torsdag 19 november 2009

Jag sitter och letar efter en Askungesaga...

Den ska handla om askungen när hon blir gammal och får önska sig 3 saker,har ni hört så tala om den är ni snälla för jag finner den inte,jag har inte hört den på 8 år men den är otroligt bra.Så kära bloggvänner har mni någon idè vilken jag menar så hör av er.Tack på förhand.

Ja idag har jag då varit i TV-butiken,så nu blir det ny TV med inspelningsbar box vid sidan om.För ska man nyttja den boxer som är i TV:n så måste T:.n stå på hela natten,låter sjukt,men vad ska man göra.Och köper jag bara digitalboxern så kan kanske TV:n kag har lägga av nu om några timma eller nästa år,då kan man undra vilket var mest smartas att göra.Jag tyckwer ju det som viu köper är det bästa men vi har så olika tankesätt.Men jag vill ändå känna att jag gjort rätt.Jag önskar er en fortsatt trevlig kväll.//Agath.

21 kommentarer:

  1. Kan det vara denna du tänker på?

    http://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Askungen2/

    SvaraRadera
  2. En bättre länk här..

    http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50285&lang=se&subsite=movies&&ref=

    SvaraRadera
  3. Godkväller!
    Nu har jag varit på Lidl och handlat ett notställ. Nu ska ja börja spela apa hade jag tänkt... *Fniss* Nej då, skämtsamt vare här. Jag ska tillverka ett bågställ av notstället är det tänkt. Nere vid benen ska man ha som en liten kopp, där bågen ska stå i. Till det har jag köpt en dragkroks gummiknopp. uppe istället för där notbladen ska stå ska det sitta en hållare av något slag som bågen ska luta sig mot. Det har jag inte löst ännu, men det kommer jag nog på något till slut. Det finns ett skruvhål så något finns det nog. Får fundera lite så...Notstället kostade 99 kr och var i metall. Jag trodde det var i plast. Stället ska jag ha till långbågen så slipper den ligga på golvet eller på en stol eller så när man tävlar. Ser bättre ut också.
    Det har regnat nu konstant sedan vi åkte hemmifrån vid 15-tiden. Mätaren har vi tömt 2 gånger och det var 20mm ena gången och 19mm idag. Nu får det väl räcka snart!
    Tappade lusten för att skjuta idag när vi kom dit och jag var mest en som satt där och inget gjorde. Jag hjälpte knattarna med lite småsaker.
    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Hej Agath

    Så du vill ha sagor du..verkar som du fått gehör!

    Jag tycker alltid det är bra att ha var sak för sif..köper sällan något med inbyggda extra saker i....

    Vad du än gör så är det trevligt iallafall med en extra tittlåda....

    Jag har en extra TV här på mitt skrivbord har inte öppnat den på över en månad..ja så intresserad är jag hu!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  5. Anne-Sofie!
    Den jag far efter är när aksungen blir gammal och får 3 önskningar av den goda fen,det är ju
    nästan 10 år sedan jag hörde den sist.En annorlunda Askunge*ler*
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Recurven!
    Jasså jag trodde du hade dem i en korg eller var det heter på ryggen som indianerna hade*ler*
    Men det är kanske tungt att bära dem så friare att att röra sig om man inte har dem på ryggen.
    Jaha det var till bågen inte till pilarna,jaja jag läste för snabbt*fniss*

    Jo det är ju klart att man kan tappa sugen då om det kommer så mycket regn.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Kojiki!
    Nja jag vet inte det för den jag söker är inte de som Anne-Sofie menar...Men den kanske dyker upp så småningom.
    Ja jag tittar inte så hemskt mycket jag heller,
    men nu har jag tittat av 2 timmar för i natt*ler*
    Ja vi får väl se hur det blir i morgon.
    Emellanåt måste jag koppkla av från datorn,jag
    försöker hålla det som de sa på REHAB ½ timme sen paus,det är rätt så nyttigt faktiskt.
    xxx

    SvaraRadera
  8. Jag har tänkt och tänkt, men kan inte komma på vilken saga du menar. Kan du berätta mera. Jag gillar ju också sagor, du vet ;-)))

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Godernatter!
    Att ha pilarna i en korg?? Hahaha! Du får då ihop det! Pilarna har jag i ett koger på ryggen, det ser du på bilden högst upp på bloggen ihop med pilbågen. Det har jag på sommaren i skogen. Nu på vintern har jag ett annat koger som hänger i fickan på höger sida, benkoger. Egentligen ska det hänga i ett bälte men jag har inget bälte på mig, så det hänger i fickan i en krok.
    Nu ska jag mölja ner mig mellan lakanen, så GOD NATTEN på dig. Hörs i morgon!
    Ps. Det skvätter här ännu. Ds.

    SvaraRadera
  10. G'afton Agaten
    Jag visste inte om Askungesagan där hon blir gammal. Jag ska leta.Tänkte fråga "Filmfotografen" på Passagen, filmer är hans speciality. Min dator går mycket bra. Jag har en stor tv på väggen framför en sida av mitt arbets/rit/skriv-bord men jag tittar inte så mycket numera.
    Men jag håller med Kojiki, vill helst inte ha nägon tv med extragrejor inbyggda.
    Hoppas att du blir nöjd över ditt val.

    Förresten har lille angus en trevlig överraskning till dig som han ska presentera snart.
    G'natt kära Agaten, sov gott utan någon av mina äckliga John Blundar.

    Ian

    SvaraRadera
  11. Den sagan känner jag inte till, men det låter spännande! Hoppas du hittar den.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!
    Ja det är inte en saga för små barn,men ändå ganska harmlös*ler*
    Jag får hoppas den dyker fram en dag.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  13. Re4curven!
    Ja koger heter det ju så där ser du hur van jag är haha alltid glömmer man något i brådskan.
    Jag ska själv krypa ner bland lakanen ser om det
    blir någon liten stund att läsa innan John Blund dycker upp.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  14. Hej Agath!
    Jag haar inte hört talas om någon saga med Askungen som gammal, att hon skulle ha fått barn? Det låter spännande, hoppas att någon kan hjälpa dig.God Natt och Sov så Gott!
    kram

    SvaraRadera
  15. Hej Ian!
    Ja det finns en saga däöer hon är gammal och
    fen ger henne 3 önskningar.
    Om du kan hitta den skulle vara kul att höra den igen*ler*
    Haha TV på vägen finns det ingen plast för,rummet är för litet,så det får bli en som står på bordet.Men jag kommer inte ifrån den ena boxern som är inbyggd men den har jag ingen användning för.Vad bra att du har en dator du
    är nöjd med.
    Ja jasså har han?Vet du Ian jag saknar de där hälsningarna,lille angus brukar jag ju titta på då.*ler*
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Nattis,

    SvaraRadera
  16. Wolmer!
    Nej det kanske inte många som gör utan förknippar det med den ursprungliga.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  17. Hej Starry-eyes!
    Jo det finns en saga ,men några barn fick hon inte.Inte enligt den sagan.
    Ja det hoppas jag också.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  18. Jag hittade en liten historia, det är förmodligen inte den som du tänker på, vet inte ens om den är påhittad, men så här lyder den;


    Askungen har nu fyllt 75 år. Efter ett långt liv med prinsen, som nu är död, sitter hon ute på verandan en skön sommardag med sin katt som heter Bob. Då uppenbarar sig plötsligt hennes goda fe.

    Överraskad frågar Askungen:
    - Min goda fe, vad gör du här efter alla dessa år?
    Den goda fen svarar:
    - Askungen, du har levt ett perfekt liv sedan jag sist såg dig. Är det någonting som du önskar djupt inne i ditt hjärta?

    Askungen blir något förvånad, men lycklig. Efter att ha tänkt efter en stund säger hon:
    - Jag önskar att jag var rikare än jag kan förstå. Och vips, så är hennes gungstol förvandlad till renaste guld.

    Hennes trogna gamla katt, Bob, hoppar skräckslagen upp i hennes knä.
    - Tack min snälla fe, säger Askungen.
    - Det var väl det minsta jag kunde göra för dig. Vad vill du ha som din andra önskan Askungen ?
    Askungen tittar ner på sin gamla, sköra kropp och säger:
    - Jag önskar att jag var ung igen.
    På en gång förvandlas hon till den vackraste unga skönhet. Hon känner vigören, som har legat orörd i många år, komma tillbaka.

    Då säger den goda fen:
    - Du får EN önskan till, Askungen.
    Askungen tittar på den förskrämda katten, och så säger hon:
    - Kan du förvandla min katt Bob till en ung, snygg man?

    Så står BOB där, den tjusigaste unge man som hon någonsin sett. Han är så tjusig att fåglarna i skyn faller ner vid hans åsyn. Den goda fen säger:
    - Ha det så bra i ditt nya liv !
    Så försvinner hon som en blixt i blått elektriskt sken. Under ett par minuter tittar Bob och Askungen varann djupt i ögonen. Askungen sitter som förstummad och beundrar denna urtjusiga karl.

    Då går Bob sakta fram till Askungen där hon sitter i sin gyllene gungstol, han kramar henne med sina muskulösa starka armar Han böjer fram sig och blåser lätt i hennes hår och viskar:
    - Nu ångrar du allt att du lät kastrera mig.

    ;-)

    SvaraRadera
  19. Tack Anne-Sofie!
    Det är denna historia jag sökte,
    och att jag inte kunde återge den är för det
    förflutit så många år sen jag hörde den sist.
    Jag var till och med beredd att gå på 35+ om
    det behövdes,och sökt efter den som hade den på sin sida förr.Men nu så äntligen så får jag läsa den igen.Hur hittade du den?Du är en ängel och tack för hjälpen.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  20. Så bra att den var rätt. Jag googlade på Askungen tre önskninmgar och fick massor av träffar på denna. Bland annat så fanns den på en annan blogspotares sida:-))

    Denna; http://susannep.blogspot.com/

    Ha det gott, själv så är jag s.k. gräsänka över helgen. Lugnt och skönt...hihi:-)

    SvaraRadera
  21. Hej igen Anne-Sofie!
    Jag är ju inte så van att söka,jag ser ju att
    ni andra kan det där bättre än jag,men som jag sa till dej var jag beredd att söka den kille som hade den på sin sida,detta var när jag var på vilda vebben,jag lärde känna denna kille
    redan på 35+ en sympatisk man i min ålder.

    Jasså du är gräsänka,och så bor du långt upp
    i de djupaste skoga inte sant,vågar du vara själv?Ha det gôtt.
    Kramar.

    SvaraRadera