Dels försöker jag trixa lite....








Vad tror ni om den 5:te blomman tror ni det blir något av den,den är ju så liten inte sant?Att jag tog kortet så var för ni skulle se den lilla knoppen inne ibland blommorna, ska bli mycket spännande att se hur det blir.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Måndag.//Agath

10 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Fint arrangerat..det enda du ska tänka på är vänsterjustera texten resp högerjustera ibland behöver man det..jag fixade till dig så blir det lite snyggare som du ser..annars har du fixat hur bra som helst..kul att se att du kan Agath......

    Kaffe med kanel är supergott...prova det är aldrig fel att prova lite nytt eller hur..kanske du gillar det också som omväxling om inte annat.......

    Kojiki
    xxx

    SvaraRadera
  2. Hej Agath!
    Ja, det hände mycket i helgen så nu tänker jag ta det lugnt min sista vecka hemma innan jobbet börjar.
    Jag ska bara göra det jag måste göra och inget mer.
    Passagen fungerar inget bra så jag håller på att fixa en ny blogg. Vi får se när jag blir färdig och nöjd, då talar jag om var den ligger.

    Jag dricker bara kaffe med choklad, annars är jag inte någon kaffedrickare.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Kojiki!
    Tack men jag har en fin läromästare.
    Ja jag ska försöka hålla det i minnet.
    Tack du är snäll som hjälper mej där
    jag går bet.

    Jag har aldrig smakat kaffe med kanel,
    annars är jag väldigt glad vid kanel.
    Bruna bönor med kanelstång i,mumma säger
    jag bara.Min mor gjorde alltid det.

    Själv tycker jag om svart kaffe utan socker
    och grädde/mjölk...något jag började när min far gick bort.Vi får se om jag tar steget ut
    och testar,det skulle finnas potionspåsar ifall man inte gillar det.
    Jag önskar dej en trevlig fortsättning av Måndagen.
    xxx

    SvaraRadera
  4. Hej Carina!
    Jo jag förstår det,ja det får du göra hoppas
    det går bra nästa vecka,visserligen är inte städjobb det bäst,men näst bäst om du bara
    får vara bland barn.Du som är så kreativ
    förstår jag inte varför du ska sitta med ett städjobb när du är som skapt för att vara med barn och pyssla.
    Nej du kan inte ana vilket strul det var nu när du var borta,man kom inte in på passagen ens.
    Ja gör det är du snäll.Här på blogspot har många flyttat till här är ingen reklam.
    Då dricker du kaffe som min yngste son.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder.. vacker blomma.. snygg i håret,ja vad kan du mer begära *skratt*ser att du har det mysigt ..må så gott kramar...

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Det finns nog ingen blomma som blivit så fotograferad som min Amaryllis*ler*
    Ja håret blev snyggt.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej igen Agath
    Nääee, en till????
    Men det är väl 6:e blomman?? Eller har jag räknat fel?
    Den är hur som helst jättefin fortfarande. Den är nog given med kärlek ;-)

    Kram till dig
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Håller med dig om att kaffet är gott men kaffe med kanelsmak skulle jag inte vilja dricka, däremot är det jättegott med kummenkaffe ;0).
    Håller på att bli galen på Passagen, den strular alltför ofta nu, du kan vara glad som flyttat !
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  9. Susanne!
    Nej det är ingen 6:e blomma
    den ena blomman är från den andra stängeln*ler*
    Men ser du den lilla pyttelilla som är där inne
    så som den andra knoppen på den andra stängeln var...
    Ja det kan man kanske säga bättre födelsedagspresent kunde jag knappt få.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Hej Doris!
    Ja kaffet är en gudomlig dryck,jag har
    alltid gillat kaffe,men tyckte mera om
    det när jag skippade sockret,det var
    1975 som jag har druckit kaffet svart.
    Jamen flytta vet ja här har du idel
    vänner inte sant?
    Sköt om dej du också.
    Kramar.

    SvaraRadera