fredag 30 oktober 2009

Så säger jag godnatt med en Aisopos Fabler

...jag fick huvudvärk för en stund sen och den vill inte släppa,men kanske lite sömn kan råda bot på detta...Nåja,jag blev ju ganska slak efter min promenad,så det är kanske så att jag tog ut mej i stället för att ta det lugnt,så nu kära vänner natti natti önskar jag er alla.//Agath

Haren och sköldpaddan
En hare och en sköldpadda skulle ha kapplöpning. Haren skuttade iväg och var snart långt före sköldpaddan. Efter en stund kände sig haren lite trött, så han lade sig ner i gräset för att vila en liten stund. "Jag vinner ändå", tänkte haren. Men haren somnade i det mjuka gräset och när han vaknade igen hade den långsamma sköldpaddan gått om honom och var redan i mål.

"Trägen vinner"

10 kommentarer:

  1. Hej Agath! Nu kanske du redan sover, och jag får önska dig sköna drömmar och att huvudvärken är borta när du vaknar.

    Jag missförstod dig lite om det du skrev om din mamma och Allhelgona, ber om ursäkt för det.

    Lustigt att du skriver just den fabeln, för det är bara ett par kvällar sedan jag berättade den för lilltjejen! Hon är så förtjust i sköldpaddor, och vi ska snart få hem en liten en. Dottern undrade om det inte finns några sköldpaddor i sagor, och då kom jag på just den där om Haren och Sköldpaddan.

    Vi ses! Kram och trevlig Allhelgonaafton!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon på dig.. Ha en fin dag..! Vi hörs..kram!

    SvaraRadera
  3. God morgon till dig också, Agath. Jag ber att få önska dig detsamma!
    kram

    SvaraRadera
  4. Och nu tittar jag in för att önska dig en god dag!

    Jag ska iväg till kyrkan om en stund, så det blir ingen påhälsning förrän i kväll.

    Önskar dig en fin och fridfull dag med mycket ljus och värme, lilla kaksmulan!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Agath!
    Tack och det önskar jag dig också.
    Hoppas att du mår bra..
    Kramarom Carina

    SvaraRadera
  6. Hej Wolmer!
    Nej sov gjorde jag inte men jag
    läste tror jag.Nej huvudvärken
    är kvar,jagb har inte sovit så
    gott heller kanske därför.

    Det gör väl inget du frågade ju
    om och jag var väl lite luddig i
    min kommetar.

    Är det sådant man kalla själar och
    en tanke kanske*ler*
    Så din dotter ska få en sköldpadda,
    så trevligt då,jag hade en kamrat
    en gång som hade en sköldpadda...
    Jag önskar dej en skön allhelgonadag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Mary-Louise!
    Ha en skön Allhelgonadag.
    Ja vi hörs.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Hej Lia!
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Carina!
    Mår sisådär.
    Jag önskar dej en skön Allhelgadag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  10. Wolmer!
    Idag är det stämmningsfullt i kyrkan.
    Ha en fin dag,idag är det nog många
    ljus som tänds,runtom i våra kyrkor.
    Kramarom

    SvaraRadera