måndag 21 december 2009

Ja så har man då ätit ibland välsignar jag restmat.


Så här fin är min Amaryllis idag den jag fick när jag fyllde år,då var det bara ett hölje runt,men som det verkar så ser det ut som det kan bli en till vilket jag tycker är märkligt för det har jag aldrig upplevt innan.Idag har vi varit ute och jagat en del julklappar kallt spom sören är det,byxorna är nog för tunna för detta väderleken som vi har nu,och man såg rimfrosten i träden det var väldigt vackert trots det hade mörknat en del.Jag önskar er en fortsatt trevlig Måndag.//Agath.

4 kommentarer:

  1. Godkväll!
    Vad fin din amaryllis är! Vi har också en, men den tycker katterna om att busa med. En knopp tog de av. Flyttade upp den och då har vi haft av en knopp med rullgardinens hjälp. En har slagit ut nu och en är på G. Det kommer en ny blomma nere vid löken. Så är det att ha djur alltså, inget får vara i fred.
    Av vaccinationen känner jag inget idag. Det stela i armen är borta, så det var ju inget...
    Har ritat "tårtbitar" på tavlorna och satt ut massa olika poänger i bitarna. Ordföranden har ringt som vanligt och var orolig för i morgon.
    Jag har målat lite till på pilarna och så har hästarna fått kvällsmat. Känner mig lite trött, men jag har hållt igång hela dagen.
    Ha en fortsatt bra kväll och GOD NATT på samma gång.

    SvaraRadera
  2. Hej Recurven!
    Ja jag tycker också den är fin.
    Jag har fått behålla mina blommor,
    för jag har ju inga djur.Ja jag
    tyckte väl att det verkar som det
    kommer en stängel till men blev osäker.

    Vad bra att du inte känner av någon stelhet
    idag,hoppas ni får kul i morgon på avslutningen.
    Ja du trött är jag också trots jag inget gjort,
    Ja dina pilar får man väl se när de är riktigt klara,Men veldans med snö ni fick.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkram

    SvaraRadera
  3. Amaryllis är såå ståtliga blommor, funderade ett tag på att köpa en Julstjärna eller en Hyacint men då måste jag ha dem uppe på kylskåpet för annars förstör katterna dem ...
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Doris!
    Visst är den ståtlig,jag fick en
    julstjärna också men de har jag
    så svårt att hålla snygga till
    efter jul.Ja så är det att ha katter.
    Hyacinter har jag svårt för doften.
    Jag önskar dej en riktigt God Jul.
    Kramar

    SvaraRadera