fredag 18 december 2009

Hej På er,idag blev det ingen tid att sitta ner här.....

...utan vi har varit i Överby,men det kunde vi glömma Coop var så hemskt dyr med sin färs och Maxi en 10:a mindre.Men vad hjälper det när färsen är slut,så tittade vi ion i olika butiker för färs skulle jag ha.Men jag gillar inte att färs skeppas från en stor central och lämnas på affärerna,jag vill ha färsen mald på irt och ställe.Så det var bara att åka hem,så tittade vi in på ICA här men de hade inte mer än högst 1-1,5 kg även den pakityerad någon annanstans,så åkte jag till våran köttbutik här,jisses så fet den var jag avskyr när fläskfärs är rwent vit,men jag köpte ett halövt kilo så jag ska smaka hur dan den är,men en sak förstår jag inte varför den gör det så långtrådiga,för var det korta färstrådr,det var bättre.Nåja då sitter jag där utan´färs till korven.jäkligt irriterande.Men det blev ingen bra handlardag precis.Tur jag hade plockat fran fläsk till mej så jag gjordwe i ordning Raggmunk a lá Recurven när jag kom hem till mej och sambon fick äta kalops nerklippt i sås och ris.Men vi gick bägge mätta från bordet i alla fall.Kram till den som vill ha.Jag önskar er en trevlig Fredagskväll.//Agath.

8 kommentarer:

  1. God Jul Agath

    Ta det nu lugnt de sista dagarna..man brukar ju för det mesta skjuta upp allting..

    Hoppas tomten hälsar på med något trevligt i säcken...

    Ha det gott i stugvärmen

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  2. God Jul Kojiki!
    Jag hoppas du och din kära får en trevlig
    och lugn jul,med mycket god mat,kanske
    lite godis också*blink*
    Var rädda om er när ni är uppe i luften.
    xxx

    SvaraRadera
  3. Så du ska göra din goda julkorv nu ? Vi har gjort våran fårkorv i dag, 131 stycken som nu hänger uppe i svämors rökhus, mums !
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris

    SvaraRadera
  4. Hej Doris!
    Nja så långt har jag inte kommit än,jag var bara inne på köttbutiken men jag tyckte färsen
    så så ljus ut så det såg inte gott ut.Så jag
    tog bara ett halft kilo för att göra biffar så
    får jag se sen.
    Jasså du har gjort Fårkorv,bor din svärmor långt från er?
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Gokväller!
    Vi kom in i bilen till sist. Åkte till staden och jag har fått en julklapp redan. Berättar mera i morgon. Synd att du inte fick tag i färs. Jag tycker om den "krulliga" färsen. Köpte lite, men ska ha hem mera så vi kan rulla köttbullar här någon dag. Hittade revben också som vi ska fixa. Kallt som attan har det blivit här, just nu är det nere på -18 grader. Bounty har fått på ett täcke nu till morgondagen, nu är det i kallaste laget för han att vara utan, han är ju klippt trots allt. Men det ska visst bli lite bättre i morgon men mulet och kanske snö.
    GOD NATTEN på dig!

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Så du fick upp blien till sist.Nej jag tyckte den var så ljus så den saåg inte aptitlig ut
    så jag köpte bara ½ kilo fläskfärs.Så sambon
    sa vi ska ut i morgon om inte vädret hindrar oss förstås.Vad menar du med krullig fär,är det när det är långa spagettiliknande ringlor,jag vill ha korta,det blir bara mera bök om man ska få sönder dem ju.
    Skönt att Bounty kan vara inne här verkar hästarna mycket ute.Vi har -15 grader ute nu.
    Så vi får väl se hur halt det är i morgon.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  7. Godmorgon på dig..:) Jag har lite svårt för att skriva nu,för mitt tangentbord krånglar ...måste köpa ett nytt..! Här är det -20 g.just nu brrr...visst det är ju "myggfritt" iallafall *L* ha det gott kram !

    SvaraRadera
  8. Hej Mary-Louise!
    Ojdå har du problem med dit tagentbord?
    Jag har mitt till min gamla dator kvar
    men det är väl olika hur mycket man nyttjar
    dem.Du skriver nog mer än jag tror jag.Ja nog
    är det myggfritt alltid.Vi har -9 på skuggsidan
    Och solen lyser.Så här är nog härligt ute.
    Jag önskar dej en trevlig Lördag.
    Kramar.

    SvaraRadera