tisdag 8 december 2009

Hej tittar in en snabbis...

...vi ska strax ut en runda,vad vi nu ska det vet jag inte.Men alltid behövs det något vi har glömt.Natten har varit som vanlig dålig sömn.Och i dag är det lika grått som de andra dagarna inte ens den lilla ljusglimt vi såg i går har vi.Bara grått och det är inte kallt.Detta är den dag jag velat få nysnö på men inte ens det vill vår herre göra mej till viljes.Jag som velat vakna till nysnö just bara idag.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Tisdag.//Agath.

8 kommentarer:

  1. Hej Agath!

    Ja, grått är det ute. Jag har just gått min promenad efter middagen och det var både grått och rått. Och grönt.

    Hoppas att du sover bättre snart. Och att det blir lite nysnö eller i alla fall frost. Så blir det ljusare ute.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Agath! Ja grått är det här också, och man blir tung till sinnes. Hoppas du hade kul på din runda i alla fall.

    Rösten höll! Vi gjorde en jättelyckad konsert i söndags, och vill du så finns det ett smakprov på min blogg nu.

    Nu ska jag iväg till kören - igen! Det tar visst aldrig slut...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Maskroskvinnan!
    Ja det är ju det,men faktiskt såg vi solen lite på avstånd när sambon tankade,så någonstans har den lyst i alla fall.
    Men någon promenad blev det inte för min del,du är ihärdig du som går i ur och skur.
    Ja jag hoppas det också för jag blir så genomtrött av
    att ionte få sova.
    Ja det blev varken nysnö eller frost här,men det kommer väl.Och som du säger så går vi snart mot ljusare tider.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Wolmer!
    Nja så kul var den inte min sambo skulle leta
    present mej jag vill inget ha sa jag,men hur det
    blev så fick jag lite blommor både i kruka och
    lösa.Och en räckmacka och tårtbit.
    Tja men tid gick fort
    Vi såg solen när sambon tankade men nu är det
    mörkt igen.

    Skönt att höra att rösten höll.Så du ska iväg idag
    igen.Ja det är väl mycket nu för snart är det Lucia
    Då ska du ju till kyrklan när hon kröns.
    Jag önskar dej en trevlif Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Agathen

    Men du ... det var väl ändå en ljusglimt att få blommor, en rälmacka och en bit tårta.
    Dessutom en utflykt.
    Det tycker jag var gulligt gjort av din sambo.

    Kram rara

    SvaraRadera
  6. Hej Ninasol!
    Ja det var en ljusglimt förstås,
    men för en stund sen så fick jag
    ett glädjande samtal i sång du vet.
    Jo visst var det gulligt av honom
    och jag är inte otacksam.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej i sena kvällen! Tycker det låter jättemysigt med blommor och räkmacka, hoppas det doftade och smakade gott!

    Nåt sjunga på lucia blir det inte för min del, men dagen innan har vi bautarepetition i kyrkan. Så på lucia ska jag vila...

    Vad tyckte du om vår körmusik då? Jag känner mig lite stolt faktiskt, för så här bra har vi nog inte varit på väldigt länge. Men så hade vi proffsiga musiker också.

    Nu ska här i alla fall sovas, så jag säger god natt! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Wolmer!
    Jo tack det gjorde det.
    Annars trodde jag ni hade ett program för lucia
    för hon brukar ju krönas den 13:de december eller söndagenb efter.tänk va man har legat av sig igentligen.

    Jo n i sjöng jättebra,men detta visste jag inna.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera