måndag 14 december 2009

I morgon ska jag till sjukgymnasten igen...

...så det gäller att komma isäng i ganska hyvsad tid,vad sen ska göras det vet jag inte mer än att vi skulle handla potatis,det tyckte jag inte Överby hade så speciella,utan tar det här hemma i stället,men jag köpte en märgpipa och tänkte göra kalops i morgon,måste bara köpa lite mer morötter för jag ska göra soppa på spadet av köttet vi hade i går.Nu ska jag ta mej en kopp kaffe och sen titta runt lite. Ha det gott alla...Om ni ska sova eller sitta och kolla lite så önskar jag er en god natts sömn.Och med en historia önskar jag er Godnatt "Kaksmulan"  //Agath.
                                                                  *****

En man va ute och cykla när han plötsligt fick punktering.Det va en bra bit(60km)hem och han klarade inta av att bära cykeln hem så han liftade med en Ferrari.Men nu visade det sig att Ferrariägaren hade storhandlat på ikea så dom spände fast cykeln bakom bilen och så fick han sitta på cykeln och hanskulle plinga om det gick för fort. Sagt och gjort, men efter en stund blev Ferrarin omkörd av en Jaguar så dom två börja köra ikapp. Mannen på cykeln plinga för kung och fosterland men chauffören hörde det inte. De båda bilarna körde rakt förbi en bensinmack där en man med sin motorcykel stod och fick bevittna vad som hände. Han tappade hakan och ringde genast sin kompis.


- du kan aldrig gissa vag jag har sett! skrek mannen.

- va såg du?

- först kom en jaguar i full fart, efter honom kom en Ferrari och ville köra om, och efter Ferrarin kom en cykel och plingade om att få köra om!
                                                                                 ****

10 kommentarer:

  1. HIHI ja den var inte så dum:) så det blir sjukgymnasten idag igen ..men det går väl bra,eller hur? Här snöar det för fullt och det är kallt ute..men vackert är det ..ha en bra dag kramar!

    SvaraRadera
  2. Dags för lutfisken att tas ur blöt. (tror jag)
    :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Agath!
    Nej, det händer en del här också och så länge som man inte hungrar ihjäl går det bra. Tiden går för fort, iallafall för mig och sen kanske jag vill göra lite mycket saker samtidigt ibland. Då blir det något som får skjutas framåt.

    Oja, det var trevligt på födelsedagsfesten.

    Vi har alla olika smak, tur för då finns det så mycket att välja på. Du kanske skulle prova när tillfälle kommer.

    Ja, ibland längtar man intensivt då måste man göra något åt det.

    Jag köpte kyrkan från jotex eller ellos för ca 7år sedan. Jag har inte heller sett nått liknande varken före eller efter köpet.

    Ha det så bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Godmiddag!
    Den var gammal! Har sett den på flera bloggar dessutom!
    Fjäderlös skriver att lutfisken ska tas ur blöt, är inte det lite tidigt?? Den läggs ju i blöt den 9:e?? Jag kommer inte ihåg hur pappa gjorde fast jag varit med så många gånger...Nåja, såg i går i affären att lutfisken kostade 74 kr/kg för den utan skinn, så nog är det dyrt alltid!
    Här kommer det ner massa snö idag och det ska hålla på hela dagen och en bit till morgon, såg också att dagen innan julafton ska det bli milt igen!! Fast det kan ju ändra sig tills dess, många dagar återstår. Kallt ska det visst bli till helgen också.
    Ska in till bågskyttet sedan men först ska Bounty fixas.
    Hoppas allt gick bra hos gymnasten!
    Hade bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Mary-Louise!
    Ja var den inte bra,ja idag är
    det sjukgymnasten igen,det gör
    så ont när hon trycker under foten
    men efteråt när hon masserat lite så
    känns det skönare.
    Hur mycket detta kommer att hjälpa får vi väl
    se när hon behandlat mej sista gången.
    Här är lika grått som vanligt.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Fjäderlös Tvåfoting!
    Nej du det skulle du gjort Annadagen
    för alltså förra Onsdagen.Men idag behöver
    man inte luta dem själv.Jag brukar köpa sådana
    i plast som man lägger i ett par vatten beror
    på hur fast man vill ha den.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  7. Hej Carina!
    Ja iblanbd är man hungrig för tiderna inte stämmer.
    Man kan ju inte både ha mat på som man är ute.
    Och så var fallet igår,visserligen hade vi rester
    sen gårdagen,men varorona behövdes in i kýlskåpet
    först.

    Tur du hade trevligt,ja kanske det vore något för mej.

    Den kyrkan jag köpte var en arbetskamrat till min man som gjort den,men fin var den.

    Och nu måste jag samla ihop mej för jag ska
    till sjukgymnasten om några minuter.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Agath!

    Åh, kalops! Så gott!

    Har du fått snö? Här kommer det bara mer och mer snö idag. Vättersnö brukar vi kalla det när det snöar så som det har gjort idag. Stora vita lätta snöflingor så att man knappt ser vägen framför sig när man kör. Jag har varit och handlat lite julklappar. Det var fullt med bilar och folk inne i stan. Det märks att det inte är långt kvar till jul nu.

    Tack för historien och för skrattet!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Hej Recurven!
    Är nyss hemkommen från affär och sjukgymnast
    det var sista gången jag var hos henne så hon
    skulle skriva till läkaren,,,men hon tyckte jag skulle ta kontakt med ortopedteknikerna..HJa vi
    får se hur det blir.
    Ja jag läst fel vad han skrev,fattade att han menade
    l'ägga den i blöt själv har jag aldrig gjort det så
    jag vet inte vilken dag man tar upp den,men min mor
    gjorde det men det är så länge sen.
    Men nog kostade den väl så i fjol också eller?
    Jag vill ha den med skinn,men det är väl en vanesak.

    Här snöar det nu det började när vi kördew hemmåt från Sollebrunn,sen när jag varit inne i affären
    här så hade det tilltagit så när vi körde hemmåt så
    var det vitt men väldigt tunnt täcke.
    Hoppas allt går bra på skyttet.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hej Maskroskvinnan!
    Ja jag går här fram och tillbaka mellan spisen
    och datorn just nu.
    Ja nu när vi körde hem efter sjukgymnast och affär så hade det börjat snöa,ganska stora flingor tom.
    Men inte så stora som dina är de inte.
    Jag har inte handlat någon julklapp än.Har inte
    fått önskelistan än av sonen till flickorna.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kram,ar.

    SvaraRadera