onsdag 20 januari 2010

Dagens bulletin.



Hej På er.Som ni ser har jag tagit blomman från två håll idag också,nu har ju som ni ser på översta kortet att den hann och slå ut innan de andra vissnar,visserligen börjar fröna trilla men den är fortfarande vacker.Den andra blomman tog jag på den nya stängeln och ta mig idalen om inte det blir 4 stycken blommor i den också,Den har verkligen varit vacker.och är det än ett par dagar förhoppningsvis.Nu ska vi iväg och byta lampa i bilen för utan lampor står man sig slätt...Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Onsdag.//Agath.

14 kommentarer:

  1. Ädlis! Har en av mina amaryllisar som också blommar med ståtliga 5 st blommor! Den har en stängel som är på gång och kan du tänka dig: det är ytterligare en stängel dvs 3 stängeln och denna kostade bara 49:-!!!!!

    Annars har jag två lökar som inte bidde mer än ett titt ut av en blomma;-(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejn PreddieTigern!
    Vist är de väl vackra,men eftersom man
    har kamera så kan man visa att man talar
    sant.Jag har aldrig sent en sådan fin
    amaryllis någon gång innan.
    Nu vet jag inte vad min sambo gav för den
    men fin är den.
    Jag önskar dej en trevlig Onsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. TACK för din kommentar!!

    Nattkram!

    SvaraRadera
  4. Himla tjusiga!
    Hur har du burit dig åt?

    *kramis*

    SvaraRadera
  5. Heeej Agath.
    Nämen.......Den hann slå ut, tillsammans med dom andra. Hoppas du får njuta av den länge....
    Den är helt underbart vacker.
    Kan du spara löken sedan? Eller hur gör man?

    Kramar från mig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Suss!
    Jag kan ta det en annan gång.
    Nattiskram till den och bröderna bus.

    SvaraRadera
  7. Ginger!
    Jag har pratat med den fotograferat den
    och gett den vatten,sparsamt,och ändå
    så lyser den med sin prakt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Susanne!
    Jag har varit inne os dej men det ar inte varit
    någopn aktivitet,men nu så har du kommit hem.

    Jag fick ett råd av Suss men vet inte riktigt
    om jag kan ha den på toa,tills det blir dags
    att sätta den i rabatten.Vi får se.
    Men det minns jag min mamma också gjorde med blommor som såg tråkiga ut men så hade hon också en stor fönsternisch som hon kunde ha blommerna på.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej igen
    Ja, då kanske man måste ha fönster. Kan man behandla dom som andra lökar? Typ tulpaner o så, tror du? Det låter ju väldigt enkelt om man kan ställa in dom på toa. Smart. Efter det då??Blommar den i rabatten? Ska man ta upp den till hösten??
    Visst har jag mycket frågor Agath, *ler*

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Susanne!
    Jo men fönster har vi,men fönsterkarn´men är inte så bred,men vi får väl lösa det på något vis,för sådan vacker amaryllis vill jag ha igen
    och igen.
    Nja jag tror den inte ska blomma förrän till hösten eller något sådant,jag är inte så hemma
    i det här.Får nog fråga en blomsterhandlare.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Visst vore det väl kul att kunna få liv i den, efter lite vila...ja, det blir till nästa jul då förstås, haha

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  12. Susanne!
    Ja det hade varit himla roligt.
    Vi får väl se.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Hej Agath!
    Den är verkligen vacker. Jag ska se om jag kan få till något foto och sätta in i bloggen av min amaryllis. Sov så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Starry-eyes!
    Ja den är vacker,och mer har den nya stängeln slagit ut i natt/dag....nu börjar de andra så smat falna,men det är väl meningen.Nu får du
    tänka på det att det finn många sorters Amaryllis...men jag är nyfiken på hur det gick för din.
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera