måndag 10 september 2012

Ett litet inlägg från Agath

Hej på er alla mina vänner,det är väl dags att höra av sig på något vis,egentligen skulle det varit ett kort med här men tyvärr så tog jag inte ett enda kort när jag var i Älmhult i helgen,det var meningwen vi skulle köra kust vägen hem men sambon tyckte det blev för långt så det blir bara så här...kustvägen kommer kanske så småningom,jag säger kanske för jag vet ju aldrig.Hoppas ni alla har det bra och att ni haft en fin sommar kanske varit utomlands och så också,hoppas i alla fall ni haft en avslappnande sommar med mycket grillat och så,som sommar tillhör.Vi hörs senare får se när det blir ha det så länge och önskar er en trevlig vecka om vi inte hörs innan
Kram till er alla från  "Kaksmulan"Agath Ha en bra dag.

34 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad kul att du hittat inlogguppgifterna igen...
    Ja, här går tiden vidare som inget hade hänt fast det har gjort det som du har läst. Nästan alla bågar har vi fått tillbaka också vilket är kul. Jag har köpt 2 nya bågar och de funkar bra. Ska till Hallsberg och tävla den sista tävlingen utomhus för den här säsongen på lördag. Sedan drar inomhussäsongen igång.
    I dag har jag varit på Af och fått veta att jag kanske kan få vara kvar på bågskyttet max ett år till bara klubben går med på de nya villkoren, fast skulle man skoja till det så kan jag bestämma det själv eftersom jag är ordförande *Skratt* Men jag är solidarisk (tror jag det heter) så jag vill prata med de andra också. Af betalar så bra för mig som då skulle få "riktig" lön och det kostar inte många kronor för klubben heller.. Vad har de att förlora?? Jo, de får en massa mera jobb med att laga och limma fjädrar som jag gör och massa annat som jag inte vill göra om jag inte blir kvar. Om jag inte får bli kvar blir jag instoppad någon annan stans inne i stan på någon resturang som köksbiträde, jag vill inte det!!! Då blir det även kvällsjobb och sluta kl 23 vissa kvällar, då sover jag i vanliga fall... Låter inte lockande alls... Håll tummarna att jag får vara kvar...
    HA det bra och skriv snart igen!

    SvaraRadera
  2. Godkväll!
    Har nu avverkat den jobbiga tävlingen, men den var rolig.. Vi började skjuta kl 9.30 och vi var inte klara kl 17. Fast det var en ganska lång lunch eftersom de hade invigning av anläggningen också.
    Jag hade bara en tjej emot mig och det var tjejen som vann SM i Borlänge. Vi var rätt så jämna mot varandra i tävlingen. Det började med att hon tog ledningen på 40m, men jag fick ihop så mycket att vi var på samma poäng efter 30m. Så höll jag ledningen ett tag innan hon tog ledningen igen. Så kom vi till 20m och jag låg under men sakta och säkert kom jag ifatt och jag vann till slut. Jag fick ihop 1004p och hon fick 999p. Kul att kunna slå SM mästarinnan...
    Jag har även kollat mina siffror lite och det visade sig att jag har klarat av gränsen för att få silvermärket i tavelskytte utomhus. Så fick jag ihop alla 5 nya distriktsrekorden också.
    Nog för att tävlingen tog tid att genomföra men jag vill nog prova flera gånger. Första vinsten med min nya långbåge...
    Så idag sov jag till framåt halv 11. Det var skönt!
    Jo, proffset hamnade till slut på 16:e plats på VM i Frankrike.
    Men jag var inte ensam om att vinna i går. Vi var 3 st från klubben som tävlade och vi vann alla våra klasser. 100% vinst till NBK... Det kunde ju inte bli bättre..
    Ja, så i morgon tar vardagen vid igen och Borka hund kommer igen.
    Nu ska jag fixa lite med min nya båge och grejer till den.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Ser att det går bra för di,visserligen lite jobbig men ser ändå att du ger dig inte.Ibland behöver man långlunch också inte sant?
      Inte illa att att ni var ganska lika i skjutningen i alla fall,du får ju ändå tänka på din hand inte är riktigt okey
      Ja ibland behöver man längre tid att sova det gör vi ocks¨här,men vi har varit mycket ute och kört...
      Ha en bra dag
      Kramar

      Radera
  3. Hej Recurven!
    Hoppas allt är väl med dig,jag får ju så mycket av dig av dina händelser jag tycker jag har varit dåligt på att skriva det vill inte riktigtm lossna för mig,sen är vi mycket ute och far,Din fråga om det löste sig med lössenorden,ja det gjorde det,jag fick ta ett nytt lösenord men det är smällar man får ta,jag frågade sambon om han ville bygga en ny dator i stället för den som slutade fungera så jag har beställt delar till chassitet,för nog saknar jag min stationära dator alltid,klaptopm i all ära men man viker gäerna tillbaka för den stationära
    Ha en fin Helg min vän,om vi inte hörs innan.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jisses vad tiden flyger iväg ibland. Jag har varit hemskt dålig på att vara inne och skriva på bloggen nu ett tag, men jag har helt enkelt inte haft lust. Det är lite mycket omkring här nu också. Men jag kan tala om för dig att jag kommer att bli anställd på bågskytteklubben från den 16 oktober och 12 månader fram. Det känns skönt...
    Lite födelsedagsgrejer har kommit i vägen ochså, vi har köpt ett större akvarie och det gjorde vi klart i går. Nu behövs bara en syrepump och sedan ska fiskarna få flytta in. Detta har medfört att vi har möblerat om i rummet och det var tungt och jobbigt. Man ser ut en plats och så får inte möblerna plats om man får göra om igen. Nu har vi löst detta. Så har jag ju Borka här på dagarna också. Tur att han är så snäll och sover mest. I dag och i morgon är han dock hemma för husse är ledig.
    Ingen bågskyttetävling just nu och inte på en månad framåt, så jag övar med den nya recurvbågen för fullt, men jag måste få hem andra pilar för de som följde med passar inte till mig. Vi ska skicka efter grejer från England för de är billigare. Jag har räknat ut och jämfört med affären i Stockholm och jag tjänar över 600 kr på att skicka efter samma grejer från England trots att det betalas i Euro.
    Nu ska vi åka till djuraffären och fixa syrepumpen och jag ska lämna in min knäppa stationära dator igen. Sedan är det bågskytteträning och gymmet som gäller.
    Ha det så bra så hörs vi senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Ja det är inte klokt vad den flyger iväg,
      Ja du har nog inte mått så bra och jag har lite samvetskval att jag är så dålig på att skriva till dig,men du är mycket i mina tankar,men vad hjälper det när jag i te hör av mig till dig.
      Så du ska bli anställd av skytteklubben,kom att tänka på att har du inte varit det en gång inna även då på ett viss tid,som jag minns det så målade du klubbhuset inte sant?
      Är det du eller sambon som fyllt år eller en god vän?
      Om det är du så hoppas jag du hade en fin dag den dagen med tårta all tilbehör.
      Du har utökat din fiskesamling eller? men pump måste man ha för de ska må bra.
      Du får ha det så bra tills vi hörs
      Kramarom <3

      Radera
  5. Hej!
    Usch vilket trist väder vi har just nu. Regn, regn och åter regn från morgon till kväll och så blir det mörkare och mörkare..Jag har kommit in någon sorts dvala, inget är roligt längre inte ens att skjuta båge, då är det långt gånget va? Men det kanske vänder. Har beställt hem massa nya saker från England nu så det tar väl ett åar dagar innan det kommer. Något att se fram emot om inget annat.
    Nu har även den andra bågskytteklubben flyttat in också och börjat tjafsa om våran vägg vi har till fikadelen. De tjafsar även om andra saker och vi som tänkte att vi kanske skulle kunna sammarbeta, men det är väl bara att glömma... Jag avgår som ordförande nästa vecka då jag håller mitt sista styrelsemöte. Kan inte vara kvar som ordförande då jag blir anställd av klubben. Men jag kommer att bistå vice. ordförande och hjälpa till med det jag kan.
    HAd det så bra tills nästa gång..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Ja det verkar vaera mer regn än sol jag mörkret får vi nu dras med till våren.
      I år så är det inte så fina träd som annars undrar om det beror på att det regnat så mycket och att det varit ganska varm denna sommar och höst
      Men nu har vi väl haft 2 frostnätter tyckte jag sambon sa..så vi vet ju vad vi har att vänta.
      Nu har ni väl dragit er in för att ha skyttet inne,såg när vi körde förbi Grästorp så var det bara en en ställning för tavlor,jag vet inte vad de tar vägen på hösten och vintern
      Ja hur känns det nu att avgått sonm styrelseordförande.Kommer du att sakna det?
      Hoppas du haft det bra
      Kramar/Agath

      Radera
  6. Hejsan!
    Jaha, så har ytterligare en helg gått och vi hade fint väder här. Vi lastade in all ved som vi fått hem. Det var 10 kubik. Det tog oss 3 dagar och i morgon ska det regna och det kännsskönt att det är under tak nu.. Nu kan vintern komma för nu har vi att elda med.
    Jag kommer att bli anställd av klubben under 1 år. Jag har praktiserat där i 3 år så det blir det 4.e året jag blir på klubben.
    Födelsedagen vi firade var min så nu är jag ett år äldre fast jag känner mig inte så mycket äldre än tidigare.
    i morgon har vi styrelsemöte och det blir mitt sista eftersom jag avgår nu på grund av anställningen. Men jag kommer tillbaka senare igen om det vill sig så...
    Nu ska jag göra lite anteckningar inför mötet i morgon.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Recurven!
    Ja och snart väntas en ny helg,Så ni har fått hemved igen,det är ju den tiden nu om man vilöl ha varmt i vinter.
    Hur var det hade du inte en sådan anställning en gång innan,för jag minns du målade klubblokalen du hade lagt upp bilder på det
    Så du har fyllt år ja man blir bara äldre ochj äldre
    Hoppas du fick tårta och sång Grattis på efterkälken
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Jobbet jag har haft i 3 år på bågskyttet var praktik, och då målade jag klubbstugan bl.a. JAg kommer att ha samma arbetsuppgifter nu som tidigare fast nu blir jag anställd med särskilt anställningsstöd = att man får lön från klubben, som klubben sedan får tillbaka från AF. Tidigare hade jag dagpenning från sjukkassan. Klubben får tillbaka 85% av lönen så det är inte riktigt allt men nästan... Jag börjar på tisdag. Har varit på Af idag och gjort klart allt..
    Mina fiskar har fått Vita Hund!!! OK! Det heter vita pricksjukan och några fiskar är helt prickiga med vita prickar. De ser ganska roliga ut, men nu får de medicin och ska bli bra igen. Det är den vanligaste sjukdomen bland akvariefisk. Det var nog från de senaste fiskarna som jag fick med något som gjort att detta brutit ut. De fiskarna hade haft vita pricksjukan och varit behandlade. Det är inte samma fiskar som är prickiga nu utan några andra av guppina och neontetrorna. Platyfiskarna har klarat sig, peppar, peppar...
    Den här helgen ska jag ta det lungt och bara åka in till gymmet i morgon, måste komma igång med att träna 3 ggr i veckan igen.
    Ha en bra helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Recurven!
      Är lite seg,men ska försöka i alla fall,så det var 3 år som praktikant,och nu har det då gått över till fast jobb förstår jag rätt?Hur inverkar det på din lön får du bättre eller du står med samma lön idag som då,visserligen måste det ju för din del kännas mer som ett arbete när sjukassan är borta rätta mig om jag tänker fel.
      Vad säger du har dina fiskar fått vita hund vad beror det på?Har aldrig hört det innan men mycket ska man höra innan öronen trilla av :)
      Jisses ser att det är nästan en månad sen sist nåja kanske inte riktigt,men jag börjar ju bakifrån så jag hoppas dina fiskar har hämtat sig
      Ha en bra dag
      Kramar/Agath

