tisdag 29 december 2009

Kommer ni ihåg min Amaryllis?



En morgon när jag gick in i rummet kunde jag inte förstå vad som kändes fel förrän jag såg på Amaryllisen den hade vikit sig av tyngden blomman hade,men det ser ut att komma upp en till hur ska jag göra för att rädda den så den inte viker sig också,om den nu vill förstås.I morgon ska ni få se min orkideé,hoppas att den andra blomman också öppnat sig så jag kan ta ett kort på den vi får se.Med detta säger jag Godnatt från "Kaksmulan"//Agath

6 kommentarer:

  1. Hej Agath!
    Klipp av den som vek sig och sätt en gummisnodd om stjälken längst ner, sätt sedan blomman i en vas. Amaryllisen som kommer ge den bara 1-2msk vatten i veckan. då blir den inte så lång.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. gått nytt år till agaten
    me många krammar & sånnt

    önskar
    en liten
    å hemli en
    hi hi hi hi

    hi hi hi

    SvaraRadera
  3. Godmiddag!
    Trist när Amaryllisarna går av. Då var det kanske bättre som med min att blommorna trillade. Min står fint uppe i föntret med de 2 blommor som blev kvar. Ny är på G.
    Tittar in som snabbast för jag ska till stallet och fixa, kommer sedan upp igen och då ska vi frosta ur frysen. Slänger ut alla grejer ute nu när det är så kallt.
    Ha de så bra!

    SvaraRadera
  4. Starry-eyes!
    Sambon hann kasta den som vek sig,
    men det ska jag tänka på så jag
    inte ger den för mycket vatten,
    för denna vill jag njuta lite
    mer än jag hann med den andra
    stängeln.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej lille anonym!
    En gott nytt år till dej
    du lille hemlige vän.
    Bamsaekramar till dej från agaten.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Ja det är trist när det händer,
    men av skadan blir man vis heter
    det ju.Jag hade 4 blommor i den
    det var väl därför den var så
    tung.Ja jag har en till på G så
    jag ska väl inte misströsta heller.

    Ja det är väl ganska smart att använda
    kylam om man har för mytcket i frysen
    får se hur kallt det är här,för jagb hade
    också behövt frosta av vår frys.
    Kramar.

    SvaraRadera