söndag 24 januari 2010

Idag är det en månad sen Julafton.



Då menar jag naturligtvis datumet 24 inget annat,är är grått vad annars.Och det ända jag vet som ska händda är att jag ska steka en fläskkarre det tar ju ett par timmar innan den blir klar så det blir väl ingen tur med bilen idag heller,men lika glad är jag för det.Så klnagglig som vägen är bitavis.Men annars är det sörjigt därför tog jag denna bild.Så någon promenad blöir det inte heller.Inte den fina vita snö Söm Susanne strövar i med sin Quila och Ronja,oh om en annan hade haft det så.Jag är väldigt nyfiken opå opm jag kan gå på skidpor,men då måste jag skaffa en sko somn passar skidorna.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Söndag.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Här satt jag precis och funderade över vad det var för datum idag och så går jag in i din blogg och du skriver om den 24 januari. Jag har svårt att hålla reda på dagarna ibland, tycker jag.

    Nu har min äldsta dotter rest tillbaka till England. Det är tomt utan henne här hemma. Hennes rum känns så jättetomt när jag kikar in där. Och katten jamar efter henne.

    Fast jag vänjer mig igen, efter ett tag. Huvudsaken är att barnen mår bra och har vänner, det är det viktigaste.

    Fläskkarré, mmmmmmm..... Mums! Här har vi ätit fläskkotlett med klyftpotatis till söndagsmiddag, det är inte fel det heller, eller hur!

    Idag funkar inte Passagenbloggen igen. Nu är det 4:e helgen i rad som det strular där. Det är trist. Tur att jag har min nya blogg här på Blogger, http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com, så att jag kan skriva av mig vid behov.

    Ha en bra söndag!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Maskroskvinnan!
    Jaha det var bara att börja om*suck*
    Jag som hade skrivit så mycket ska försöka börja på nytt.

    Ja tänk att det gått en månad sen julafton,
    jag tycker tiden går fort eller hur?

    Så din dotter har rest tillbaka till England,då
    blir det väl du som tar en tripp över inte sant?
    Stackars kisse som saknar henne så.....

    Jag har aldrig vant mej att mina barn har åkt det
    blir så ensamt utan dem kanske kan bero på barnbarnen pratar och gå på.

    Ja fläskkarre är en av de favoriter jag har för jag gillar att karda på benen,det är nog dags för mej att köpa fläskben så jag har mer att karda på....
    Nej fkäskkotlett är inte heller fel,panera du dem eller steker du dem utan?
    Vill du ha ett recept som jag bruka göra med fläskotletter med ost och skinka?

    Ja jag vet den har inte fungerat på ett par dagar
    Jag förstår inte varför inte passagen rättar till
    problemet,sen ar jag nyfiken häromdagen så j´gick jag in till Dr Dalqvist blogg,trots att det var så länge sen jag tog upp det med passagen om att hon inte hade reklam det kommer sa de,än har hon ingen reklam...Och de som är kvar på passagen de har fått större och störtre reklam snart kan de väl inte skriva kommentarer längre.
    Jag önskar dej en trevlig Söndagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Äsh...nu fick jag börja om igen....

    Ett tu tre, så är det väl jul igen, hehe

    Visserligen är snön väldigt vit och fin, men det är så mycket av den. När "gumman tö" kommer, då blir det floder här...

    Ser på din bild att himlen är blå, det var länge sedan vi hade här. Kul och se att den finns.

    Smakade maten bra? Klart den gjorde, hihi

    Kram från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Susanne!
    Ja det är ju illa det också,när snön bytts till floder.Jag kan nog vara tacksam jag bor här.
    Ja jag tog den bilden idag för det blev ju ingen
    fotografering idag för det var inte så bra väder
    för det,men när jag stått med maten och stekt den
    på alla sidorna så sken solen upp,typiskt inte sant?
    Jadå som alltid så blev det bra,men det höll på att gå illa,men det tar jag en annan dag.
    Den var så mör så den var svår att skära när jag tagit bort benet.
    Kramar.

    SvaraRadera