      Radera
  9. Godkväller!
    Jaha, och i morgon börjar min nya anställning då, praktiken slut i och med idag. Har varit hemma och jobbat lite och varit ute med Borka i regnet. Det har droppat på hela dagen idag och det kom en hel del i natt också. 17mm i natt, har inte kollat hur mycket det kommit i dag. Jag väntar på att Borkas matte ska komma snart för hon har en mailadress jag ska få för att kunna maila min nya arbetsförmedlare. Jag har inte fått hem min stationära dator ännu så jag använder laptopen och jag har inte den adressen på den.
    Jag har medicinerat mina fiskar nu över helgen och flera har tyvärr dött, läste att prickarna sätter sig på gälarna. Men nu har jag inte sett några prickar på några flera fiskar och de ska inte ha medicin förrän på fredag igen en dos. Sedan ska det vara klart. Så kan vi byta vatten i akvarierna till helgen igen också så det slipper vara så grummligt. Man vartvungen att ta ur filtren i reningsverken uder tiden man medicinera och då blev det grummligt i vattnet. Men fiskarna verkar piggare och simmar runt, runt igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recurven!
      Hoppas det går bra med din nya anställning,du har fortfarande Borka då och då ser jag.
      Ja det är inte klokt vad det har regnat det är så vattensjukt i åkrarna men svanarna har kommit tillbaka och är där som det är som mest blött.
      Så en del av dina fiska strök med trots att de fick medicin ,men det är väl som våra lungor blir angripna så mår vii ju sämre inte sant?
      Jo har man inte vattenrenaren så blir det grumligt förstås men de fiskar som klarade sig de verkar att må bra i alla fall.
      Kramar

      Radera
  10. Hej!
    I morgon bär det av till Södertälje på ungdomstränarkurs. Vi är 3 tjejer som ska vara med. Bågskytte och massa snack. Det ska bli kul att träffa bågskyttekompisarna igen inför tävlingen i E-tuna den 4/11.
    Har tränat både på gymmet och lite skytte idag, men det har varit så trist väder så man har trivts bättre att hålla sig inne. Ute har det ju bara regnat.
    Ska i säng nu så GODNATT!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recurven!
      Hur det gick på tävlingen får jag väl läsa strax för som vanligt är jag sen,Ber så mycket om ursäkt för det
      Det verkar som din hand håller efter operationen
      Kramar

      Radera
  11. Hej Agath!
    I dag jag bara inne hos dig och skriver några rader. Jag vet inte vad jag ska blogga om. Vi var med på tränarkursen i söndags i S-tälje, där vi fick lära oss om att man ska värma upp inför tävling/tträning och sedan värma ner efter träning/tävling. En sak som jag själv är väldigt dålig på. Alltid lär man sig något!!
    I dag ska jag till Rosvalla och träna lite bågskytte. Det blir troligen onget gymmande för de har en insmlingskväll för Rosa Bandet där vi bidragit med att smyckat ut en BH med bågskytte tema. Den ska folk ge bud på och de pengarna går till Rosa Bandet. Ja, nu är det ju inte bara våran BH utan flera. Många har klistrat gelé hallon på Bharna och en har glasstrutar, en ser ut som en stor fågelskrud i vita fjädrar. Ska bli spännande och se hur våran BH blir placerad. Jag har inte fått någon bild på den ännu så jag har inte kunnat lägga ut på bloggen. Men det blir väl det också någon dag.
    Hörs igen snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recurven!
      Nja det är väl inte lätt att blogga med en som är så frånvarande som jag,vilket jag ber om ursäkt för,ja det är mycket med rosa bandet,det går i vågor det där,men cancern är en förfärlig sjukdom och jag förstår inte varför de inte hittar ett bra botemedel för sådant,jag tror minnsan de var bättre för när de botade difteri och barnförlamning
      Kramar

      Radera
  12. Halloj!
    Jag har också fått hem min stationära dator igen! Äntligen!! Efter bara ca 1 mån. Den hade stått nere på affären i 20 dagar och jag inte hört ett dyft ifrån dom.. Jag var till Elgiganten i lördags och efterlyste min dator.. Nu har de bytt hårddisk och lagt in mjukvaran igen och jag hoppas den ska vara som ny. Jag har inte haft tid att koppla in den ännu.
    Denna vecka ska jag försöka träna lite långbågeskytte för ajg ska ju iväg till Eskilstuna och tävla på söndag. Fast jag känner mig inte riktigt redo, men det ska bli kul ändå och träffa mina kompisar. Det får gå som det vill..
    Ja, då har väl hösten kommit på allvar då! Kallt, blåst och regn. Det kom visst några snöflingor här i lördags sa en gubbe till mig och vi såg den första bilen i diket för säsongen och det fanns inte ens snö på vägen, den var torr och fin. Kanske de kört på fyllan?? Det var en saab också och dom går ju bara rakt fram, fast den hade inte lyckats med det heller för den stod snett ner i diket från korsningen sett med baken i diket och fronten upp på ett litet berg som är där. Bilen var ganska ihop tryckt framtill.
    Ska få en värmekassett inmonterad i huset nu inför vintern, det blev inga värmeväxlare som hon först lovat. Nåja, hur som helst går det att ha värme på ifall man åker bort och det är mycket minusgrader ute. Men mycket strular också. I dag kunde de nte hitta avtappningen till värmestystemet, är troligen en grej nertill på vedpannan men där fanns ingen kran. Tidigare har det borrats några hål i golvet och väggen för att få ström till den också, väggen vid skortenen har de rivit ner och får väl sr om de bygger upp något nytt där.
    verkar vara dåligt med de sakerna, fick veta idag att jag ska köpa handtag och lås till boden som fattas och att jag själv kan bygga min trappa dit också. Lite kunde jag väl göra själv sade husägaren. Jag tänker då inte bekosta att huset blir färdigrenoverat, det kan hon glömma. Jag hyr bara detta...
    Kanske man skulle börja se sig om efter något annat...
    Hörs igen om några dagar...

    SvaraRadera
  13. Hej!
    En liten läges rapport inför helgens tävling.. Jag tränade enbart bågskytte i gårkväll och det var med långbågen. Det gick riktigt bra. Var lite osäker på min form så jag beslutade att skjuta 60 pilar. Förde protokoll bara för att hålla reda på hur många pil jag skjutit. Men givetvis fick jag inte stå ifred igen. Pensionären var på migom att jag har för bråttom. Han har naturligtvis helt rätt men jag tycker inte om att bli störd! Det gjorde att jag kom av mig lite. Till slut struntade jag i hans råd och gjorde på mitt vis och siffrorna blev högre igen. när jag skjutit klart 60 pil tog jag för kul skul och räknade protokollet. Det visade sig att jag bra och slutade på 474p, det är 6 pilar från mitt personbästa. Lovar gott inför helgen..
    Ska träna mera i morgon och då utan det starka ljus vi har framme vid tavlorna för det är inte så på tävlingen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Det blev inget skytte för mig i går torsdag. Jag hade tappat lusten när jag kom till Rosvalla och fick se att pensionären var där. Jag kan inte skjuta när han står och "flåsar" mig in nacken. Han fattar inte bättre även om man säger till honom, nej, då struntar jag i att skjuta i stället. Var just inne och tittade på hur många vi var i damlångbågeklassen. 6 st var anmälda. 2 namn som jag inte kände till så det blir nya bekantskaper det. Det är kul!
    I dag har vi varit lediga från att ha Borka, så vi passade på att åka till staden och handla lite som kattsand som tar plats i bilen. Lite mat köpte vi även hem. Så har jag tvättat en maskin med tvätt och hängt på tork. Behöver rena kläder till söndagen. Annars sitter vi bara och tar det lungt just nu. i morgon ska vi försöka byta hjul på bilen inför vintern och så ska jag fixa matsäck till tävlingen.

    Hur går det för dig annars då?? Börjar handen fungera för dig eller har du problem med den? Jag kan fortfarande känna lite just över ärret och i handflatan ner i den platta delen, inte mot tummen utan åt, ja hur ska jag beskriva det? Från lillfingret mot handleden. Men annars kan jag använda handen utan problem och så.
    Du får ha en trevlig Halloween!

    SvaraRadera
  15. Hej Hopp!
    Tävlingen i går gick som det skulle efter vissa problem i början.. Jag slog nytt personligt rekord med 485p och det medför även nytt distriktsrekord. Vann 150 kr i bågskyttebutiken i Stockholm. Jag som just handlat hem ny strängtråd för det andra presentkortet jag vann i Hallsberg. Vet inte vad jag ska köpa för dessa ännu. Kanske flera fjädrar för de går alltid åt. Nästa tävling är även DM och den är den 24:e nov. Så nu blir det mera gymmträning och skytte inför den tävlingen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Såg att du skrivit flera svar nu. Ska försöka svara på dom...
    Fiskarna hade en sjukdom som kallas Vita pricksjukan men jag tyckte det lät roligare med vita hund. Vi kan ju ha röda hund och har röda prickar, den liknelsen hade jag i huvudet. Fiskarna verkar vara utom fara nu men det var några som strök med. Jag har många yngel så jag kan fylla upp tomrummet i det stora akvariet.
    Jag tjänar lite mera pengar nu i månaden men eftersom jag jobbar halvtid så är det inte så mycket ändå efter skatt.
    Jag har Borka på heltid nu så jag har ju några kr därifrån också.
    Annars så går dagarna av bara farten. På söndag ska vi tjejer åka till Norrköping på tjejeträff med bågskyttegänget, det ska bli kul. Det är alltså tävlingsfritt denna helgen.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Var till stallet idag och pratade lite med mina stallkompisar. Vi kom på att i morogn är det 1 år sedan jag tog bort Bounty, min bäste vän. Saknar honom väldigt mycket fortfarande. Det verkar inte ge sig.. Men jag vill inte skaffa någon ny häst. Bågskyttet får ta min tid istället. Vill jag klappa häst finns dom ju i stallet..
    Mörkt och trist är det nu på kvällarna och det mörknar så tidigt.. Sitter och jobbar med att göra en liten informations broschyr för bågskytteklubben. Det tar sin tid. Måste leta fram bra bilder och så ska det ju se bra ut också. I helgen ska vi träna och på söndagen ska jag hålla i en kurs om att "vaccinera" klubben mot doping. Vi ska uppdatera vår antidopingpolicy från 2008 och sedan ansöka om nytt vaccinationsintyg från Riksidrottförbundet. Håller på att läsa på om det också och tar fram studiematerial. Har en hel del att fixa med nu..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. God kväller!
    I natt ska vi ha kvar Borka här, men det ska väl inte vara något problem eftersom han varit kvar här tidigare. Broschyren är så gott som klar så nu ska den bara skrivas ut för vi ska se hur det blev, men det tar jag nu i helgen.
    Ska in och träna lite extra i morgon lördag och då med långbågen. Det är ju nästa helg som det är DM. Sedan följer 2 tävlingar till helgerna efter varandra, Julosten i Motala den 2/12 och så Lutfisken i Borås den 8/12. Då ska vi passa på att knalla runt lite i Knalleland och shoppa inför jul. Sedan blir det lite juluppehåll. I början av januari brukar vi åka till Karlstad så jag kanske hänger på där annars blir det den 19/1 i Linköping. Ev. skjuter jag barebow i Linköping, det är tänkt så...
    Du får nu ha en trevlig helg för det tänker jag att ha...

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Det var inga problem att ha kvar Borka, han sov som en stock..
    Denna veckan börjar Korren, jag ska skjuta med min barebow alltså inte med långbågen. Det ska bli kul och se hur det kommer att gå, bra hoppas jag..
    Har kollat mitt motstånd tills på lördag. det blir hårt! Det är en tjej med från Karlsvik som jag inte mött tidigare för hon är lite som jag och skjuter olika bågar. Nu har hon valt långbåge och hon är duktig på den. Men ingen är oslagbar så jag ska göra mitt bästa. Hon brukar tävla i fristil också och är bra även där.
    Ja, det blir spännande och det ska bli kula att få träffa henne och se vad hon är för någon också. Annars är vi 4 st i klassen.
    Makaronpuddingen står i spiseln och börjar bli klar nu tror jag. Bäst att jag går och tittar efter, börjar bli hungrig..
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  20. God kväll!
    I dag har vi skruvat upp lite julprydnader på boden. Köpte ju en ljusslinga med istappar förra året som inte kom upp då, men nu är den uppe men inte inkopplad. Vi tog tillvara den lilla sol som var framme idag och det var lite varmare och inte blåste. Jag har klättrat upp och ner för stegen som jag inte tycker om att göra. Det var lite darrigt ska du veta. Sedan har jag gjort förberedelser för imorgon när vi ska till Kungsängen och tävla. Startar kl halv 7 från Nyköping i morgon. Så nu får du hålla tummar och tår så jag vinner ett DM guld i morgon.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Hej, hej!
    Tävlingen gick inget vidare. Jag blev tvåa, slagen med 6p så tjejen är inte oslagbar i alla fall. Läs på min blogg så förstår du vad jag menar.
    Jag slutade 2:a i klassen men vann ändå DM-guldplaketten för jag var bäst från distriktet och det är för 4:e året i rad nu.
    Nästa helg är det långbåge dag på lördagen och tävling i Motala på söndagen. Då hoppas jag få med en julost hem igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Blubb, blubb! Börjar inte du också bi översvämmad?? Nu har det regnat i 3 dagar och det är ganska blött ute nu. Vissa vägar är översvämmade och det står vatten högt nere på stallplanen nu. Det är skönt att veta att Bounty inte behöver gå i hagen som han gjorde för då hade han fått simma nu. Var ute för ett tag sedan och gick en promenad i regnet med Borka. inte nog med det, det är kanske vitt ute i morgon för det ska övergå till snö i kväll/natt och så ska det bli kallare till helgen. Men då blir det kanske ingen nederbörd om det klarnar. Det är jobbigt i all fall. i helgen ska jag både till Södertälje och Motala, mycket bilåkande. Ska snart börja steka raggmunkar. Har fuskat och hittat en hink med färdig raggmunkssmet. Blev tvungen att prova! Med fläsk och lingon till går det nog ner
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  23. Hejsan!
    Vad är det för stake du är ute efter???
    Och du! köp inte raggmunk på hink.. Det var bara som massa riven potatis med lök i. Fick göra en egen smet och blanda i hinkens innehåll för att kunna få in en plåt i ugnen och köra den varianten. Det blev inte lika gott som vanligt heller men det mättade i alla fall.
    Nu har det mesta vattnet runnit bort men det har gått över till snö nu och det är några grader kallt. Anders är kall så julen borde bli blöt. Ska försöka få igång julbelysningen i helgen men jag vet inte när. Ska ju inte vara hemma.. Ja, det blir väl måndag också..
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  24. Hej Recurven!
    Jag menade en stake som man tänder vecka efter vecka mina har försvunnit *suck*
    Nej när jag ska ha raggmunk hemma så gör jag egen smet ala Recurven du vet:)
    Ja är det kallt på Andersdagen då slaskar julen det heter ju Anders slaska jul braska,är det då tvärtemot så blir det det andra i stället...
    Ha en bra dag och du va försiktig med ljusen i granen.
    Kramar.

