tisdag 19 januari 2010

Ja nu är jag definitivt tjatig.




Som ni ser har jag tagit blomman från 2 håll idag dels den knoppen som är inne bland de utslagna blommorna och den nya stängelns som verkar fått bättre fart vem vet den kanske slår it före den i mitten,men den verkar inte ha mer än 2 blommor vad jag kan se.Nå¨ja det återstår att se.Nu syns även det vi stöttat upp blomman med inghen vanlig pinne utan något annat min sambo hittade.Den blompinnen jag hade ville han inte ha....Idag är här grått som i går,och det är -2 grader så vi har inte så kallt.Jag kommer nyss från duschen så det ska bli spännande att se hur det ser ut när det torkat,men det var lätt att dra en kam igenom.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Tisdag.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Har du varit till frissan? Skulle också behöva göra ett besök där.

    Kommer ihåg att min mormor en sommar satte ut amaryllislöken (med några blad på). På sensommaren blommade den.

    Kram / Suss

    SvaraRadera
  2. Hej Suss!
    Ja jag var i Onsdags och permanentade mej.
    Så idag tog jag och tvättade det,ser helt
    acceptabel ut tycker jag,trots jag inte
    har rullat upp håret på spolar,utan bara
    tagit en kam igenom det när det var blött.

    Var hade din mormor Amaryllisen i mellantiden
    innan hon kunde sätta ut den i trädgården?
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!

    Vilka underbara bilder på din fina Amaryllis med fem blommor! Jag har scrollat här i din blogg och njutit av bilderna.

    Jag slängde min Amaryllis idag. Den hade gjort sitt, tyckte jag. Förr brukade jag ta hand om lökar efter julen, men jag köper inte så många nu så jag slänger dem faktiskt. Så nu är julen helt utslängd hos mig.

    Jag förstår att du har varit hos frissan också. Hoppas att det kändes skönt för dig.

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Maskroskvinnan!
    Ja är den inte nu känner jag mej stressad att jag inte får den sista 5:te av blomman att blomma medans de andra är fina.Hoppas du förstår
    hur jag menar?
    Ja jag har var i Onsdags och permanentade mej,det blev skapligt efter tvätten det
    var så lätt att kamma igenom.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. JÄTTETJUSIG !! Inte konstigt att du är stolt ;0).
    Natti,natti ,Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Agath!
    Din amaryllis är väldigt vacker. På min börjar de första två klockorna vissna. Men jag ser att det kommer tre nya klockor. På den andra stängeln har knoppen just kommit fram. Nu ska jag gå till sängs. Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Doris!
    Ja denna gången är jag stolt
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Starry-eyes!
    Ja den är vacker inte undra på att jag är
    tjatig.Jag har alderig varit med om ett sådant
    fenomen sen jag hade en flitiga Lisa,som blommade ihjäl sig.Men det är många år sen.
    Synd att din börjar vissnar,du får hoppas att
    denna stängeln som ska blomma nu att det blir
    bättre med den.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera