söndag 25 oktober 2009

Hu genamej så mörkt det är.

Ja så är det då höst,mörkt och eländigt är det,men vi får väl som alla andra följa med strömmen det finns ju ingetr vi kan göra åt detta mörka.När sen snön kommer så blir det ljust menn just nu är det bara mörkt.Om 3 dagar fyller min son år hela 25 år.Och strax innan jul tar han examen.Då hoppas jag att han får ett jobb,för jag vet han gillar sjukvården att arbeta där,detta har han gjort varje lov han haft sedan han fått ta ett sådant jobb som ferier.Nu är vi nyss kommen från matbordet idag blev det något enkelt för jag hade en påse med kålgryta i,det var tacknämligt nu när vi ändrade tiden på våra klockor.Undra hur många minuter vi kommer att förlora i slutänden?Bilderna vi tog i dag blev inte så bra men en kan jag väl skicka med denna höstdag.

Ha en skön Söndagskväll//Agath.

12 kommentarer:

  1. Jodå bilden blev bra, Kan jag få ditt recept på Kålgryta..jag älskar grytor ...ha de gott vi hörs kram..!

    SvaraRadera
  2. Mary-Louise!
    Jodå den finns fortfarande på passagen,
    så du får hämta det där,det är en bra gryta tycker jag och det som är bäst med den är att
    den smakar inte värmd om du förstår hur jag menar.
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Oki då ska jag kolla upp det imorgon kväll när jag kommer hem godnatt med dig..tänker Hoppa i säng nu ska upp 05.00 huga...:(kram

    SvaraRadera
  4. Mary-Louise!
    Ska du verkligen jobba med den handen?
    Ja i morgon blir det en kämpedag skulle
    jag tro.Hoppas du får hjälp med din hand.
    Ja du kan titta in där när du har tid.
    Jag gillar förresten också grytor.
    Jag önskar dej en god natts sömn.
    Godnattkramen.

    SvaraRadera
  5. Hallo kunde inte hålle mig ..jag gick in till passagen ..och skrev av ditt recept det låter gott det där...mums...tack

    SvaraRadera
  6. Du är för kul alltså
    Ligg nu inte och gör
    kålgrytor hela natten*fniss*
    Det var så lite så.
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya bloggen, visst är det trevligt att prova lite annat än den gamla vanliga.

    Hoppas allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  8. Hej badgear!
    Tackar jag trivs här,ja det var nog det bästa jag gjort på länge,och det är tack vare Kojiki
    att jag fick med den bloggdesign som honn gjorde på passagen.
    Mina fötter har inte varit det nbästa,eftersom jag inte repat mej från hälsporren,men nu ska jag
    snart in och röntga foten så får jag se v ad de säger då.Så mina promenader har kommit på efterkälken och jag har inte gått in skorna jag köpte för ett tag sedan.

    SvaraRadera
  9. Godkväller!
    Kolmörkt här också...
    Vet du vad jag har gjort? Nä, det är klart du inte kan.. Jag har betalat in pengar och registrerat mig som andelsägare på den där RIX hästen jag följt det här året. Jag kommer att deläga honom även nästa år om allt går som det ska. Den 6 nov ska han säljas och nu ska vi(Stall Clouds Above) försöka ropa in honom. Jag tänkte åka upp till Eskiltuna den fredagen och vara med där. Kommer att ta med kameran och försöka fota hästen. Kanske få prata med Klabbes skötare. Jag vet att jag är galen, men något kul måste man ju få göra också..
    Bounty mår strålande nu när han sluppit från de där knasiga skona som vi hade på honom. De har jag kastat åt hel... De gjorde inte det de skulle utom tvärt om. Nu är han OK!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  10. Hej igen!
    Jag lurar på att börja med en ny blogg fast på Metrobloggen. Där kan man ju tjäna pengar på sin blogg. Får man 5000 besökare en månad så börjar utbetalningarna. 5000 besökare = ca 150 kr. Vad tror du om det?? Pengar är ju aldrig fel.
    Blogg, blogg!

    SvaraRadera
  11. Hej Recvurven!
    Hoppas det ger utdelninjg då.Kostar det mycket
    att vara delägare?6 nov.dagen efter jag ska och röntga foten i Lidköping,då kan vi hålla tummarna att allt går bra för oss bägge*ler*
    Du är inte galen,men som du säger något roligt måste man ju ha*ler*
    Så Bounty har gått i onödan med knasiga skor...
    Det förstår jag att du gjorde...

    Skönt att höra han är ok igen.
    kramar.

    SvaraRadera
  12. Recurven igen!
    Jasså du funderar på att söka dej till en anna
    bloggsajt.Jasså Metrobloggen,det var väl någon fört ett tag sen som försökte värva mej,tror
    jag känner igen det.
    Nej man får se om sitt hus sas*ler*
    Kramar

    SvaraRadera