onsdag 16 december 2009

Snart ska jag bänka mej för det är bonde söker fru......

...men först måste jag berätta att idag har vi haft marknad här och då har vi haft påolisen i byn en sådan mobilpolis har ni hört talas om det någon gång,jag har det inte,vi hade en polisstation här för några år sedan när det var så mycket bråk på en av gatorna,så de körde här ganska tätt,men nu stod de vid Banken i byn....Det brukar vara polis i byn när det är marknad men det är faktiskt första gången jag sett en polisvagn här,jag vet inte om det är vanligt på andra ställen men här var de i alla fall.Om det är billigare vet jag inte kan väl knappas tro det.Jag önskar er en trevlig Onsdagskväll.//Agath.

10 kommentarer:

  1. Agath!

    Aha nej Holliday gick i söndags och det är en riktigt bra film..
    Ja en olycka kommer sällan ensam som dom brukar säga och det kan ju vara praktiskt bättre att ta allt elände på en gång:D
    Ha en skön onsdag kväll:)

    Hm polisvagn har jag aldrig sett någon gång..du får forska lite och se varför dom är där:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Godkväll!
    Nu har vi ätit Raggarmunk och stekt fläsk. Det smakade mumma och var ett tag sedan vi hade. Men vilken tid det tar att steka dom... Så går det så fort att smocka i sig allt...
    Just nu spelar de säckpipa på TV, tänker direkt på Ian då...Det är ett program med musikkårer i Ystad. Det skulle min pappa ha suttit och tittat på, han var ju själv hemvärnsmusiker. Men han hör nog från sin himmel också skulle jag tro..
    Ha en bra fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  3. Hej Agath
    Tackar för alla kommentarer jag fått.
    Hoppas det blir trevligt med bonde söker fru.. vet inte vad det är för program men det låter trevligt..

    Nu är det väl snart dags att fixa julkorven eller....

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!
    Jag vet inte vad för slag film denna Holliday
    är,vad är det för skådespelare i den?
    Det var så konstigt att det skulle bli på det
    viset,först ljusen sen blommorna.*suck*
    Jag önskar dej en fortsatt trevlig Onsdagskväll.
    Kramar.


    PS:Nej jag har heller aldrig sett en sådan polisvagn
    det var därför jag fotade den.DS:

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Oh har du haft min älsklingrätt idag,här
    är så trist för det blir bara jag som äter
    Raggmunkarna med fläsk.Jag gillar ditt recept
    jag fick en gång.Men någon gång ska det väl bli.
    Du pratar som jag att de hör från himmlen det
    tror jag stenhårt på.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Kojiki!
    Du vet nog vid detta laget att jag gillar dina bloggar de är så fina alla de som du har och
    jag kikade på den sista bloggen trodde du hade
    Tagit med Ishotellet uppe i Tornedalen,men kunde
    inte finna den.Men den kanske kommer.
    Bonde söker fru är bönder som ska försöka hitta
    sin livspartner,ibland lyckas de och så får de
    en resa som visas i morgon tror jag.
    Ja vi får väl se om det blir någon julkorv.
    Jag vet ett år gjorde jag den den 21 december då blev det snävt,men det gick.
    xxx

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!
    Har aldrig sett en polishusvagn! Får väl hoppas att den gör så att polisen blir effekivare. Förlåt en fråga? Fyllde du år 8/12? Om du gjorde det så grattis i efterskott. Fattar inte att ännu ett år har gått. Var rädd om dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej Starry-eyes!
    Nej faktiskt inte jag heller,detta var en
    nyhet för mej också.Ja man får väl hoppas de
    är det.Tiden går alldeles för fort.
    Ha det så gott.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. godnatta!
    Det här med de döda.. Jag har en tro som liknar Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta. Man finns någon annanstans men ändå har koll på det tidigare. Jag vet en grej sedan jag var liten. Ibland kunde man höra ett ljud som bara kom från någonstans, det ljudet sammanknippade jag med min farmor som var i himlen, det var hon som gjorde ig uppmärksammad på något. Jag gillade det ljudet. Men sedan när jag blev äldre fick jag veta att ljudet jag hörde var när båtarna i hamnen i Norrköping skulle lägga ut så tutar dom. Det var det ljudet som hördes ut till Åby när vinden var åt rätt håll. Åby ligge ca 9km från Norrköping och vi bodde i övre delen av Åby så det blir kanske 1 mil och 3 km.
    Nu ska jag krypa ner mellan lakanen.
    GOD NATT!!

    SvaraRadera
  10. Godnatt Recurven!
    Ja vad gjorde man utan sin tro?
    Jag behöver också ha det.
    Vad gulligt det du berättade om
    din farmor.Vet du när min far gick
    bort såg jag honom i drömmen precis
    som han satt och väntade på något.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera