torsdag 10 december 2009

Smördegsfrestelse skulle det hägra?


Smördegsfrestelse
En spännande  och frasig "gömma" med smaklig cheddarost och rökt skinka.Frestande läckert som tilltugg
till en drink eller på buffébordet.

tid:ca: 35 min varav ca:15 min. i ugnen.
 3-4 port.

2 frysta smördegsplattor
1 msk tomatpuré
150 gr cheddarost
1 pkt rökt skinka(ca:100gr)
1 tsk oregan
1 krm timjan

Pensling:
1 ägg

Gör så Här:
Tina smördegsplattorna enligt anvisningarna på paketet.Kavla ut båda plattorna tilll ovaler,ca 20 cm långa.Lägg den ena plattan på en plåt klädd med bakplåtspapper.Bred tomatpuré,men inte ända till kanten.Grovriv osten och strö hälften av den över smördegsplattan.Strimla skinkan och strö över.Krydda med oregano och timjan.Strö på resten av osten.Lägg på den andra smördegsplattan.Nyp ihop kanten eller pressa ihop den med en gaffel.Pensla med uppvispat ägg.Grädda smördegsfrestelsen i ugnen i 200 gr.ca 15 minuter.Servera den med en blandad grönsallad.

Lycka till.

4 kommentarer:

  1. Jag säger bara; GUUUUUD vad gott det låter ;-)

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Hur kan det vara möjligt att du sett
    det redan.Du var snabb.*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Godkväll!
    Pust! Har fått ihop ett skapligt Korreresultat, endast 5p sämre än förra veckan. Det blev också bestämt att jag följer med "mina" knattar till Tyresö på lördag som coach. Ordföranden blev visst lite sur för jag tog den platsen men det skiter jag i.
    Kul för din son att ta examen, men du.. Jag tror nog han blir lika glad för klockan även om han får den vid ett annat tillfälle..
    Klockan har flugit iväg idag igen, och grått och trist har det varit...
    Ha de bra och jag önskar GOD NATT på samma gång.

    SvaraRadera
  4. Hej Recurven!
    Vad bra att det gick fint denna gången det var väl
    inte illa med bara 5p mindre än förra vecka.
    Så ordföranden blev sur,han kan väl vara glad att
    du bryr dej om knattarna.
    Jag försökte att prata en liten stund med honom men han jobbade då han skulle ringa sen,så vi får se tog han mobilen så kommer samtalet inte fram.
    Ja det har verkligen varit en grå dag idag.
    Ha det bra du också och natti natti med dej.
    Kramar.

    SvaraRadera