    SvaraRadera
  25. Hejsan!
    Adventsstakar till 4 ljus finns väl på de flesta varuhus.. Eller varför inte på någon loppis. Jag har hittat en fin på loppis och så tog jag en när vi sålde mina föräldras hus. Men vi har ingen gran. Våran vi hade utanför ihop med tomten har rostat sönder och så har jag trampat sönder något ljus när den rasade omkull inne i boden. Den ska kastas. Just nu lyser tomten i kittelen på berget och istapparna lyser uppe vid bodens tak. Synd bara att en av istapparna inte lyser. Det går inte att byta ut lamporna i den heller. Men jag har fått igång julbelysningen ute efter att ha bytt en propp. Så kom vi även på att drängarna sabbat våran sladd utan att säga något. Typiskt dom alltså!! Men nu har vi satt dit sladden som är till husvagnen tillfälligt. Den tål att vara ute.
    Tävlingen i går resulterade i att jag fick med en Goudaost hem. Den väger ca 1,2 kg. Jag sköt ett väldans dåligt resultat, bara 446p. Min motståndare hade 38p sämre. Vi sköt även en guldfinal och den vann jag med 6-0. Man skjuter i set, först till 6p vinner. Man får 2p per set om man har högst poäng. 1p var vid oavgjort och 0p vid förlust.
    På fredag ska vi åka iväg till Borås, vi ska handla på Knalleland och så tävla på lördagen i Lutfisken. Det ska bli roligt och spännande. Hoppas på bra väglag men det ska kanske komma snö.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  26. Hejhopp!
    Nu har vi varit i Borås och shoppat och även tävlat. Vi kom i väg skapligt i fredagsmorse så vi var nere i Borås innan 15. Checkade in på campingen och stugan först innan vi var till Knallelandet. Vi traskade runt ett bra tag men inte hittade vi något speciellt direkt. Borkas matte ska ha ett gäng jobbarkompisar till bågskyttet på fredag så vi kollade och köpte priset tills dess. Jag köpte några roliga karameller till sambon (Kaffe på bit), de smakar cappuccino och är rätt goda.
    Vi var och tävlade också innan vi åkte hem. Jag vann min klass över 3 herrar, hihhii...Spöa 3 herrar igen det var roligt. Mina poäng var ändå sämre, 14p sämre än förra helgen, 432p. Den nya bågskyttetjejen vi hade med oss vann sin klass så Borkas matte fick nöja sig med en 2:a plats.Men vi fick inte med några prier hem eftrsom våra klasser hade flera tävlanden kvar som skulle skjuta. Men kompisen och jag som ledde efter våran skjutomgång kunde bara bli sämst 2:a så vi fick välja priser som om vi vunnit men vi fick inte med dom. Vi valde en chokladfonu, hade även ostfondugryta och en salladsslunga att välja på. Hoppas vi tog rätt!! Choklad lät mest spännande... Nu undrar vi bara hur och när vi ska få våra priser.. Såg resultatet på deras hemsida i morse så jag SMSa och gratta min kompis, jättekul för henne och hon uppnådde även poängen för att erövra bronsmärket. Det ska hon få på tisdag.
    Det gick bra att köra hem också, men det var halt ich tjock dimma på vissa ställen som gjorde att vi fick lov att köra lite lungnare, men det finns ju idioter som kör med huvudet under gaspedalen och inte ser att det är halt eller andra medtrafikanter. Dessa blir man galen på.. Men det gick bra som sagt.
    Fy faro, i morgon ska det bli strömlös hos oss. Vattenfall ska göra underhållsarbeten på elnätet. De stänger strömmen vid halv 10 och vi får tillbaka den vid halv 3 tror jag det var. Hoppas det inte blir -15 grader eller kallare för vi kan inte elda på hela tiden. Vi tänkte därför åka in till staden och handla och döda tid där och även käka mat så vi slipper det hemma.
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  27. Hej Recurven!
    Så ni var i Borås,då var ni inte mer än ca: 5 mil härifrån.
    Hoppas du hittade det du ville ha,ni skjuter bra ser jag :)
    Tänk i morgon är det 3:dje advent,inte klokt vad tiden går.
    Kramar

    SvaraRadera