tisdag 15 december 2009

När vi var på väg hem så började det snöa.

Just nu gör jag middag men först var det sjukgymnasten sen när vi kom hem så började jag sätta i gång maten,såg ju  en märgpipa i affären i går,så den kunde jag bara inte springa förbi.Så idag blir det kalops till middag,Det är ju inte varje dag man gör det,är kanske därför som det är så gott.Men då när vi körde hem så började det snöa litet smått,som sedan tilltog saå nu är det v isst vitt på marken, men det är inte så stort så man kan göra snölycktor,ack ja det var några år sedan jag gjkorde en snölyckta sist.Så roligt man hade med sina barn då.Jag minns när jag själv var barn och hade gjort en snögubbe så fick jag påssjukan så jag var inlindad med en halsduk,min far fick gå ut och linda snögubben så som jag såg ut,vilka minnen..Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig fortsättning på Tisdagen//Agath.


18 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Ja, ibland är det tur att man har rester kvar eller en frukt i närheten.

    Så klart att ett födelsedagsfirande är något för dig. Det finns ingen roligare dag hur gammal man än blir. Det är sällskapet som gör det. Du kanske får välja noga då istället.

    Det finns inte många kyrkor som inte är fina. Har du besökt Vadstenas domkyrka? Hur fin som helst, riktigt gammal. Det är heliga Birgittas kyrka.

    Gick det bra hos sjukgymnasten denna gången också?

    Låter som ett roligt minne med snögubben och halsduken.
    Här har det snöat hela dagen.
    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Kalops är jättegott och härlig "vintermat".
    Visst var det roligt när vi var barn och kunde
    göra snögubbar, lyktor och kojor. Ibland blev
    de rättså "inlindade" av vissna löv :)

    *kramis*

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Ja visst är det jag var så himmelskt hungrig
    så det var därför tror jag som olyckan hände.

    När jag fyllde år kände jag ingen glädje detta
    året,men det kommer väl tillbaka skulle jag tro.

    Nej jag har aldrig varit i Vadstena,Heliga Birgitta
    är väl den nunna som man har hört så mycket om rätta
    mej om jag har fel.

    Deyt gör ont varje gång jag är där,och idag var sista gången så hon skulle skicka utvärderingen
    till läkaren-Jag får väl se vad som händer men Lidköping ortopedteknikerna borde jag höra av mej till.

    Ja det är ett minne jag aldrig glömmer,hur min far stod och lindade in gubben med halsduk.
    Det är roligt med minnen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Ja det var gott för att inte tala om såsen det är så himla god.Massor med morötter jag tycker de är så goda de som man har tillsammans med köttet.

    Ja och man gjorde snöborgara och hade snöbollskrig,ja det var nog roligare att
    vara barn på vår tid än vad barnen har i dag.
    Vi var inte så bortskämda som de barn är i dag.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Ja, olyckorna brukar hända då.

    Jag har också haft år när det inte har varit roligt att fylla, men det går över. Så bara att vänta och se.

    Jo, det stämmer nog. Hon brukar komma fram i olika diskutioner.

    Det var en envis skada, du har fått. Men jag tror på bättring.

    Det finns många minnen att minnas.

    Oj, vad snabb jag var nu. Men nu ska det bli tvn och sängen.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Hej igen Carina!
    Ja de är rätt så otrevliga blött oländigt som det blev och ljus som gick sönder,tur att jag inte hade tänt den också.

    Detta var nog sådant år för mej.Jag ville inte ha någon present heller.

    Ja jag hade nästan en aning att det var denna Heliga Birgitta.Men jag får väl åka och titta på Vadstena,
    annars är väl Gyllene Uttern det man minns där många
    haft sina bröllop.
    Ja det kommer fram lite då och då.
    Ja du var snabb denna gången.
    Ja jag ska snart bänka mej också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Åh himmel vad gott.
    Kalops!
    Mums!

    Minns mormors goda kalops nu.

    Och så minns jag min påssjuka.
    Bläh.

    :-)

    SvaraRadera
  8. Åhh du skulle bara se ..Agath ,så mycket snö vi har fått bara på en dag...helt otroligt *L* Jo nu är den rätta vintern här ..ha det gott min vän kram:)

    SvaraRadera
  9. Gokväll!
    Ingen träning för min del i kväll, jag sköt på det!! Men jag blev övertalad att följa med till Karlstad den 9 januari istället. Jobbig resa, men, men, jag får väl orka med det också..
    Kolaps som är så smarrigt, mums!! Jag kan inte få fram den riktig smaken på det hur jag än försöker, men det brukar bli gott ändå. Köttgryta som köttgryta brukar jag säga.. Sås och potatis som är så gott att mosa ihop...
    Jag kommer inte ihåg vad lutfisken kostade förra året, men inte tror jag det var uppåt 70 kr, inte här i alla fall, men jag kanske har fel så tro inte mig helt och hållet på den punkten. Men maten har blivit mycket dyrare.
    Vad bra att det gick fint hos gymnaste också!!
    Ha en bra TV-kväll!

    SvaraRadera
  10. Hej Ninasol!
    Ja jag kände för kalops när jag såg
    märgpipan i går,det blir till minst
    2 middagar till.

    Ja påssjukan var inget att ha,kom du ihåg
    hur man skulle vara inlindad med halsduk med
    knuten längst upp på huvudet?
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Hej Mary-Louise!
    Ja riktigt så mycket snö har vi inte fått än.
    Men det ska ju vara snö nu,så det är den rätta
    tiden.Jag var ute och tittade men det har inte
    kommit mer snö sen vi kom hem för sambons fötter
    syns därute.Men nån cm har det nog kommit.
    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Hej Recurven!
    Kände du dej inte bra i dag eftersonm du inte skjöt?
    Så du ska åka med den 9 januari,då får vi hoppas att
    det är bra väder då.
    Ja kalops är inte fy skam.Jag brukar få god smak på den men kanske beror på morötterna jag har ihop med köttet....Synd jag inte har ett gammalt kvitto jag kan inte med säkerhet säga hur mycket den kostade i fjol.
    Nja vi får väl se om läkaren hör av sig till mej när
    sjukgymnasten skickat utvärderingen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Ädlis!
    Sambons skulle lagat middagen men kom hem, hade varit på julluch med jobbet och var mätt. Alltså blev det enkelt med nuddelsoppa för tonåringen och mig och en massa frukt. man tager vad man haver;-)

    Nu har det väl kommit mer snö hos dig också väl?
    Ha det gott och sov gott.

    Kramar från en halvfrisk Tigris.

    SvaraRadera
  14. Hej Preddie Tigern!
    Ja nuddelsopppa går ju bra det också bara
    ni blev mätta,och frukt är ju nyttigt.
    Kalops är ju ingen vardagsmat i vanliga
    fall här,men jag kunde inte motstå denna
    märgpipa....
    Hoppas du har kryat på dej så du snart bli frisk.
    Ja lite snö har vi fått någon sm tror jag det har
    inte snöat sen vi kom hem för jag såg sambons fotsteg
    i snön.
    Krya nu på dej så du blir frisk till jul.
    Kramar.

    SvaraRadera
  15. Oj så fint du har! Riktig julstämning så man vill nästan stanna kvar och mysa =)
    Ha en skön kväll/natt. kram

    SvaraRadera
  16. Hej Lia!
    Ja Kojiki har gjort det så fint hos mej.
    Ja mys du.
    Jag önskar dej en skön kväll/Natt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  17. Hej Agath!

    Här i Göteborg kom det oxå några snöflingor idag. DEt har ju spåtts att vi skall få en vit jul...

    Var på föreläsning ikväll med Mia Törnblom, temat var: självkänsla. Hon var underhållande, intressant och frispråkig.

    Ha en skön onsdag!

    Godnattkram
    Kajsa

    SvaraRadera
  18. Hej Kajsa!
    Ja det har tydligen snöat lite varstans,
    men vi fick ett litet täcke här inte mycket,
    men påminner mej om en sak...vet du hur man
    ser att en elefant har varit i kylskåpet?


    Svar atryck i smöret ...
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramar

    SvaraRadera