torsdag 21 januari 2010

Hej på er denna Torsdag den 21/01-2010



E F T E R L Y S N I N G

Undrar om ni kan hjälpa mej med en sak,jag söker en sådan här konservöppnare kapsylöppnare, om ni vet vad jag får fatt på en sådan så snälla tala om vad de säljer sådana,för min har börjat spricka,så den hänger på en höft.

Idag är det grått, visserligen var det så i går också men solen försökte tränga sig igenom,men man bara kunde skönja den,så såg man vid ett ställe när solen gick ner.Men det fanns inte tillfälle att taq kort på den då...Idag är det -2 grader så det är ju inte så kallt.Tror ni inte vi glömde något i går?Jodå det som jag aldrig brukar glömma "KAFFE" så det blir att åka och handla det idag.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Sopptorsdag.
//Agath.

10 kommentarer:

  1. God eftermiddag!
    Tyvärr har jag nog aldrig sett en sådan innan..Den verkar vara av det gamla slaget, så jag skulle nog leta på loppmarknad.

    Har varit till tandläkaren idag på koll. Jag gick visst igenom... Fast det var en tandhygenist som gjorde undersökningen. De har nya rutiner här, man kommer inte till tandläkaren direkt som man gjort tidigare, bara om hygenisten hittar något så blir nman kallad senare till tandläk. Men jag blev 638 kr fattigare på en timma. Är bara hemma för att fixa Bounty som vi har klarat av redan, fikat lite har vi också gjort så nu ska vi iväg till staden igen. Korren vill ha sina poäng för mig denna vecka. Här är grått och trist, men den gula ville tränga genom tidigare men fick viss ge sig. ca -2 grader.
    Ha en fortsatt bra torsdag!!

    SvaraRadera
  2. Recurven!
    Jag kom nyss från dej haha.
    Nja den har ju några år på nacken,
    men den är så väldans bra att öppna
    burkar eller kapsyler med.Den är från
    början av 70-talet så den har ju hängt
    med en tid.

    Ja man får gå till tandhygenisten här också först,om man sen behöver tandläkare så tar tandhygenisten kontankt med tandläkaren....
    Där jag bodde innan gjorde tandläkaren allt
    så man slapp ifrån den där 500 sedeln extra
    För jag tycker det är dyrare hos tandläkaren idag.Som du minns kunde inte tandläkaren här
    göra vid en rotfyllning utan fick åka till KSS
    i Skövde,det kostade mej 3000 kronor tror jag det var.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Nej någon sådan har jag aldrig sett...köp en nyare modell vet ja..en sån som är lätt att öppna med ..det finns ju sådanna för alla de/vi som har besvär med våra händer...ha det gott kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Godkväll!
    Tämkte bara berätta en kul grej som hände på bågskyttet ikväll..
    Jo, vi var flera som sköt för Korren tillsammans vilket var jätteroligt. Min tränare ville vara med fast ham sköt inte för Korren men han förde protokoll ändå. det flöt på väldigt bra för mig med måga i gult och rött. Jag räknar ju mina protokoll efteråt så även ikväll. Första rundan fick jag 232p och andra rundan 252p. Gick ut till tränaren och frågade vad han fått. 251p. Jag slog honom idag.... JIPPPI !!!! Det var på 30 pilar och för mn del blev det nytt persoligt rekord på just 30 pilar. Det var inte omäjligt trot allt. Ska bara göra det på tävling också..
    Ha en fortsatt bra torsdagskväll!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Varför jag frågar är för det är en helt underbar konservöppnare för den som har
    dåliga handleder.Du kanske kan visa en bild
    på den du har så ska jag kan tänka om.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Vad roligt att höra att du slog honom,
    men han stog inte och kritiserade dej väl
    denna gången för det är det som jag
    tror gör att du får så dåliga poäng då
    rätta mej om jag har fel.
    Grattis till ditt nya personliga rekord
    synd det inte var på en tävling.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath
    Har din dag varit bra?
    Någon konservöppnare av din sort, har jag inte sett på många år....men det finns jättebra öppnare nu också ;-)))

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Jag har inte stött på någon där jag handlar,
    men får väl göra som Recurven sa en loppmarknad
    de har ju allt inte sant?
    Nja så där har väl dagen varit.
    Kreamar.

    SvaraRadera
  9. Hej Agath!

    Nu var det verkligen länge sedan jag var här inne hos dig. Men jag vet ju att du har över inseende.

    Ang din burköppnare.
    En sådan skulle jag också behöva. Jag har just nu jätteproblem med vissa burkar.
    Jag såg faktikst att Sparköp hade något liknande. Visserligen utan handtag, bara rund.
    Kolla här:
    http://www.sparkop.se/Sok.aspx?query=62273

    Nu önskar jag dig en riktigt härlig Fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Bella!
    Det var ett tag sedan,ja jag vet att så småningom kommer du ju på besök,du har sett
    jag varit inne hos dej men du har inte varit
    så aktiv.

    Jag tittade på den där burköppnaren får jag inte tag på sådan jag redan har så får jag ta
    och köpa mej en sådan det var ju ett överkomligt pris tycker jag,den jag har som börjat spricka var dyr det är en Nils Johan
    Men så har den hållit i många år nu. från 1972
    inte illa va.
    Men den på sparköp ska nog fungera som handtag också som jag såg den eller tittar jag fel?
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera