onsdag 16 december 2009

Ja så har det då blivit vitt på marken.....

...men det är ju inte så många dagar kvar tills jul Torsdag 8-dar sen får man hoppas att man har gjort allt för julafton köpt hem lutfisken sillen som ska vara i Janson,kanske korv vi fär väl se.Köttbullar prinskorven har jag köpt hem likaså ägg,ja jag har inte
så mycket på mitt bord för jag avskyr detta in och ut med maten som hänger i tills det tar slut.Visserligen köpte jag en mindre skinka i år.Och så ska man ha julgran,ingen äkta utan en fuskgran,det är inte detsamma som en äkta gran oavsett den barrar eller ej.Kram till den som vill ha...Jag önskar er en trevlig Onsdag.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Jag firar inte heller med min släkt, bara med sambons och min pappa är ju med. Annars är det inga fler.
    Man får försöka att ha roligt iallafall och tänka att de har roligt också.
    Samt att man får hoppas att man ses snart iallafall.

    Den gran som vi använder har jag ärvt av en släkting så den har varit med ett tag och är lika fin för det. Samt lagom stor för en lägenhet, ca 160cm hög och når inte ända till taket.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jag Älskar julmaten :) men jag är väl lite underlig kanske.. vi har ingen gran det räcker med alla ljusstakarna och annat pynt...ha det gott kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja hur vi än gör blir det ju julafton trots
    allt,men barnen hör av sig i alla fall det
    är alltid något.Vi är ju inte mol alena
    ändå.
    Men jag minns jularna hemma hos min morfar
    och mormor,det var innan TV:ns tid,medan man
    väntade på tomten så plockade min morfar fram
    sin albylask med 5-öringar,då visste vi barn
    att det skulle spelas 31,man spelade med 15 öre.
    4 gånger fick man på dessa 15 öre.Det var kul.
    Vi har en sådan köpt gran som är fusk,jag hade
    velat ha en äkta gran.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Mary-Louise!
    Jag älskar julmat jag också men jag gillar inte detta
    in ot från kylskåpet det var det jag menade.Så jag
    har trappat ner på julmaten just därför.Och är vi bara 2 så går det inte åt mycket.
    Ja alla är vi väl lite olika det var så roligt att klä granen lille julafton.Så det är väl det som sitter i...men ett par år har det hänt att den inte blivit klädd förrän julafton,men till Kalle Ankas fira jul har den blir klädd.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Jag minns också firandet hos mormor och morfar när jag var liten. Vi vill nog alla att det ska var som när vi är små på jul. Men tiden går och annat kommer och går.
    Våran gran är av plast också, men jag tycker att riktiga granar ska vara ute och inte inne.

    Jo alla kulor hänger i granen och glittrar ifatt varandra.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Ja lite och tänka på så man inte missar nåt till jul.....ha en trevlig kväll.....:)

    SvaraRadera
  7. Hej igen Carina!
    Vi har hållit på med mina foton.
    Jag har fått riktigt huvudbry.
    Ja men sen var det roligare förr
    när vi var barn när presenterna inte
    kostade så mycket,man var glad vid det
    lilla.Men man såg med förväntansfullt när
    tomten skulle komma,det var väl för min
    morbror och kusin var tomtar,skulle jag
    tro.
    Jag tror du har en jättefin gran med dina
    kulor som glittrar.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Ewa!
    Jag lite ska man väl ha,
    jag önskar dej en trevlig
    Onsdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera