tisdag 27 oktober 2009

Godförmiddag idag är det Tisdag den 27/10-09

Vilket säger att det är inte många dagar kvar av månmaden varken vad det gäller Smålandsbesöket eller räkningarna.Nåja idag skiner solen här och det känns underbar om bara jag inte fibblat bort ett samtal till mej i morse,jisse de här knapparna på mobilen de vill sig inte riktigt för mej,så jag tryckte bort samtalet i stället för att ta det,men jag får väl hoppas att de ringer igen.Och sen kan man undra varaför de tog mobilen som har så dålig teckning i stället för hemtelefonen....Nåja det ger väl sig.Idag är det 6 grader i skuggan,så någon värme är det inte..Men appropå det,i går var det faktiskt en varm dag.Nja det var väl allt för tillfällen.Jag önskar er en skön Tisdag.//Agath.

12 kommentarer:

  1. Ha en skön tisdag du med...ja att knäppa bort ett samtal händer ofta om man har för bråttomt..HIHI..jag sitter med vår budget nu..phu...huslån ,ej värme m.m. jo nog vet man att man lever ,eller hur? Men huvudsaken är ju att det går runt..visst :) en tisdags kram skickar jag dig ..ha det gott.!

    SvaraRadera
  2. Mary-Louise!
    Om du visste vad det kändes olustigt
    när det blev fel inte sjutton visste
    jagb vemdet var heller...Ja nu är det dags
    att betala räkningar och nu i början av nov
    så har man restskatten också.....
    Ha det gott du också.
    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Hm..ja denna förbaskade restskatt..bara att betala och se glad ut eller hur? ha det gott kram!

    SvaraRadera
  4. haha jag kom nyss från dej....
    Ja den ska ju betalas nu som först,
    vad jag avskyr när de ruckade på tiden
    det var mycket bättre förr...
    Ja visst det är bara till att se glad ut
    och betala.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Hallo igen jodå nu så går det att kommentera *fniss* ibland så blir det knasigt här ha det gott kram!

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Vad var det för knas då?
    Kramarom.

    SvaraRadera
  7. Agath jag har Clam-typ av mobil - den öppnar man genom att vika upp, och stänger genom att vika ihop. Där behöver man inte trycka på rätt knapp. Jag antar att det ligger räkningar i Småland och väntar - trots att vi gav vår adress i Gbg -- skickar de till fel adress. mvh LW

    SvaraRadera
  8. Hej liberum-weto!
    Ja jagb har också en sådan mobil,men den har
    jag inte kommit underfund med än.Så jag kör
    med den jag kan,men jag var lite sömnig när telefonen ringde och tryckte ovanför luren så det bröts.
    Jadu att få post vi får piost till den som bodde här innan.ASå ändrar man inte adresses eftersommaruppehållet kan du nog räkna med
    en del på ditt sommarställe.
    Ska jag kolla mnär jag åker till Småland*skojar bara*

    SvaraRadera
  9. Hej lilla Kaksmulan!

    Ja igår var det faktiskt en varm dag om än blöt. Men nästan 14 grader hade vi här hos mig. Hoppas på sol som kan torka upp och någon som städar upp alla dem hala löver som ligger på marken och multnar.

    Har flera gånger varit så nära att halka på dem blöta löven. Skall man behöva ha bråddar allredan på skorna? ;-)

    KRAM från Nikks <3

    SvaraRadera
  10. Hej Nikksvännen!
    Jag tror inte att broddar biter på blöta löv.
    Utan det är väl för att greppa om is/snö som
    mann har det,själv är jag inte så intressserad av att ha broddar för inte någon stans har de någon stol så man kan sätta sig och ta av broddar
    det är ett besvär när man är stelopererad...men jag tar en dag i sänder*ler*

    Ja i går var det gott väder trotts att solen inte
    lyste så var det behagligt.

    Ja du får akta dej när du går,William behöver dej så väl.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  11. Hej Agath

    Nu är alla dina recept här!

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  12. Hej Kojiki!
    Tack så hemskt mycket att du har hunnit
    detta också när du hade annat att göra.
    xxx

    SvaraRadera