lördag 19 december 2009

Tack Kojiki,nu är man väl redo för julen.

Ljus nummer fyra är tänt och granen står på plats med julklapparna under precis som det ska vara,Det är bara färsen som saknas till julkorven.Så om en stund ska vi ut och se om vi får tag på det.Sambon tror vi kan få tag på färs någon annan stans det är möjligt vi får väl se...Annars kommer det att vara det första året jag inte gjort julkorv,tom när jag var gift för 25 år sedan så hade vi korv,men sen tog min man pengarna och smet iväg till Danmnark,så där står jag med 2 barn inga julklappar och inga matapengar,men korv hade vi.Ja det året hjälpte soc mej att få en dräglig jul trots allt.Vi fick åtminstone mat på bordet,Det året glömmer jag aldrig när man sitter på Domus och väntar på min kontaktperson och hon hade med sig en rekvistion som jag kunde plocka ut mat på,vad liten man kände sig då.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Lördag.//Agath.


22 kommentarer:

  1. Hej Agath
    Jag lade in som du ser kanske gillar du..vi får se hur de fungerar..tar lite tid innan den blir indexerad..tycker faktiskt det är en rätt trevlig sak och så kan de som kommer in i din blogg se vad du har..vill du inte ha det så tar vi bort det..
    Tänkte se hur det fungerar..du har ju nu börjat med lite bilder och så..jag åker måndag
    Nu har du jul i stugan......

    xxxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  2. Hej Kojiki!
    Så du är hemma än?Jag trodde du var uppe i luften just nu,för att åka och fira jul.
    Det du gjort ser fint ut,jag ser att det
    är en fördröjning visserligen,men det är
    ju helg,så jag trodde att det kanske var det
    som gjorde det.

    Ja nu har jag jul i stugan,hoppas du får en glädjelig Jul.Var rädd om dej.
    xxx

    SvaraRadera
  3. Hej Agath! Mmmm... hemgjord julkorv är gott det! Hoppas du fick tag i färsen.

    Här har julshoppats även idag, och om en stund ska jag gratta min kompis som fyller år idag. I morgon blir det kyrkan och högmässan - ensam - så jag måste gå till sängs tidigt i kväll.

    Snön dalar fint och stilla, men jag hoppas inte det blir snökaos för då kommer jag inte till kyrkan i morgon!

    Ta hand om dig och ha en fortsatt fin lördag. Kram!

    SvaraRadera
  4. Julkorv... Recept kanske? Eller är det hemligt?

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Oh, vad fint du har fått det på bloggen! Igår och idag har det snöat här där jag bor.

    Det är så vackert ute och alla barn runt ikring, som man aldrig annars ser, kryllar det av i backen utanför vårt köksfönster.

    Det är tur att det sociala nätet fungerar.
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Godeftermiddag!
    Nu har jag varit nere i stallet och plumsat runt i djup snö. Det var jobbigt men kul. Jo, jag har börjat lite smått och betsa pilarna. I mahogny färg. Det var lite svårt att få de snygga, men jag får väl slipa lite och betsa om eller om jag rent av ska ösa på mera färg bara. Fast nu måste de torka innan jag kan göra något. Måste fortsätta fixa med maten nu för jag är utsvulten för tillfället.
    Ha de!

    SvaraRadera
  7. Hej Wolmer!
    Jo jag fick tag på 2,5 kg hälften av vad jag fick i fjol.Men huvudsaken det blir några korvar i alla fall.
    Någon annan shopping har jag inte gjort.
    Inga julklappar eller så än i alla fall.
    Än har jag inte kommit så långt som till maten
    bara för man ska fara land och rike runt.
    Så snön fortsätter att falla,ni har väl fått
    mycket snö nu.
    Hoppas det går bra i kyrkan i morgon.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Ja jag har recept men det vill jag inte lämna ut idagsläget.Detta är ett recept min moster hade.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Vi har inte fuskat, och tänt något ljus, förrän det blivit söndag. Men Michelle är inte hemma imorgon så hon tände sin stake i fredags. Willams fjärde ljus är dock kvar. Inget fusk där.
    :-)

    SvaraRadera
  10. Ja kommentarfunktionen försvann bland bloggarna idag därför blev det en fördröjning.......postade om dem så nu fungerar allt som det ska.. även den gamla fungerar nu som man själv kan lägga in..... hoppas den nya funktionen hos dig /kanske gillar du:/ fungerar som den ska..du har ju inte bilder till allt men det räcker....

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  11. Hej Starry-eyes!
    Ja har jag inte,Kojiki har gjort det så fint.
    Vi har inte fått någon snö idag men solen har
    sänt sina strålar,och idag när jag inte hade kameran med så var det så vacker kvällshimmel,typiskt inte sant?Ja vi ser ju barnen åka i några backar här,för här är för platt.
    Ja den gången var jag glad att få hjälp,men vad jag kände mej lite kan du tro.
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Är det randomfunktion på bilderna i ditt senaste inlägg? Tycker att det verkar vara det. Det var ju en rolig idé. Hur som have så är det väldigt fint.

    Du är så duktig med din matlagning. Hemgjorda korvar och en hel del annat.
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej Recurven!
    Så du tyckte det var kul att pulsa i snön
    ja vi har ju inte fått så mycket,men det
    var kallt så det gnistrade om snön när vi var ute på vår färd.
    Så här blev det sen mat.
    Kramar.

    SvaraRadera
  14. Hej fjäderlös Tvåfoting!
    Nej men rätt ska vara rätt,är Michelle
    inte hemma så ska ju även hon får njuta av
    att tända ljuset hos sig.Med överblick
    förståss av far i huset.
    William får vänta tills i morgon.
    Hur är det brukar barnen ha ljus med
    sig till advent som vi hade i skolan
    eller är det bortagit?
    Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  15. Blogg Banken!
    Ja jag såg det kommentarfunkrionen var försvunnen när jag gick in här.Nej jag får
    väl bli lite duktigare med bilder,Bilden på
    vår himmel idag var helt fantastisk och naturligtvis hade jag ingen kamera med mej.

    Måste fråga,är det för jag har så några
    bilder så varje gång jag postar bytts bilderna mot andra jag har eller ska det vara så?
    Jag tycker det är trevlig.
    Du ska ha stort tack.
    xxx

    SvaraRadera
  16. Godkväll!
    Har lagt ut bild på pilarna jag kladdat på färg.
    Sitter och lyssnar på Dansbandskampen. Jag håller på The Playtones. Har en häftig musikstil.
    Ska spela lite spel nu..
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  17. Hej Starry-eyes!
    Jag vet inte riktigt var det heter
    men visst är det väl fint.
    Du kommer kanske ihåg jag köpte färs som
    var så blek igår såg inte alls aptitlig
    ut,men jisses så god den var.
    Jag tycker råvaran talar sitt tydliga språk.
    Kramar.

    SvaraRadera
  18. Hej Recurven!
    Javisst ja det var det i dag,ja det är inte lätt att vara 2 och slåss om TV:n....
    Men jag ska ju se filmen om en halvtimme tror jag.Stardust heter den.Får se om det är något att ha...
    Jag sitter själv ocj spela vid sidan om.Jag har
    ju som sagt en speldator,men det är spel jag har
    på skivor,vet du på Black Jack är jag uppe i över 20 miljoner dollar.Men det tog lång tid
    innan jag lom upp dit jag är nu.
    Kramar.

    SvaraRadera
  19. Hej Agath!
    Vad bra att köttfärsen var god. Synd att jag inte kan få smaka på dina julkorvar!

    Tror du att jag kan få receptet av Recurven? Det vore ju smarrigt.

    Det är ju inte roligt men det är tur att man kan få den hjälpen när det behövs. Det tycker jag inte är fel.

    God Natt och Sov så Gott!
    Kramkram

    SvaraRadera
  20. Nu är det dags för kära agaten
    att laga den godaste julematen
    för här ska ätas gott o mycke
    av olika smak å olika tycke
    agatens julekorv i sin glans
    finns inte någon annanstans

    Jag önskar din sambo och dig
    en riktigt GOD JUL från mig

    Din vän
    Ian

    SvaraRadera
  21. Hej Starry-eyes!
    Ja tänk att den som jag tyckte såg så fert ut kunde vara så god,hade jag vetat det skulle jag slagit till direkt.Men av skadan är man vis.

    Ja det hade varit något,jag har gjort julkorv sen jag flyttade hemifrån kunde inte skiljas
    från något så gott.

    Ja jag tror hon har receptet kvar,men fråga henne,det är ju inte fel,för det är ett tag sen jag fick det av henne.Jag tycker det är gott med raggmunkar.

    Ja den gången var jag väldigt tacksam jag hade ju en 10-åring och ett barn på ett par månader så det var tungt den gången.
    Kramar.

    SvaraRadera
  22. Hej Ian!
    Vad jag älskar din verser du skriver.
    Du är en fin poet min käre Ian.
    Jag önskar dej en riktigt God Jul
    Din vän
    agaten.

    SvaraRadera