fredag 20 november 2009

Det blev bara en liten titt,så nu ska jag krypa till sängs.

Ja så gick denna dagen också,jag har pratat med min son i kväll den store av dem,han talade om att hans sambo kommer hem i morgon,så det blev aldrig ett besök hos henne,men så kan det bli ibland,min son talade om att mitt stora barnbarn hade skadat sig på isen idag när de skulle åka skridskor så hon hade fåttt ett sår på hakan,inget allvarligt men ett sår,tur att tänderna inte skadades.Det får mej att tänka på när min lille son gick på dagis så trillade han och slog i framtänderna så de lossnade men fröknarna höll dem så de fastnade igen,men efter ett tag så blev de missfärgade så jag fick gå till tandläkaren med honom och det visade sig att rötterna tagit skada,detta var mjölktänderna som fick dras ut,så han gick med en stor glugg fram ganska länge innan de nya tänderna kom fram,ängslig var man att de tagit skada,men de var så fina och vita.Så jag behövde inte vara orolig.Men så illa gick det nu inte för mitt barnbarn.Men hakan fick sin beskärda del.Godnatt sov så gott önskar "Kaksmulan"//Agath.

8 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med barnbarnet!

    Hoppas sömnen blir god och vederkvickande nu. Kram!

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Ja, usch för hårda isar. Jag äkte mycket skriller när jag var mindre, men aldrig att jag trillade och slog i anskitet. Det var mest baken som fick stryk. Vi hade ett kärr som blev bottenfruset, det åkte vi på, kärret var kanske en 2 km långt, fin is som lade sig lite knögglig ibland om det regnat.
    Jaha, idag är det fredagsmys för den som behagar. Vi har köpt hem en ny sorts glögg med blåbär och lingon. Jag tycker inte om vanlig glögg så av ren nyfikenhet vill jag prova denna. Men det blir i kväll efter stalltjänsten är avklarad.
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  3. Ja du vet ,att i Hockey så får de hela tiden en massa blessyrer..du får ha en bra och skön helg ...kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej Wolmer!
    Ja det tycker jag också,nja jag har legat och snurrat,jisses du skulle sett mitt hår i morse
    det stod åt alla håll och väderstreck.*ler*
    Vi har suttit och disskuterat och jag har
    ringt TV-killen,och nu har jag bestämt mej det blir så som vi har det idag.Jag har svårt att
    skiljas från min gamla TV.*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hej Recurven!
    Ja det var tur att det gick så bra ändå,Och att det inte skrämde henne eller lillasyste,och trots att mitt barnbarn är bara 5 år behövde inte pappa kommja det räckte med dagistanten som plåstrade om henne och hon är ändock bara 5 år. Ja satt rovor har jag också,men inte slagit mej
    varke4n i ansikte eller bakhuvudet,men jag kommer ihåg när jag skulle lära mej gå på skridskor så drog mamma mej med en gren,stackarn hon fick fula sår av mina skridskor.Men vet du på natten drömde jag att jag kunde åka och när jag satte på mig skridskorna så åkte jag som jag aldrig gjort något annat*ler*
    Jasså du ska ha Frerdagsmys!Med glögg och pepparkakor då eller?
    Jag tycker om vanlig gkögg men inte vilken sort som helst utan det ska vara den röda Blossa.
    Jag önskar dej en trevlig Fredag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Hej Mary-Louise!
    Jo jag vet det det är därför som de har skydd
    både här och där,du ser ju hur stora de är under
    tröjan inte är det muskler precis...
    Jag önskar dej enn trevlig Fredag och helg.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Tur att det inte blev värre skador !
    Fick ett samtal från äldsta sondottern häromdagen; "Farmor jag saknar dig så ... Jag vill komma till dig ..."
    Du kan tro att jag fick tårar i ögon ...
    Sköt om dig !
    Kramar, Doris
    PS
    Vet inte om John Fogerty sjöng i det programmet som du skrev om, han var med i Creedence Clerwater Revival och nu är han soloartist, uderbara låtar
    DS

    SvaraRadera
  8. Hej Doris!
    Ja det var för väl att inga tände tog skada.
    Och vad hjärtslitande och höra,jag förstår att du fick tårar i ögonen.

    Jag letar efter John Fogerty,eller rättare sagt sambon för han har bättre ögon än jag.
    Men han hittade den inte,jag får lov att återkomma*ler*
    Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
    Kramar.

    SvaraRadera