söndag 20 december 2009

Kommer nyss från filmen,den var ganska lång....

.....men så blir det när det är men massa reklam och nyhetsinslag också.På tal om inspelningen inatt,den jag spelade in på Viodeon gick hyvsat bra,men den som spelades in på DVD:n hårdisk finns inte ett spår av,jag hoppas verkligen den går igen...men annars är det smällar man får ta.Jag satt och letade upp en dikt som jag kanske tar lite närmare jul vi kommer.Ja som ni sä'kert sett så har jag fått tag på färs, inte mycket och dyr var den,men det ska bli lite korv trots allt.Det var ganska kallt när vi var ute med bilen så snön gnistrade som tusen Diamanter låg utspridda vackert  var det.I vilket falls som helst ska jag gå till säng nu.Jag önskar er alla en god natts sömn.Godnatt
önskar "Kaksmulan"//Agath.




10 kommentarer:

  1. Hej hoppas din korv blir god nu ,när du äntligen har fått tag på "Färs" ha det fint idag kram!

    SvaraRadera
  2. Hej och god morgon! Ska strax iväg till kyrkan (om det nu kommer någon bil och hämtar mig, snön har fallit ymnigt i natt!)

    Jag önskar dig en fin fjärde advent! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen Agath!!!

    Jag är snö...snöflingor...Jättebra!!!
    Jag önskar din fin sista fjärde adventssöndag...

    Jag en riktigt GOD JUL!!!

    Ha en bra söndagen...

    Storkram nilla

    SvaraRadera
  4. agath!

    Kommer så väl ihåg din julkorv :-). Roligt med traditioner som det. Försöker skapa några som sönerna kan komma ihåg.

    Önskar dig en fin 4:e Advent!

    Kram från mig och Bröderna Bus

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Ja det hoppas jag också att
    den ska bli god.
    Jag önskar dej en trevlig Söndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej nillavännen!
    Så du har också fått snö
    den lät vänta på sig.
    Jag önskar dej en trevlig 4:e
    advent och söndag.
    God Jul nilla.
    KLramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Fuschia!
    Ja så som jag tjatat om denna korv.
    Nåja vi får väl hjoppas den blir
    god.det är som att köpa på lotteri
    färsen kan vara så olika.
    Ja traditioner ska man hålla på.
    Det är viktigt för barn senare i livet.
    Jag önskar dej och Bröderna Bus
    en trevlig 4:de advent

    SvaraRadera
  8. Hej Wolm er!
    Höll på att missa dej.
    Ja vi får väl höra hur det gick
    om bilen kom eller inte.
    Jag önskar dej en fin 4:de advent
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Godagens!
    Här är jag!!! Jag har inte gått i ide, ännu!! Varit in till den berömda staden Nyköping bara. Vi har vaccinerat oss, så nu är det klart! I god tid innan tävlingen den 9:e ifall man blir dålig eller får ont i armen. Då hinner det gå över.
    Ett litet stick gjort på ett kick.
    Nu ska jag börja med maten snart. Steka fläskkotletter och svicha in klyftpotatisen i ugnen, så blir det bearnaisesås till och ärter i massor..Mmmm.
    Mera snö har vi fått i natt och nu på dagen och mera ska visst komma.. Det är väl ca ½ m nu på marken, tomten under granen syns knappast, ska fota i morgon om det går. Har målat lite mera bets på pilarna så de har blivit mörkare och det blev snyggare också.
    Ha en fortsatt bra sista advent!

    SvaraRadera
  10. Hej Recurven!
    Ja jag stod och höll på middagen jag också
    men tror du inte jag glömt att köpa grantängost.
    Ibland är det som förgjort.
    Så det blev ett litet avbräck medans sambon är i väg och värmer bilen samt köper det jag glömt.

    Så du ska ha kotlett det gillar jag men inte sambon.
    Jasså ni har fåt er vaccineration idag en Söndag?Men det är kanske stress fram nu för
    vaccinera sig eller?
    Vi har inte fått mera snö,men en del får destumera.Jag får nöja mej med ett tunt lager ...
    Jag önskar dej en trevlig Söndag denna 4:de
    advent.
    Kramar.

    SvaraRadera