söndag 13 december 2009

Hej på er,jag har inte kommit ut på internet idag förrän för en stund sen.

Så kan det vara när man inte har någon uppkoppling.Men idag är det Lucia,jag har försökt att leta bilder,men har inte hittat någon som jag kan ha.Men ni får tänka er den i alla fall.Nu ska jag gå och laga mat,får väl hoppas den blir bra,ingen vanligt söndagsmiddag utan dillkött.Det kan ju inte vara fel.Så kram till den som viull haJag önskar er en trevlig 3:dje advent och Luciadag.//Agath.


Tack rara Ninasol,så fick jag lite Luciafint hos mej.Hoppas din dag har varit fin.Kramar.

18 kommentarer:

  1. Agath;
    Ja men han utmärker sig inte såå himla mycket även att han vann Idol, vi får hoppas att han tar plats på scenen igen.. Den genom tiderna bästa Idolen är Amanda Jensen, hon har verkligen slagit med egen musikstil men hon kom tvåa.. sen har vi Marie Picasso som vann henne har man inte hört en ton ifrån..

    Nej det är nog många som inte tittar på mammas pojkar men jag tycker det var kul att se, men jag älskar ju iofs dokussåpor:)
    Kram och ha en trevlig 3:e advent

    SvaraRadera
  2. Hoppas du ändå haft en trevlig dag.

    *söndagskramen*

    SvaraRadera
  3. Hej Mia!
    Du menar han är ganska ödmjuk eller?
    Jag gillade hans sätt att föra fram låten.
    Jag tror Calle fick problem med rösten,han
    tog ju i den första låten så jag undrar om
    det inte hände något med stämbanden.
    Nej den enda som jag hör som kommit 1:a är
    Agnes som toppar Amerikalistorna just nu
    enligt Jidde
    Amanda har just nui gett ut en skiva såg jag på
    Ginza häromdagen när jag skulle ha inspelningasbara skivor till DVD:n
    Jag tittar ju på Bonde söker fru i stället det blir fdör mycket dokussåpa för min del annars.
    Jag önskar dej en trevlig 3:dje advent och Luciadag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hej Ginger!
    Ja jag får tända det 3:dje ljuset
    och drömma,står med maten får
    väl hoppas jag lyckas med den.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Godeftermiddag!
    Såg du att jag lyckats få in lite julstämmning på min blogg??? Jag har klurat lite på hur Kojiki gjorde, så har jag nu bytt ut vissa grejer bara, lätt att byta tillbaka sedan. Ska greja lite mera varefter.
    Det kom snö och den smälter visst bort igen. Har varit till stallet och borstat på Bounty som hade lagt sig i leran igår. Har även skruvat på broddar i skona så han inte ska halka, men vi glömde ju sätta på snösulorna i onsdags, så nu klumpar sig snön under och blir till styltor. Ska till hästaffären i morgon och kolla en ny grej man skruvar dit i broddhålen på skon som ska funka som snösulor. Ska snart lägga ut bilder från gårdagens bågskytte..
    Ha det bra! Lusse Lelle på dig...

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Ja jag såg tomtemössan vid dina bokmärken,den var fin.Vi har lika tomt på snö sen i går,
    Har Bounty ont i sina hova eftersom han lagt sig ner?
    Ska bli trevlig att se dina killar du coachat.
    Ha en bra luciadag m,ed 3 :dje ljuset tänt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Agath!

    Ta min Lucia på min blogg och lägg in nu innnan kvällen om du vill.

    Har du lussat själv idag kanske?

    Kram vännen.

    SvaraRadera
  8. Har jobbat idag,men vill ändå säga godnatt (snart) börjar kl:007 imorgon..hej svejs...kram!

    SvaraRadera
  9. Ninasol!
    Vad gullig du är,jag hastar över till dej.
    Nej här har inte häst så mycket mer än några
    barn som kom och ringde på och sjöng luciasången.
    Kram du rara vännen.

    SvaraRadera
  10. Mary-Louise!
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramar.

    SvaraRadera
  11. Godkväll!
    Nej då, Bounty har inte ont i sina hovar. Han har rullat in sig i lera bara. Antagligen kliar den långa pälsen på honom eller så kanske han tvättar sig på sitt vis. Han har inte gjort det nu på hela tiden det regnat för han verkar tycka det är lite för blött då. Några hästar i stallet lerar ner sig var enda dag. Fast de har täcken på sig. En av hästarna spolar hon av täcket på för det är som en tjock belägging på täcket.

    SvaraRadera
  12. Recurven!
    Aha jag trodde han hade ont eftersom han lagt sig ner.Ja det är nog så man kan ju tänka själv hur det är att ha päls.Han kanske vill bli blöt som du säger.
    Snart ska jag sätta mej tillbaka och titta på filmen.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Apropå Lucia-bilder; jag fick lära mig i skolan att Lucia var mörkhårig? Ändå var det alltid en av skolans blondiner som utsågs till Lucia i tågen.

    SvaraRadera
  14. Hej Peter!
    Ja efter som Santa Lucia är en stad i Västidien
    så är hon mörk,där finns inga blonda flickor.
    Så jag anser också egentligen att det är fel4att hon är blond.Men så har det alltid varit i Sverige.
    Jag hoppas du och din familj haft en bra Luciadag.
    Skicka en kram till Mae-Daisy
    Ha det bnäst.

    SvaraRadera
  15. Vill bara säga GODMORGON..ha en fin dag kramar!! ska "rusa" iväg nu...:)

    SvaraRadera
  16. Hej Mary-Louise!
    Det blev förmiddag här,men fpår hoppas
    du inte stressar för hårt.
    Ha en fin Måndag.
    Kramar

    SvaraRadera
  17. Sicken söt liten Lucia, här firas den egentligen inte men en del som har svensk anknytning har försökt införa den lite men det är inte ÄKTA Lucia-tåg tycker jag utan mer typ konsert i kyrkan eller något sådant, saknar det, är en så vacker sed.
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  18. Hej Doris!

    Ja är hon inte söt,jag fick den av Ninasol.
    Ja det är en vacker sed,egentligen är ju allt
    som hör julen till vackert.
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera